Valmiit Harjoitteluohjelmat (Polar)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Outi-79
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
45
Onko kenelläkään pidempiaikaista kokemusta esim. Polarin valmiista harjoitteluohjelmista?
Toimiiko, onko jotakin pielessä, muuta kommentoitavaa?

Haluan aerobisen kunnon kohdalleen, ja pidän sykemittaria "Personal Trainerina" (kun eivät nuo kokeneet urheilijatutut ottaneet vakavasti pyyntöäni käydä ohjaajan virkaan :D ).

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vastaankin nyt itse tähän..

Kokeilin (onko tällainen mainostus sallittua?) Polarin sykemittaria, malli F11. Laite sisältää Personal Trainer toiminnon, joka mittaa oman kuntotason, ja harjoitusohjelman sykealueet sen mukaan. Kuntoa voi kasvattaa, maksimoida, tai pitää nykyisellä tasolla.

Minun harjoitteluni sisältää neljä aerobista harjoituskertaa per viikko. (Tarkoitus oli siis kohottaa kuntoa.)
Yksi lyhyt lenkki, kaksi normaalia, ja yksi pitkä.
Jokaisen lenkin alussa mittari laskee lämmittelyvaiheen sykkeestä ko. lenkin sykealueet, ja piippaa heti jos mennään liian kovaa, tai liian hiljaa.
Mittari myöskin kertoo maanantaisin onko viikkotavoitteisiin päästy.. Joskus päästään, joskus ei..
Pääpointti on se, että kunto kasvaa, ja harjoittelu on suunnitelmallista, sekä päämääräjohteista.

Henkilökohtaisesti pidän tällaisesta harjoittelusta.
Laite motivoi parantamaan tulosta, ja tavoitteiden täyttyminen tuo mielihyvää..
Laitteeseen pitää syötää aluksi monia tietoja (ikä, paino, aikavyöhyke jne. jne.) ja se tuntui työläältä. (Laite englanninkielinen..)
Enkä erityisemmin pidä rintapannasta.. Rintaliivien alapuolella se tuntuu lähinnä ärsyttävältä. Miksei kukaan kehitä rintaliiveissä JO olevaa mittarimekanismia..? (Vink. Vink.)

Ai niin.. eivätkä nuo veteraaniurheilijat tuttavapiirissäni vieläkään ota vakavasti pyyntöäni alkaa henk.koht. ohjaajaksi.
Kummallista porukkaa! :D

Linkki sivustolle, josta yllä mainitsemani laitekokonaisuus löytyy:F11

Juu itse olen onnistunut kohottamaan kuntoani huikeasti juuri F11 avulla huhtikuusta alkaen. Pääpainoni treenaamisessa on viimeiset 8 vuotta ollut salin puolella ja olen inhonnut juoksemista...no nyt sitten tuli niin paha loukkaantuminen, että jotain muuta oli keksittävä. Päätin ostaa tuon mittarin...ja nyt juokseminen on maaaahtavaaa :rock: Kehittyminen vain vaati sen verran, että sain avukseni sen personal trainer-ohjelman. Sen avulla hoksasin kuinka hiljaa oikeasti tarviikaan juosta peruskuntonsa kohottamiseksi. Olin aina tuohon asti juossut vain liian kovaa, enkä sitten jaksanut juosta kovin pitkäkestoisia matkoja kerrallaan. Ohjelman avulla säätelin juoksuani ja nyt viisi kuukautta myöhemmin kuntoni on parantunut aivan valtavasti! Keväällä edessä puolimaratoon.

Eli voin kyllä sanoa, että ainakin meikäläiselle, joka tykkää ihan hullun lailla kirjata ylös kaikki mahdolliset treenitiedot, niin tämä ohjelma on loistava. Tykkään kylläkin enemmän merkata luvut ylös Polarin omille sivuille. Siellä kehittymisen näkee paremmin kuin kellosta suoraan.

Outi-79 sanoi:
Enkä erityisemmin pidä rintapannasta.. Rintaliivien alapuolella se tuntuu lähinnä ärsyttävältä. Miksei kukaan kehitä rintaliiveissä JO olevaa mittarimekanismia..? (Vink. Vink.)

Polarin jossakin kuvastossa olen joskus nähnyt mainoksen myytävistä rintaliiveistä joissa oli paikka tuolle rintapannalle. Sen paremmin en asiaan kyllä ole valitettavasti paneutunut koska en sellaisia tarvitse ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom