Valokuvaajan näytöt 27"-30"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TLP
  • Aloitettu Aloitettu

TLP

Juu tiedän, Eizo... mutta tässä ei ole tarkoitus laittaa +2k€ näyttöön kiinni, varsinkaan kun alle 1000€ päästään jo aika lähelle samaa..

Itse löytänyt tällä hetkellä 2 näyttöä, mitkä kiinnostaa:
- Dell U2711
- HP ZR2740w 27" LED

Molemmat 1,07Mrd väriä, eli Adoben RGB:n näyttämiseen kykeneviä.
2560 x 1440 reso löytyy molemmista, mutta tietenkin 30" toi ois jotenkin fiksumpi toi huippureso. Kuitenkin se on ns. minimi mitä pitää löytyä.
No kai tuohonkin tottuu 27"
Tosin Delliltä löytyy samainen malli myös 30" n.400€ kalliimpana, U3011.
Mikä vielä positiivista ois 30" mallissa, on reso 2560x1600, eli kuvankäsittelyssä noi 160 leveyttä lisää on aina kotiinpäin.
Tosin tuote U3011 on hakuttu tumman pään säädön kanssa vähän heikoksi, joten se pudottaa sen pisteitä paljon.

Nykyisessä Lenovo L220XVC:ssä reso on 1920x1200, joten aika liki se menisi 27"samaan pikselitiheyteen.
Lenovossa tämä kuvanlaatu oli se, miksi tämä tuli aikoinaan ostettua ja on tämä edelleenkin loistava...
Pari vuotta mentiin iMacin näytöllä ja nyt Mac Prohon siirryttyä pitäisi siis iso näyttö löytyä.

Hintaseurannasta:
U2711 = 590€
HP ZR2740W = 609€
U3011 = 1059€

Jotenkin tuo HP:n LED-tekniikka houkuttaa, mutta samalla myös arveluttaa.
Onko se miten raudalla kalibroitavissa ?
Dellin U2711 on lähes käsite hyvänä monitorina.

Muita suosituksia, tai jotain kokemuksia miksi näistä pitäisi joku ehdottomasti poistaa listalta ?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
eikös tuo hp saanut hyvät arvostelut niinkin arvokkaassa lehdessä kuin tietokonelehti. en maksais kyllä 7,5 cm 300e. näköjään samankaltaista tuo vedätys hinnoissa kuin mitä oli n22 tuumasen ja 27 välillä ennen.

Onhan noissa hinnoissa vedätystä, tosin tuosta HP:stä löytyy kanssa 30" malli:
HP ZR30w, halvimmillaan näemmä 1210€...

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Juu, noi liitännät on toissijaisia.

Kalibrointimahdollisuus, väriskaala, reso... merkittävimmät.
Näissä kaikissa mitä minä olen esille laittanut on 1.07G väriä, eli RGB:hen yli riittävä (yleensä 99% Adobe RGB:stä toistuu).
Näin kun kuvaat ja käsittelet kuvat sRGB tilassa, niin joka ainoa sävy näkyy myös monitorissa.

Kalibroinnin voi tietenkin aina suorittaa kalibraattorilla tarvittaessa, mutta ois mukava jos sen pystyis suorittamaan ilmankin.
Eli oma printti vastaamaan monitorin näyttöä täydellisesti, niin se tärkein homma on siinä !

TLP sanoi:
Juu, noi liitännät on toissijaisia.

Kalibrointimahdollisuus, väriskaala, reso... merkittävimmät.
Näissä kaikissa mitä minä olen esille laittanut on 1.07G väriä, eli RGB:hen yli riittävä (yleensä 99% Adobe RGB:stä toistuu).
Näin kun kuvaat ja käsittelet kuvat sRGB tilassa, niin joka ainoa sävy näkyy myös monitorissa.

Kalibroinnin voi tietenkin aina suorittaa kalibraattorilla tarvittaessa, mutta ois mukava jos sen pystyis suorittamaan ilmankin.
Eli oma printti vastaamaan monitorin näyttöä täydellisesti, niin se tärkein homma on siinä !

Applen kalibrointi on parempi mitä Adoben gamma. Sitä vain käyttämään ja printtiä sitten vertaa ruutuun.

kyl kandee ostaa spyder itellä aikaa sitten ostettu eizo joka rupee jo reunoilta tummenee. ostaisin 27 ja siihen päälle spyderin. eizossa oli tehdasasetukset hiukan lämpimät. siten semmoinen on kanssa mukava ominaisuus että näyttömodea voi vaihtaa lennossa, itellä kun pyörii peli tai "leffa" taustalla. mikä harmitti imaceissa: se kiiltävä lasi joka on laitettu näytön päälle, prkl. kait ihan sama kunhan on ips paneeli.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom