Vaihtelua treeniin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja May
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%

May

Ikä
44
Mitenkäs te muut jaksotatte treeniviikkojanne esim. toisto- ja sarjamäärien tai liikkeiden suhtee? Siis tyyliin raskas, keskiraskas, kevyt viikko tms ja mitä näitä nyt on eri metodeja että lihas sais mahd monipuolista ärsykettä? Itse yritän jonkun verran muuttaa treeniä joka kerralla, esim erikoistekniikoita käyttäen, mut loppupeleissä tuntuu ettei sitä muutosta ole silti tarpeeksi, vaan aika usein huomaan vääntäväni samoja sarjamääriä ja samoilla painoillakin..Ja treenit on tasaisen kovia joka kerta. Kun ei muka "ehdi" suunnittelemaan treenikiertoa pitkälle etukäteen, vaikka olishan se varmasti progressiivisempaa ja kehittävämpääkin. Mut minkälaisen systeemin ootte kokeneet parhaaksi?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tässä pari linkkiä threadeihin, joissa noita on käsitelty:
Pumppiviikko/raskasviikko?
Kevyet/raskaat viikot

Mulla kierto on tällä hetkellä 2 bodyviikkoa (paljon sarjoja, toistot 8-12), 1 kevyt/pumppiviikko (vähän sarjoja, paljon toistoja), 2 voimaviikkoa (vähän sarjoja, toistot 6-10), 1 kevyt/pumppiviikko. Tähänastisista systeemeistä ehdottomasti paras. Nyt jaksaa treenata aina tuon pari viikkoa ihan täysillä ja kun sitten hiukan keventää, kroppa palautuu taas mukavasti seuraaviin koviin viikkoihin. Tykkään kovasti.

Moniko jakoinen ohjelma sulla on? Itse ehdin tekeen ainoastaan max kolme treeniä/vko, ja sitten tuntuu että pitää tehdä aina se kova treeni kun salille pääsee. Vaikka voishan noista pumppitreeneistäkin tietysti tehtyä kovia:) Kuinka paljon sä vaihtelet liikkeitä eri viikoilla? Tuo systeemi kuulostas ihan kokeilemisen arvoselta, kiitti vinkistä :)

mulla on kans kolmen päivän ohjelma...eli kannattaako alkaa sen kanssa tuollaista kokeilemaan? :) kuulostaa ainaki tosi hyvältä....

Itse treenaan kovaa neljä viikkoa ja sitten pidän viikon kevyttä treeniä. Toimii ainakin mulla toi jatkuvasti kovaa treenaaminen. Yritän joka treenissä nostaa painomäärää tai sitten toistoja. Pudotussarjoja ja supersarjoja tulee myös käytettyä, mut ei saa tehdä samalle lihasryhmälle kahta viikkoa peräkkäin. Eli yks viikko vähintään taukoa erikoistekniikoista. Pakkotoistoja teen aina jos vaan on kaveri auttamaan. Ensimmäisessä lihasryhmälle käytettävässä liikkeessä suosin pakkotoistoja.

Ei kannata joka treenissä vaihtaa liikkeitä, tää mun mielipide. Helpoiten sen kehityksenkin painoissa näkee silloin jos ei joka viikko tee eri liikettä. Mutta ohjelman vaihto ja liikeiden vaihto on tietyn ajan välein paikallaan. Sitten vaihdetaan, kun alkaa tuntuu siltä, et treeni junnaa paikallaan.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom