Vaatteista luopuminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marsu
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Tänään lopulta tajusin/myönsin itselleni, että vaikka olen ostanut uusia vaatteita niin joidenkin vaatteiden käytöstä en ole luopunut, vaikka ehdottomasti pitäisi.

Sellaisia vaateita ovat kauhtunut takki, joka ei istu enää päälle, ruma venynyt pipo, kauhtanat alusvaatteet ja pari ei niin istuvaa paitaa... ihan vaan muutamia mainitakseni.

En ymmärrä itseäni, miksi joka aamu ennen töihin lähtöä pitää laittaa päälle kaamein takki mitä kaapista löytyy, jossa roikkuu vieläpä tuhansia kissan karvoja.

Mutta nyt riittää, laitan kaikki karseet (mutta tavallaan niin ihanat) vaatteet jätesäkkiin ja varastoon, sieltä sitten joku päivä kirpparille. Loppuu se rumien vaatteiden käyttö! Sanoin jo miehellekin että jos annan sen säkin ja hän piilottaa sen :D Tuli myös BB:n Jenni mieleen... silläkin oli aika karseet housut messissä.

Onko punttimimmeillä ilmennyt samanlaisia ongelmia? Oletko kiintynyt liikaa johonkin vaatteeseen josta pitäisi luopua? Vai oletko vahingossa jumittautunut jonkin vaatteen käyttöön vaikka aika olisi siitä jo jättänyt?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
No itse en pidä hirveesti niitä vanhoja kuteita...no okei..joitaki pidän:D Mut suurin osa lojuu kaapissa viemässä ylimääräistä tilaa. Oon kyl myyny kirppiksellä jonkin verran mutta en läheskään tarpeeksi. Yhä on kaappi niin pullollaan etten löydä vaatteita joita käytän:D Sitten on niitä kuteita joilla on tunnearvoa...niistähän ei voi koskaan luopua vaikka ei ikinä käyttäisi:rolleyes: Mutta jos tässä uudenvuoden jälkeen pistäis vaatekaapin uuteen uskoon ...ei pelkästään luopua tietyistä vaatteista vaan järjestääkin. Se on nyt vähän siinä kunnossa, että julmettu vaatevuori vyöryy alas heti ku ovea raottaa:D (ei ihme etten löydä mitään).

Ois niin miljoonasti vaatetta, mitä vois heittää meneen. Ostan jonkun verran, kauniisti sanottuna, uusia, mutta oon ihan superhuono luopuun mistään:rolleyes:
Sitte ku käyttää oikeestaa pelkkää mustaa, ni sieltäpä on ihana etsiskellä jotain tiettyä vaatekappaletta:D

Tammikuun aikana suursiivous! Mun uudenvuodenlupaus!

(suursiivous siis vaatehuoneessa; ei voi iteltään liikaa vaatia:lol2: )

yksi hullu vaate-hamstraaja täälläkin. Välillä kun sitä lähtee ulos ovesta, miettii että miks ihan oikeesti pitää pistää ne kamalat vanhat kengät jalkaan vaikka just on ostanu uudet...tai se karsee (kissan karvainen) takki, jonka olis saanu heittää menemään pari talvea sitten.
Tein tässä kerran itselleni sellasen säännön että aina kun ostan uuden vaatekappaleen, heitän yhden vanhan vastaavan pois :rolleyes:
Toimii tai ei... yritys hyvä :D

Miusta kyl tuntuu et käytän tosi vanhoja vaatteita ku oon vaa laiska käymää ostoksilla ja sit ne loputkii jää vaatekaappiin mut nykyisin on kyl ottanu linjan et johonkiin keräykseen laitan vaatteet mitä en muista käyttäneeni öö vuoteen mut se on vaa ollu vaatekaapis ku ei vaa raaski heittää... JA ärsyttää tällä hetkellä suunnattomasti ku en löydä uusia talvikäyttöön sopivia kenkiä,siis normaalikäyttöön,saappaat on viel hyvät ja niitä on kaupoissa paljonkii kivan näköisiä mut sellaset normi käyttökengät ni ei vaa löydy miun maun mukaista tällä hetkellä mistään... Ne vanhan kengät on jo tosi kuluneet ja kaikkee.

