Valmennuskurssi kauppakorkeakouluun: Takuuvalmennus vai Valmennuskeskus?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja taimi
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
3.10.2004
Viestejä
2
Hei,

Aion osallistua keväällä kauppatieteiden valmennuskurssille Turussa, mutta olen edelleen kahden vaiheilla, kumpi näistä otsikossa mainitsemistani valmennuskursseista olisi parempi. Olen etsinyt jo kauan tietoa ja mielipiteitä kummastakin kurssien tarjoajasta. Molemmista olen kuullut sanottavan sekä hyvää että huonoa. Valmennuskeskuksella kuulemma opettajat vaihtuvat parin vuoden välein, mikä on varmasti sekä hyvä että huono asia ja takuuvalmennuksella tuntijako ei mene ihan nappiin, vaan kaikkiin aihealueisiin käytetään saman verran aikaa.

Nyt kysynkin, olisiko teillä vielä antaa mielipiteitänne kurssien tarjoajista, jotta voisin vihdoin ja viimein ilmoittautua kurssille?

Terv. Mia
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hei,

Aion osallistua keväällä kauppatieteiden valmennuskurssille Turussa, mutta olen edelleen kahden vaiheilla, kumpi näistä otsikossa mainitsemistani valmennuskursseista olisi parempi. Olen etsinyt jo kauan tietoa ja mielipiteitä kummastakin kurssien tarjoajasta. Molemmista olen kuullut sanottavan sekä hyvää että huonoa. Valmennuskeskuksella kuulemma opettajat vaihtuvat parin vuoden välein, mikä on varmasti sekä hyvä että huono asia ja takuuvalmennuksella tuntijako ei mene ihan nappiin, vaan kaikkiin aihealueisiin käytetään saman verran aikaa.

Nyt kysynkin, olisiko teillä vielä antaa mielipiteitänne kurssien tarjoajista, jotta voisin vihdoin ja viimein ilmoittautua kurssille?

Terv. Mia

Olemme todistamassa erikoista hetkeä! 4v jäsenenä ollut käyttäjä kirjoittaa ensimmäisen viestinsä!

e: sry, ehkä hieman off-topik :(
 
Hei

Joo, ja onhan siitä myös melkein saman verran aikaa, kun olen viimeksi sisäänkirjautunut:) Nimittäin viimeksi vuonna 2004. Aika vaan menee nopeaa.
 
Mä olin Valmennuskeskuksen pitkällä kurssilla 2006. Ihan ok oli. Eihän siellä mitään tajuntaa räjäyttävää ollut, mutta kyllä se helpotti kun joku selitti niitä asioita. Lähinnä motivaatiobuusterina toimi. Omalla kohdallani ei missään nimessä kaduttanut kurssille osallistuminen. Vaikea tässä on noita keskenään vertailla. Muistan kyllä, että jonkun järjestäjän kursseja haukuttiin oikeen olan takaa, valitettavasti en muista kenen. Tsemppejä lukemisiin!
 
Olen itse opettanut 5 vuotta kauppakorkean valmennuskursseilla, kahdessa eri firmassa. Lisäksi olen tutustunut kolmanteenkin firmaan sen verran että kävin haastatteluissa ja esittelivät minulle toimintaansa ja neuvoteltiin työsuhteen ehdoista, en sitten kuitenkaan sinne mennyt. Juu ja joskus 90-luvun puolella olen käynyt itse valmennuskurssin, joka oli huono. Mutta siis mielestäni olen saanut varsin hyvän tuntuman alaan, mainitsemiisi firmoihin olen ollut tavalla tai toisella kosketuksissa myös. Oma kokemukseni on, että kurssin laatu on eniten kiinni opettajista, ei siitä mikä firma kurssia järjestää. Opettajat vaihtuvat melkein kaikissa firmoissa suht tiheään (paitsi siinä yhdessä jossa sama mies vetää kurssin kaikki aineet vuodesta toiseen), joten et voi juurikaan päätellä edellisten vuosien kurssipalautteista minkälainen seuraavan vuoden kurssi tulee olemaan. Yleensä joka aineessa on oma opettajansa, joten viidestä opettajasta ainakin osa on varmasti uusia. Joten pitää vain ilmoittautua jollekin kurssille ja toivoa parasta..
 
Mä olin takuuvalmennuksen kurssilla. Kurssi oli ystävieni, mun ja monen kurssilaisen mielestä PASKA. Pari ihan turhaa maikkaa ja aikaa käytettiin paljon turhien asioiden läpikäymiseen. Oon yleisesti kuullut pelkkää huonoa tosta takuuvalmennuksesta, ja tottahan ne puheet onkin.

Ainoo hyvä juttu tossa kurssissa oli sieltä saatu itseopiskelumatsku mis oli noi kauppiksen kirjat tiivistettynä ja paljon tehtäviä ynm sen lisäks. Hinta on myös suht OK, 1000e ja jos menee reisille ni saa vuoden päästä tulla ilmatteeks samalle kurssille.

Joku kurssi kannattaa silti ottaa ihan lukumotivaation ylläpitämisen takia, voin sanoo etten olis päässy ilman tota kurssia minnekään..
 
Ite kävin ton takuuvalmennuksen kurssin Lahdessa vuonna 2001, eli paljon on varmaan muuttunut. Opettajat olivat itsekkin vielä yliopisto-opiskelijoita, mutta mielestäni he selvisivät hommastaan hyvin.
Toi jo mainittu itseopiskelumateriaali oli ihan hyvää.

Muista kursseista ei ole kokemusta, mutta hintaansa nähden varmaan ihan ok.
 
Itse olen käynyt takuuvalmennuksen ja valmennuskeskuksen kurssit oikikseen. Sinä vuonna kun olin takuuvalmennuksen kurssilla en päässyt sisään, itse asiassa kävin sen toisenkin takuukurssin minkä sai ilmaiseksi enkä päässyt vielä silloinkaan sisään (täpärällä oli). Kolmantena vuonna kävin valmennuskeskuksen kurssin ja pääsin sisään. Ensimmäistä pyrkimistä nyt ei oikein voi edes laskea kun tuskin edes koskin kirjoihin. Toista (takuuvalm.) ja kolmatta (valm.kes.) kertaa nyt voi jo verrata.
Kurssien vertailua: oikiksen pääsykokeissa oli 4 eri oikeuden alaa ja molemmilla valmennuskursseilla oli omat opettajansa kullekin oikeudenalalle eli yht. 4 opettajaa.

Takuuvalmennuksella oli yksi hyvä opettaja, yksi keskinkertainen ja kaksi aivan paskaa. Toinen paskoista opettajista keskittyi etsimään pääsykoekirjoista virheitä (joita oli paljon) mikä itsessään oli täysin järjetöntä (siis se virheiden etsintä), koska pääsykokeessa kysytään vain ja ainoastaan noista kirjoissa olevaa tietoa oli se kuinka väärin tahansa. Muun ajan tämä opettaja vain luki meille ääneen tuota kirjaa. Toinen näistä surkeista opettajista puhui niin hiljaa, ettei sitä kuullut, eikä hän muuttanut tyyliään, vaikka hänelle huomautettiin useaan otteeseen asiasta. Nämä luennot menivät käytännössä täysin ohi ja osa oppilaista lopettivatkin tämän opettajan luennoilla käynnin. Jos nyt oikein muistelen hänelle hommattiin mikki jossain vaiheessa ja tämän jälkeen kyllä kuuli mitä opettaja puhui mutta turhaa oli muistaakseni sekin.

Perus suomalaiseen tyyliin, jos asioihin ollaan tyytyväisiä siitä ei huudella mutta jos jokin on mennyt huonosti kuten yllä niin siitä muistetaan kertoa. Näin ollen, Valmennuskeskuksesta ei muistu mieleen oikein mitään. Sen muistan, että yksi opettaja keksi minulle oivallisen tyylin opiskella yhden hankalasti kirjoitetun kirjan ja tiedä vaikka on häntä kiittäminen, että pääsin teidekuntaan.

Mutta anyway valmennuskeskuksesta jäi hyvä maku ja suosittelen sitä mieluusti myös muille. Tuolloin kun minä hain kouluun Valmennuskeskus taisi mainostaa, että heillä oli korkein sisäänpääsyprosentti valmennuskursseista ja vaikka tällainen "mainosvaltti" heillä olikin käytössä keskusteltuani lafkan TJ:n (Nousiaisen) kanssa hän sanoi, että loppupeleissä tuolla prosentilla ei ole mitään väliä, koska pyritään varmistamaan, että opiskelupaikka järjestyy juuri minulle. Rento ja rehti kuva jäi äijästä ja koko lafkasta. Taisi kaverinikin käydä valmennuskeskuksen kurssi ja sain opiskelupaikan. Takuuvalmennusta en lähde suosittelemaan ja vaikka eräs kaverini saikin sinä vuonna, kun hän Takuuvalmennuksen kurssin kävi, opiskelupaikan mutta siitä huolimatta hänkään ei ollut kurssiin tyytyväinen.
 
Itse kävin takuuvalmennuksen kurssin vuonna 2006.
+Kansantaloustieteen opettaja ehkä paras opettaja mitä minulla ollut tähän mennessä?
-Markkinoinnin opettaja oli itseään täynnä ja häntä kiinnosti lähinnä itsestään puhuminen...lisäksi hän luki kirjaa ääneen ja käski alleviivaamaan lauseita.
 
Itse olen käynyt takuuvalmennuksen ja valmennuskeskuksen kurssit oikikseen.
.

Takuuvalmennus ei ainakaan nykyään järjestä kursseja kuin kauppikseen, oletko kenties käynyt kurssin joskus vuosia sitten, vai sekoitatko firmat (nimet ovat hyvin samankaltaisia)?

Itse kävin tänä vuonna Takuuvalmennuksen kurssin ja pääsin sisään HSE:lle. Kurssista ei silti jäänyt paljoa hyvää sanottavaa, ainoastaan matikanmaikan voin sanoa olleen erinomainen. Pari muuta olivat keskinkertaisia ja 2 ala-arvoista maikkaa oli myös.

Materiaalit olivat sinänsä ihan hyödyllisiä, mutta niissäkin oli aika paljon asia-/kirjoitusvirheitä, joka vähensi niiden uskottavuutta/hyödyllisyyttä. Varsinkin tehtävissä oli usein virheitä, eli niiden tekeminen ei paljoa hyödyttänyt. Joillain maikoilla tosiaan opetus oli selkeästi sivubisnes, eikä kurssiin jaksettu panostaa. Luulisi, että noilla kurssihinnoilla olisi varaa maksaa maikoillekin kunnon liksat, tilavuokrat + muut kustannukset nyt tuskin kovin kummoiset ovat...
 
Tuosta Takuuvalmennuksen takuusta. En itse usko sen hyödyllisyyteen...jos haet uudestaan niin en usko että siitä että istuu uudestaan valmennuskurssin on mitään hyötyä. Lukutekniikka oli ainoa todella hyödyllinen asia mitä opin valmennuskurssilta.
 
Takuuvalmennus ei ainakaan nykyään järjestä kursseja kuin kauppikseen, oletko kenties käynyt kurssin joskus vuosia sitten, vai sekoitatko firmat (nimet ovat hyvin samankaltaisia)?
Juu itse kävin kys. lafkan järjestämät kurssit vuosina -02 ja -03.
 
Back
Ylös Bottom