Vanha automainos ja biisi "Take my breath away"?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rarum
  • Aloitettu Aloitettu
Löytäisikö joku netistä tiedon, minä vuonna telkkarissa pyöri sellainen automainos, jossa soi taustalla tuo otsikon biisi?

Mieheni väittää, että kyseessä oli Peugeot-mainos. Siinä auto kulki mutkaista vuoristo(?)tietä, muuta en tuon biisin lisäksi muista. Ajankohta osuu jonnekin lapsuuteeni, 1980-luvun loppuun tai 1990-luvun alkuun.

Itse löysin tiedon, jonka mukaan kyseinen biisi olisi ollut Pösö-mainoksessa (406) vuonna 1999 (http://www.commercialbreaksandbeats.co.uk/title.asp?titleAlpha=t). Ei tuo muistikuvani voi olla noin tuore... Äää... Apua?

Se biisi on ollut Pösön mainoksissa jo tosiaankin varmaan 1990-luvun alusta. Tuo 406:n mainos vuodelta 1999 täsmää kyllä minunkin muistikuviini, sama biisi siinäkin taustalla. Videota en löytänyt tätä tukemaan, mutta tuskin kumpikaan teistä on väärässä.

Renault? Perusteluja... :) Kävin jollain suomenkielisellä foorumilla katsomassa samantyylistä keskustelua, ja siellä joku väitti, että kyseessä oli Nissanin mainos. Huoh.

Ei tässä ole kyse siitä, että väittelisimme, kumpi on oikeassa tms. Minulla on vain joku pakko saada selville, mitä autoa mainostettiin. Etenkin, kun meillä on vuoden 89 Pösö. ;) Itse en siis muista tuota 1999 vuoden mainosta ollenkaan, vaan nimenomaan sen 80-luvun (?) mainoksen.

Pantera sanoi:
Renault laguna.

Mutta... mutta... Mistä sen tiedät? Etkö jaksaisi kirjoittaa hiukan pitempää kommenttia? Onko sulla kyseinen auto, joka on ostettu juuri tuon kyseisen mainoksen vuoksi vai mistä niin varma tieto? *pyytää kauniisti* :D

Tutkija on aina tutkija, ei usko mitään ennen kuin se on todistettu.

Edit. Onko Lagunaa edes ollut 80-luvulla?

Luulen että ratkaisu löytyy tuosta Renault&Peugeot-kiistasta. Samoihin aikoihin nimittäin saattoi molemmilta merkeiltä pyöriä mainos, joissa toisessa pyöri tuo Take My Breath Away, ja toisessa More Than I Can Say -niminen biisi, jossa kertosäe meni:

Oh oh yeah yeah
I love you more than I can say.
I'll love you twice as much tomorrow

Love you more than I can say.

Mun hypoteesini olis että Peugeotissa pyöri Breath ja Renaultissa Say.

Nuo vanhat mainokset on todella hienoja, itelleni on jäänyt sellainen mieleen 90-luvun alusta jossa, jossa bisnesnainen lähtee työpaikaltaan prätkäkypärän kanssa, ja pihalla odottaa aviomies ja pikkupoika prätkän selässä, ja ne ajelee sieltä järvenrantamökille. Oli vissiin jonkun operaattorin mainos, muistaako joku minkä? Mistäköhän noita vanhoja mainoksia voisi kattella?

Minäkin muistan tuon toisen biisin. Ne saattaa tosiaan sekoittaa...

Ja muistan tuo kuvailemasi mainoksenkin, mutta en sen kummemmin, mitä se mainosti. Radiolinja/Sonera? Hirveästi ei siihen aikaan kai operaattorivaihtoehtoja ollut.

Googlen kautta löysin sivuja, joilla voi käydä katselemassa vanhoja, ulkomaisia mainoksia. Mm. hakusanat "old tv commercials" tai vaikkapa "80's tv commercials" tuovat jotain tuloksia.

90-luvun vaihteessa tuli toi Peugeotin mainos.
Jäänyt hyvin mieleen, koska sekä musiikki että maisemat olivat niin hienoja. :rock:

Raejuusto sanoi:
Nuo vanhat mainokset on todella hienoja, itelleni on jäänyt sellainen mieleen 90-luvun alusta jossa, jossa bisnesnainen lähtee työpaikaltaan prätkäkypärän kanssa, ja pihalla odottaa aviomies ja pikkupoika prätkän selässä, ja ne ajelee sieltä järvenrantamökille. Oli vissiin jonkun operaattorin mainos, muistaako joku minkä? Mistäköhän noita vanhoja mainoksia voisi kattella?

Tää mainos ei ollut operaattorin vaan B2B-suoramarkkinointiyritys Micromedian mainos. Koskaan en ymmärtänyt, että mitä tällä tavoitellaan. Mielikuvaa siitä, että voi huoletta jättää markkinoinnin ammattilaiselle ja itse lähteä sivuvaunumoottoripyörällä perheen kanssa? :D

edit: Olen muuten nähnyt tuon mainoksen TV:stä vielä alle vuoden sisään.

Peugeot 405. Voin tarkistaa himassa, jossain EVO-lehdessä oli juttua tosta mainoksesta.

foobari sanoi:
Peugeot 405. Voin tarkistaa himassa, jossain EVO-lehdessä oli juttua tosta mainoksesta.

Jeejeejee... Olispa hauskaa ajaa juuri sen vuoden 405:lla, sehän se tuossa pihalla nimittäin komeilee. Vanha paska Pösö. :D On mullakin huvit.

Erkka80 sanoi:
Tää mainos ei ollut operaattorin vaan B2B-suoramarkkinointiyritys Micromedian mainos. Koskaan en ymmärtänyt, että mitä tällä tavoitellaan. Mielikuvaa siitä, että voi huoletta jättää markkinoinnin ammattilaiselle ja itse lähteä sivuvaunumoottoripyörällä perheen kanssa? :D

edit: Olen muuten nähnyt tuon mainoksen TV:stä vielä alle vuoden sisään.

Jaa Micromedian... no sittenhän sen ymmärtää kun miettii millaiseen henkilöön tuo Micromedia läheisesti liittyy :D Todella hienotunnelmainen mainos, ja muistan kyllä itekkin nähneeni sen joskus lähivuosina.

Yksi hieno mainos tuli myös mieleen, oliskohan ollut Helsingin Energian tms. missä isukki ja pikkupoika voitelevat leipiä ja taustalla soi jonkun naislaulajan biisi. Tunnelma on jotenkin amismainen takatukkineen jne. mutta kuitenkin niin hellyttävä.

Niitä wanhoja kännykkämainoksia kattelisi mielellään myös.

foobari sanoi:
1988 Car Of The Year, Peugeot 405. Mainos samalta vuodelta.

foobari sanoi:
1988 Car Of The Year, Peugeot 405. Mainos samalta vuodelta.

Kiitos! :)

Ei ihan oman auton vuosimalli täsmännyt, mutta aika lähelle kuitenkin. Olen ollut noin 7-vuotias, kun tuo mainos tuli, joten aika vanhahan se muistikuva oli.

Back
Ylös Bottom