SUPERCARB 1kg -40%

Valinta...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja T-mies
  • Aloitettu Aloitettu
.

Liitteet

• PICT0041.webp
    PICT0041.webp
    98,8 KB · Katsottu: 481
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
tosi hyvä idea,piha maisema sais olla vähän hienommasta paikasta otettu ja sitten tuolta heijastuskuvasta pitäs heittää noi ylimääräset tavarat pois.

Kuvausintoa näkyy löytyvän. Kannattaa opetella vähän kuvankäsittelyn alkeita, mä kuorin tuosta digikalvon pois päältä parissa minuutissa ja tuollainen tuli. :thumbs:

Liitteet

• PICT0041.webp
    PICT0041.webp
    190,4 KB · Katsottu: 369
gid sanoi:
Kuvausintoa näkyy löytyvän. Kannattaa opetella vähän kuvankäsittelyn alkeita, mä kuorin tuosta digikalvon pois päältä parissa minuutissa ja tuollainen tuli. :thumbs:

Miksi kaikkia kuvia pitäisi aina käsitellä? Kuvat on mielestäni parhaita sellaisena kun ovat, luonnollisena, editoimatta.

Airbag sanoi:
Miksi kaikkia kuvia pitäisi aina käsitellä? Kuvat on mielestäni parhaita sellaisena kun ovat, luonnollisena, editoimatta.
No digimaailmassa se kamera jo suorittaa kuvalle melko lailla värien säätöä, terävöitystä ja niin edelleen. Harvoin kuitenkaan loppuun saakka. Pikku käsittelyllä saadaan se tyhjä data heivattua menemään jolloin kuvat ovat kirkkaampia ja oikeamman näköisiä, kun väri- ja sävyskaala ulottuu täysin ääripäästä ääripäähän, eikä vain pyöri siinä keskellä. Lyhyesti: kuvia kannattaa käsitellä, jotta ne ovat mahdollisimman hyviä.

Kiitoksia kommenteista.
Jep kuvausintoa tosiaan löytyy. Kuvankäsittelytaidot, kuten myös kuvaustaidot, ovat mulla vielä aika lapsenkengissään. Toi kuva oli ihan käsittelemätön.
Mitäs sä gid olit tolle tehny? Oli kyllä muuttunu paljon paremman näköiseksi?

Maisemat ei tosiaan ollu parhaasta päästä, eikä ylimääräset tavarat taustalla.

T-mies sanoi:
Mitäs sä gid olit tolle tehny?
Pelkkä Levels -automaattisäätö auttaa monesti. GIMPissä se on Tools->Colours->Levels. Monesti pelkkä 'Auto' valintakin tekee jo ihmeitä. Toinen peruskikka mulla on kontrastin parannus unsharp maskilla, arvoilla: radius: 50, amount 0.2 (tai 20%) ja threshold 0. Terävöityksen teen unsharp maskilla arvoilla radius: 0.1-0.3, amount 1-2 (100-200%) ja threshold 3-20.

Näitä mä en sinänsä pidä kuvankäsittelynä, vaan ne ovat oleellinen osa digikuvaa tehdessä. Kunhan ne tekee harkiten ja katsoo koko ajan ettei mene överiksi. Tuosta käsittelystä on, niinkuin tässäkin ketjussa on jo nähty, toki monenlaista mielipidettä ja tuo on omani.

Tuolla esimerkiksi tutoriaalia. Tsemppiä sinulle jatkoon! :thumbs:

hieman :offtopic:

olisiko jollain hyvää linkkiä sellaiselle sivustolle, jossa olisi neuvottu aloittelijalle photoshopin käyttöä kuvien muokkaamiseksi? Mielellään vieläpä suomeksi, vaikka lontoonkin kieli käy...

edit: esimerkiksi sellaisia ohjeita, että saisi tällaisia väsäiltyä

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Back
Ylös Bottom