Valmismatkan peruminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu
Pitäisi perua etelänmatka ja mulla on vähän epäselvyyttä noista valmismatkaehtojen tulkitsemisesta.

5.1. Matkustajalla on oikeus peruuttaa matka ja saada takaisin matkasta maksettu hinta vähennettynä toimistokuluilla, jos olisi kohtuutonta vaatia häntä lähtemään matkalle sen vuoksi, että

a) hän itse tai hänelle läheinen henkilö yhtäkkiä sairastuu vakavasti, joutuu vakavaan onnettomuuteen tai kuolee.

b) hänelle tai matkakumppanille, jonka kanssa hän on yhdessä varannut matkan, sattuu muu odottamaton ja vakava tapahtuma, jonka vuoksi olisi kohtuutonta vaatia häntä lähtemään matkalle.

Milläköhän verukkeella sen saisi peruttua pelkillä toimistokuluilla, kokemuksia? Miten määritellän vakava sairastuminen? Kuoleminen on poissuljettu vaihtoehto.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuossahan se on selvitetty hyvin tarkasti milloin rahat saa kokonaisuudessaan takaisin.
Turha niille on alkaa valehtelemaan, niillä on keinonsa selvittää asiat, ja ne voi vaatia paperit ja todistukset asiasta.

Mä en ymmärrä miks ihmisten pitää aina yrittää kusettaa tollasissa paikoissa, onks ihmisillä tosiaan niin huonossa moraali nykyään, että kaikesta pitää yrittää luikerrella irti, KANTAKAA VASTUUNNE !!!! pr.....le

Miten määritellään "henkilö sairastuu vakavasti" ? Onko jollekin viikon etelänmatkalle vatsatauti päivää ennen matkaa vakava? Tai joku krampammut selkä? Mielestäni olisi aika kohtuutunta että mahataudissa tai selkä jumissa pitäisi lähteä johonkin lentokoneeseen ja etelään.
Entä onko odottamaton tai vakava tapahtuma se että vaikka duunissa tulee niin kiirre että lomat peruuntuvat?

Viivi sanoi:
Tuossahan se on selvitetty hyvin tarkasti milloin rahat saa kokonaisuudessaan takaisin.
Turha niille on alkaa valehtelemaan, niillä on keinonsa selvittää asiat, ja ne voi vaatia paperit ja todistukset asiasta.

Mä en ymmärrä miks ihmisten pitää aina yrittää kusettaa tollasissa paikoissa, onks ihmisillä tosiaan niin huonossa moraali nykyään, että kaikesta pitää yrittää luikerrella irti, KANTAKAA VASTUUNNE !!!! pr.....le

Okei. :rolleyes: Mulle ei ainakaan ole selvää miten määritellään vakava sairastuminen. Ei tullut mieleen että mulla saattaa olla joitakin syitä miksi en tuonne matkalle voi lähteä. Mutta kiitos tästä moralisoinnista. Sinähän olet varmasti itse niin täydellinen ihminen ettet koskaan ole tehnyt mitään väärää.
Toimistokulut vähennetään joka tapauksessa matkan hinnasta ja se on 100€.

No en mä nyt ihan tota tarkoittanut, mutta voihan sen niinkin tulkita.

Tossa nyt jotain kuitenkin.

Jos matkan varannutta kohtaa vakava tapaturma, jonka perusteella olisi kohtuutonta vaatia häntä lähtemään matkalle, on matkustajalla niin ikään oikeus peruuttaa matka. Kohdanneesta tapaturmasta on esitettävä selvitys matkan peruutuksen yhteydessä. Matkustajan kuollessa on oikeudenomistajilla oikeus peruuttaa matkasopimus.

Peruuttamisesta on ilmoitettava matkanjärjestäjälle viivytyksettä ja matkanjärjestäjän on palautettava matkustajan maksusuoritukset. Matkanjärjestäjä saa periä kohtuullisen korvauksen peruuttamisesta aiheutuvista tarpeellisista toimenpiteistä, jos peruuttaminen on tehty tapaturman tai kuoleman perusteella.

Vakava sairaus määritelmä lienee muuttuva käsite ja sen tulkinta riippuu matkatoimistosta, kannattanee kysäistä sieltä mistä reissun on tilannutkin.

Lähinnä sen takia kysyin kun oon koko aamun yrittäny soittaa matkatoimistoon, mutta taitaa ens kesän matkojen varaaminen olla nyt kuumimmillaan kun joutui jonottamaan enklä päässyt läpi.
Eli jos lääkäri kieltää matkustamisen, niin matkan voi perua/siirtää toimistokuluilla. Sain just duunilekurista kepit kävelyn tueksi joten omassa tapauksessa tämä riittää ja siirrän matkaa myöhemmäksi.

Inska sanoi:
Milläköhän verukkeella sen saisi peruttua pelkillä toimistokuluilla, kokemuksia? Miten määritellän vakava sairastuminen? Kuoleminen on poissuljettu vaihtoehto.

Varmasti toimiva keino on mennä itse sinne matkatoimistoon kepeillä nilkuttaen tai pää teipattuna. Itse ehkä laittaisin käteni pakettiin ja valittaisin edellispäivän autokolaria. Ei varmasti ala toimiston täti vaatimaan todistusta tai hakemaan varastosta omaa röntgenkonetta tarkastaakseen oletko ite teipannut kätesi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom