Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Jortsu sanoi:Tällä viikolla ois Cooper -testi, on tullut lupailtua kovia tuloksia joten nyt täytyy olla kaikki viimetteen päälle. Eli kuinka kannattas valmistautua, noin niinq syömisten yms. osalta. Testi on iltapäivällä (jos sillä nyt on jotain merkitystä).
Done. Vielä sen verran, mulla vaihtu toi keuhkoja avaava lääke, eilen hain ekan paketin Buventolia, kuinkahan kauan ennen koitosta se kannattas ottaa?Pertti 123 sanoi:Nukut kunnon yö unet, jotta olet virkeä. Heräät aikaisin, jotta kroppa ehtii herätä kunnolla. Mielellään vähintään 6 tuntia ennen koitosta. Kannattaa käydä aamuverrytelyllä. Esim. kun heräät, menet ulos hölkkäämään 15 minuuttia sellasta rauhallista kevyttä hölkkää. Näin saat avattua hengityksen ja verenkierto ja aineenvaihdunta on kunnolla pelissä. Syö kunnon aamainen.
Jortsu sanoi:Done. Vielä sen verran, mulla vaihtu toi keuhkoja avaava lääke, eilen hain ekan paketin Buventolia, kuinkahan kauan ennen koitosta se kannattas ottaa?
Tuosta aamuverkasta lienee käynyt kun polkasin tuttuun tapaan pyörällä töihin, tällä kertaa lyhintä reittiä (~10km) 30min @ 143bpm... testi ois klo 16Pertti 123 sanoi:EDIT: muuten jos et ole aamuvirkku, niin ton aamu verkan voi tehdä niinkin, että kävelee reippaasti ja hölköttelee aina jonkun minuutin sinne väliin. Kroppa kertoo, koska se on "herännyt henkiin". Ite huomasin, että kun kävin aamu kävelyllä / hölkällä, niin verkasta tuli helposti 20min pitkä. Jos olisin hölkännyt koko ajan, niin olis alkanut ketuttaa jo jossain 5 min kohdalla.
Jortsu sanoi:Tuosta aamuverkasta lienee käynyt kun polkasin tuttuun tapaan pyörällä töihin, tällä kertaa lyhintä reittiä (~10km) 30min @ 143bpm... testi ois klo 16
Käteen meni. :itku: Pari ekaa kierrosta meni 1:20 kierrosaikaan mutta sitten alko hengitys vinkumaan ku 16-kesäinen. Ei siinä vielä mitään mutta puolessa välissä piti pysähtyä kakistelemaan limaa kurkusta kun ei tahtonut henki kulkea. Ei ollu yrjö kaukana. Sitten pääs aina jonkun matkaa eteenpäin ja taas piti sylkeä kuin Elastinen ettei vedä limaklönttejä henkeen. Tavoitteesta jäätiin ankarasti.Pertti 123 sanoi:Kertoile sitte, että menikö syteen vai peräti saveen.
Jortsu sanoi:Käteen meni. :itku: Pari ekaa kierrosta meni 1:20 kierrosaikaan mutta sitten alko hengitys vinkumaan ku 16-kesäinen. Ei siinä vielä mitään mutta puolessa välissä piti pysähtyä kakistelemaan limaa kurkusta kun ei tahtonut henki kulkea. Ei ollu yrjö kaukana. Sitten pääs aina jonkun matkaa eteenpäin ja taas piti sylkeä kuin Elastinen ettei vedä limaklönttejä henkeen. Tavoitteesta jäätiin ankarasti.
Mä en oo ikinä tehny cooperia varte mitään ihme valmisteluja esim syömisen suhteen ja en ole mitään alkuveryttelelyjä tehnyt ja nykyään menee silti se yli 3000m. Tiedän että tuo on virhe ja sen takia meinaan muuttaa tottumuksiani. Mikäköhä olisi sopiva kierros vauhti sellaista 810m kierrosta kun meinasin juosta tuon mittaista pururataa pitkin sen cooperin? Oon huono arvioimaan noita nopeuksia.