Valtosella on asiaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tulipa tuossa meille mieleen, että mitäköhän Toni Valtoselle kuuluu, kun äijää ei ole aikoihin näkynyt. Piti siis ottaa selvää.

Alla on iso leikkaus, treenisalin vaihtoa ja pitkää kuntoutusta, edessä mielenkiintoisia tarjouksia ja onpa Tonilla vähän muutenkin sanottavaa: Kokoon kursittu Valtonen tuulettaa tuntojaan.

Ollaanko samaa mieltä Valtosen kanssa, että "koko homma on meillä ihan perseellään"?

Ottamatta kantaa Valtosen tapaukseen niin onhan se päivänselvää, että Suomessa on tulee ongelmia, kun sama henkilö on usein sekä ottelijan edustaja (manageri) että työnantaja (promoottori). Usein sama tyyppi on vielä kuotsi, huoltaja jne. Eri roolien intressit on täysin ristiriidassa, joten ongelmilta ei voida välttyä. M-1 & Fedor lienee se kuuluisin ja valitettavin esimerkki tästä kuviosta.
Suomen piirit on vielä niin pienet, että on vaikea löytää henkilöitä, jotka touhuaisivat vain yhdellä puolella aitaa.

Kaikkea hyvää Valtoselle. Ei muuta kun käsi kuntoon ja homma nousuun. Varmasti vaikea löytää "kevyitä" treenejä, kun on sen verran tunnettu naama Suomen kamppailulajipiireissä.

Valtosen haastattelu on vähintäänkin mielenkiintoinen. Parit kommentit:

"Minua on vuosia ottanut päähän se, että minä ole se, jonka pitäisi aina tinkiä ottelupalkkioista. Jotenkin koko homma on meillä ihan perseellään. Ulkomailta rahdataan väkisin ukkoja ja heille maksetaan vähintään tuplat siitä mitä omille kaverille. Esimerkiksi Puolassa omat ottelijat saavat aina sen isomman palkkion kuin vastustajat."

Tämä on mielenkiintoinen pointti. Puolan Ksw-iltamilla on kuitenkin vähän eri kokoluokan näkyvyys ja sitä kautta vetovoima ottelijoiden suhteen kuin jollain FF:llä tai Cagella. Eli Ksw on ottelijoille myös näyteikkuna isoihin kehiin. Suomen iltamat eivät niinkään, joten raha on ottelijoiden ainoa intressi tulla tänne. Tämä sitten johtaa Valtosen mainitsemaan ongelmaan.

"Nyt olisi kuitenkin tarve päästä treenaamaan puhtaasti tekniikka, erityisesti BJJ:t, mikä on ollut heikko kohtani. Musta tuntuu kuitenkin aina siltä, että kun menen uudelle salille treenaamaan, kaikki haluaa vain sparrata kovaa ja ottaa musta jonkun väsyneen päänahan. Se on välillä aika hanurista."

Jos näin on, niin onhan se aivan perseestä. Valot päälle kamppailijat. En sitten tiedä minkälainen sparraaja Valtonen itse on.

"Maunu tarjosi minua aikanaan Bellatoriin ja sieltä sanottiin hyvin selvästi, että kaikki käy, paitsi Valtonen ja (Niko) Puhakka…"

Niinpä. Varmaankin Valtosta ja Puhakkaa turhauttaa, mutta minusta täysin oikea suhtautuminen Bellatorin taholta. Kuka promoottori oikeasti haluaisi otteluillalleen uusnatsismiin liittyvää julkisuutta? Nollatoleranssi asian suhteen on paikallaan. Tatskat pois vaan ja sitten toivomaan että ne joskus unohtuisivat. Muuten saavat itse vastata niistä loppu-uransa.

"Vaikka sukset eivät ole mitenkään ristissä esimerkiksi Petteri Maunun kanssa, olen vähän pettynyt siihen, miten sali panosti minuun ottelijana."

Tähän voi olla siinä mielessä hölmöä kommentoida kun en tiedä taustoja. Mutta onhan Maunu nyt aika hyvin Valtoselle matseja hommannut. On haettu FF:ään esim. O`brien vastustajaksi, josta voitto olisi vienyt uraa eteenpäin. Ja sitten tuo jo mainittu Bellator yrityskin. Onhan Valtosen uraan panostettu.

Ei siinä, ihan viihdyttävä ottelijahan Toni on. Mielenkiinnolla katson jos vielä kotimaassa ottelee.

Suomen MMA promootiossa ja ottelijoiden ulkomaille työntämisessä on varmasti vielä kehityksen varaa, mutta onhan asiat menossa kokoajan kovaa vauhtia oikeaan suuntaan! Ei voi kuitenkaan olettaa että kaikki tapahtuisi heti. Se voipi olla tosin totta että nämä suomen tähtiottelijat ja kaikkein potentiaalisimmat pitäisi jollain tapaa saada ikäänkuin siipien alle suojaan, edes taloudellisesti, jos halutaan oikeasti kovia tuloksia. Ikäväähän se on jos seurasta pannaan parhoilla meriiteillä varustettu valmentaja ulkomaille, mutta näin pitäisi tapahtua jotta he voisivat keskittyä 100% treenaamiseen. Ei 90%, vaan 100%.

Kiva kuulla Valtosestakin jotain. Ihmettelinkin että onko se vaivihkaa painellut eläkkeelle vai missä luuraa. En ollut loukkaantumisista tai Kehähaista lähtemisestä kuullut mitään. Herää kysymys ketä esim. seuraavien Fight Festivalien päämatseissa pyörii, kun tuntuu kaikki olevan maailmalla tai loukkaantuneena.

"Vaikka sukset eivät ole mitenkään ristissä esimerkiksi Petteri Maunun kanssa, olen vähän pettynyt siihen, miten sali panosti minuun ottelijana."

Tähän voi olla siinä mielessä hölmöä kommentoida kun en tiedä taustoja. Mutta onhan Maunu nyt aika hyvin Valtoselle matseja hommannut. On haettu FF:ään esim. O`brien vastustajaksi, josta voitto olisi vienyt uraa eteenpäin. Ja sitten tuo jo mainittu Bellator yrityskin. Onhan Valtosen uraan panostettu.
Itse luin rivien välistä, että tämä liittyisi pikemminkin treenien ja sparrikavereiden järjestämiseen kuin vastustajien hankkimiseen. Toni mainitsi omankokoisten treenikavereiden vähyyden ja hänestä ehkä tuntui, että Maunun/Kehähaiden olisi pitänyt panostaa enemmän hänen training camppeihin.

Tämä thread käsittelee Toni Valtosta, mutta ei sekoteta tähän mitään rotujuttuja. Poistettu 16 viestiä turhia viestejä.

Eikö Toni Valtosta käsittele thread käsittele kaikkea herraan liittyvää, muun muassa juuri näitä natsi tatskoja?

Joo, mutta tästä poistelin viestejä, mitkä olivat pelkkää tappelua ihmisroduista. esim. mitä arabit tekivät 1000 v. sitten Intiassa.......

Kaikkihan tietää, että Valtosella on/on ollut haastavia tatskoja, joita ei maailmalla suvaita. Vaikka osa on siivottukin, niin veikkaan, että vielä joutuu hieman puhdistelemaan ihoaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse luin rivien välistä, että tämä liittyisi pikemminkin treenien ja sparrikavereiden järjestämiseen kuin vastustajien hankkimiseen. Toni mainitsi omankokoisten treenikavereiden vähyyden ja hänestä ehkä tuntui, että Maunun/Kehähaiden olisi pitänyt panostaa enemmän hänen training camppeihin.

Aivan joo, näin varmaan olikin. Suomen vapariskenessä taitaa kyllä ylipäätään olla aika vähän noita isoja ukkoja.

Kuten kaikki jo tietänevät, Toni Valtonen katkoi sääri- ja pohjeluunsa Puolassa pari viikkoa sitten. Pienen toipumisrauhan jälkeen kyseltiin konkarin kuulumisia ja homman nimi on tämä: Toni Valtonen ei aio lopettaa.

Sisukkuutta on pakko arvostaa, toivotaan koiven kuntoutuvan - jos ei muuten niin vähintään arkielämän kannalta.

Oli kyllä kamala lukea tuon ykköspostin haastattelu, kaveri kertoi Attilamatsin jälkeen päätä särkeneen kuusi viikkoa. Kuinka pitkältä voi tuntua kuusi viikkoa päänsäryssä? Kuudelta vuodelta?

Vaikka en mikään lääkäri ole niin jotenkin luulen että Valtonen joutuu taas syömään sanansa tai ehkä kandeis.... sitä lähinnä että viel tän vuoden puolel ois karkeloissa. Kunniain himonen tavote eniveis ja varmasti lisää motivaatiota kuntouttaa jalka. Toi hiano tavote toi 50 matsii, toivottavast saa mielenkiintoisia matseja mielenkiintoisissa paikoissa. Puolan pojilta muuten todella kunnioitettavaa toimintaa!

P.S Hommatkaa Tonille joku Freakkivastustaja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom