Valtosen haastattelu on vähintäänkin mielenkiintoinen. Parit kommentit:
"Minua on vuosia ottanut päähän se, että minä ole se, jonka pitäisi aina tinkiä ottelupalkkioista. Jotenkin koko homma on meillä ihan perseellään. Ulkomailta rahdataan väkisin ukkoja ja heille maksetaan vähintään tuplat siitä mitä omille kaverille. Esimerkiksi Puolassa omat ottelijat saavat aina sen isomman palkkion kuin vastustajat."
Tämä on mielenkiintoinen pointti. Puolan Ksw-iltamilla on kuitenkin vähän eri kokoluokan näkyvyys ja sitä kautta vetovoima ottelijoiden suhteen kuin jollain FF:llä tai Cagella. Eli Ksw on ottelijoille myös näyteikkuna isoihin kehiin. Suomen iltamat eivät niinkään, joten raha on ottelijoiden ainoa intressi tulla tänne. Tämä sitten johtaa Valtosen mainitsemaan ongelmaan.
"Nyt olisi kuitenkin tarve päästä treenaamaan puhtaasti tekniikka, erityisesti BJJ:t, mikä on ollut heikko kohtani. Musta tuntuu kuitenkin aina siltä, että kun menen uudelle salille treenaamaan, kaikki haluaa vain sparrata kovaa ja ottaa musta jonkun väsyneen päänahan. Se on välillä aika hanurista."
Jos näin on, niin onhan se aivan perseestä. Valot päälle kamppailijat. En sitten tiedä minkälainen sparraaja Valtonen itse on.
"Maunu tarjosi minua aikanaan Bellatoriin ja sieltä sanottiin hyvin selvästi, että kaikki käy, paitsi Valtonen ja (Niko) Puhakka…"
Niinpä. Varmaankin Valtosta ja Puhakkaa turhauttaa, mutta minusta täysin oikea suhtautuminen Bellatorin taholta. Kuka promoottori oikeasti haluaisi otteluillalleen uusnatsismiin liittyvää julkisuutta? Nollatoleranssi asian suhteen on paikallaan. Tatskat pois vaan ja sitten toivomaan että ne joskus unohtuisivat. Muuten saavat itse vastata niistä loppu-uransa.
"Vaikka sukset eivät ole mitenkään ristissä esimerkiksi Petteri Maunun kanssa, olen vähän pettynyt siihen, miten sali panosti minuun ottelijana."
Tähän voi olla siinä mielessä hölmöä kommentoida kun en tiedä taustoja. Mutta onhan Maunu nyt aika hyvin Valtoselle matseja hommannut. On haettu FF:ään esim. O`brien vastustajaksi, josta voitto olisi vienyt uraa eteenpäin. Ja sitten tuo jo mainittu Bellator yrityskin. Onhan Valtosen uraan panostettu.
Ei siinä, ihan viihdyttävä ottelijahan Toni on. Mielenkiinnolla katson jos vielä kotimaassa ottelee.