Yleensä ostoksilla harkitsen viiden euron ostoksenkin tarkkaan et ostan et se miellyttää eikä et on ihan kiva paita tms. :) Sen takia en varmaa kovin helposti luovukkaan.Mut jee onneks tänää oli alennettuna sellainen h2o:n huppari mitä olin käyny aikasemmin normaalihintaan kattomassa ja nyt oli 30 e halvemmalla :) tää loppu nyt onkii jotai offtopic hörinää..

Tein tässä kerran itselleni sellasen säännön että aina kun ostan uuden vaatekappaleen, heitän yhden vanhan vastaavan pois :rolleyes:
Saman säännön olen tehny mäkin..eikä toimi. Miks on vaikee luopuu sellasistaki, mitä ei edes pidä ikinä? Tai on isoja/pieniä.

Kirpparikuorma lähtee heti uudenvuoden jälkeen, tehääs nyt kans sellanen uudenvuodenlupaus. Vähintään 2 hyllyä pitää vapautua komeroista.

Itsellä on aika pienet hyllytilat joten vien kirpparille pari-kolme kertaa vuodessa ja yleensä hemmetillisen satsin (viimeks vein syyskuussa kun muutin..tais olla n. neljä tai viis jätesäkillistä vaatteita ja kenkiä jne :O )
*nolo*

Tulee yleensä ostettua kaikkea mitä ei tarvi, kun töissä niitä väkisinkin katselee, kun niitä työkseni myyn.. Suurin ongelma viime aikoina on ollut se, että koska olen saanut painoa hilailtua alemmas niin vaatteet on sitten liian isoja ;( Nyt tarvis sitten ostella uusia. Tässä muutaman tunnin jo selaillut webbikauppoja läpi ja tänään ostin jo housut ja paidan ja uuden kaulahuivin.

Mulla on joku pipo-kaulahuivi pakko ostos juttu menossa... :P

Hävitän aika hyvin omasta mielestäni vaatteita mitä en käytä/ole käyttänyt pitkään aikaan (saman teen kyllä kaiken tavaran kanssa, surutta pois vaan, aina saa uusia..). Tämän kuluvan vuoden aikana olen muutanut kolme kertaa, tavaran/vaatteiden määrä väheni huomattavasti joka muutossa :D .

Tuttua on tuo vaatteiden hamstraaminen...Keksin siihen sellaisen ratkaisun, et kaikki vaatteet, joita en käytä säännöllisesti, laitan pahvilaatikkoon ja varastoon. Muutaman kerran vuoteen sit kaivan sen laatikon esille ja ah kun on mukavaa kun on taas laatikollinen "uusia" vaatteita.:hyper: Kyllä kelpaavat taas vähäksi aikaa. Niiden tilalle sit taas kaivan kaapista muita vaatteita, joita ei tule käytettyä ja eikun varastoon! Toimii...Toinen hyvä keino vanhojen vaatteiden hävittämiseen on muuttaminen. Aina tulee heitettyä kaikki ylimääräinen pois.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaatehuone ja kaapit väärällään kauhtuneita ja vähemmän kauhtuneita vaatteita, joita en pidä. Suunnittelen vaan joka viikko käyväni vaatehuoneen läpi ja lappavani kaiken tarpeettoman jätesäkkiin, jonka kärrään Pelastusarmeijaan. Toiseen säkkiin ne, joita ei edes sinne kehtaa ihmisten vaivoiksi viedä. Saiskohan tän projektin ennen vuoden vaihdetta hoidettua :)

Sitte ku käyttää oikeestaa pelkkää mustaa

Siita ku kohta 10v sitte muutin Suomesta oon eniten pannu merkille et melkeistaan kaikki pukeutuu vaan mustaan Suomessa. Makin kun lahdin niin 95% vaatekaapista oli mustaa...nyt on enaa ehka neljannes. Kun vierailen Suomessa ja mennaan kavereiden kanssa radoille niin kaikki muut on mustissa. Ja niita goottityylista pelottavan nakosta pukeutumista nakee eniten Suomessa. Janna juttu. En siis tata mitenkaan pahalla tai negatiivisesti...oonpa vaan pannu merkille. Suomessa on kans tosi in semmonen biker tai rokkari tyyli vuodesta toiseen...monet miehet nayttaa viiskymppisenakin pukeutuvan ku teini rokkarit bootseihin ja nahkaliiveihin. Siis niissakin voi nayttaa hyvalta ja olla tyylia mut ei sillo ku ne bootsit on kuluneet ja lintassa ja epasopivat haalistuneet mustat jamekset paalla ja jonkun kanadalaisen puunhakkaajan ruutupaidan paalla vanha nahkaliivi jossa nyorit heiluu kainaloiden alla. huh Sor nyt jo teilasin jonkun ihanne miehen tyylin...

Mita omiin vaatteisiin tulee niin oon kans huono heittamaan mitaan pois...varsinkaan kenkia. Mun kengat ei jotenkin kulu millaan...paitsi lenkkarit. Ja sit kenkia vaan tulee lisaa ja lisaa ja lisaa...ja vanhat tayttaa kengakaappeja. Toisaalta kenkien kanssa on sama ku aurinkolasien eli trendit kiertaa ja ne vanhat on taas mutoia parin vuoden paasta. Janna silti et aina tuntuu olevan tarvetta ostaa uusia kankia ja aurinkolaseja.

Zone-sarja -42%
Tuttua puuhaa tää hamstraaminen. Kaapit pullistelee, sillä en osaa heittää mitään pois, ennen kuin vaatteessa on suurin piirtein reikiä... ("tätähän voi käyttää siivotessa")

Toisaalta paljon on aivan hyviä ja sopivia vaatteita - joita ei vaan tule käytettyä! Pitäisikö järkätä mimmimiitti kirpputoriteemalla? :D

("tätähän voi käyttää siivotessa")

Sama täällä. Tosin noita "siivousvaatteita" ei tarvitsisi olla niin paljon. Mäkin kuljen usein samoissa reuhkoissa, vaikka kaapissa on paljon ihan nättejäkin vaatteita joita ei tule koskaan käytettyä. Tyyliin, kyllä tämä vanhakin nyt välttää. Siistit kamppeet jää pitämättä.. Nyt saa kyllä riittää! Kärrään uudenvuoden jälkeen kaikki vanhat pois (paitsi ne joita pidän siivotessa ;)).

Raporttia sitten uuden vuoden jälkeen miltä kaappi näyttää!

Olen yrittänyt tehdä niin, että aina kun on tarvetta siivota vaatekaappia, laitan sivuun sellaiset vaatteet, joita en ole noin vuoteen käyttänyt. Silti nurkissa pyörii muutamia "kyllä mä tähän ehkä vielä mahdun" ja "viime kesänä ei vaan ollut sopivia ilmoja/tilaisuuksia/tms." -riepuja. Nyt laitoin taas pois hillittömän kasan kun muutin melkein 20 neliötä pienempään asuntoon, ja silti kaapit tuntuvat hieman täysiltä. Tosin en kyllä mielestäni osta enää nykyään mitenkään paljoa vaatteita, viimeksi taisin ostaa talvitakin joskus lokakuussa. Keväällä niitä kai eniten kertyy.

..Mäkin kuljen usein samoissa reuhkoissa, vaikka kaapissa on paljon ihan nättejäkin vaatteita joita ei tule koskaan käytettyä. Tyyliin, kyllä tämä vanhakin nyt välttää. Siistit kamppeet jää pitämättä..

..Kuten avatarista näkyy. :lol2:

Mulla on nyt kaappi täynnä liian isoja vaatteita :D UFFille en niitä halua viedä, kirppikselle en jaksa niitä hinnotella, enkä ainakaan jaksa niitä pienentää. Lopputulos: kaappi täynnä valtavan kokosia vaatteita, jotka vaan... on :hyper:

Mulla on nyt kaappi täynnä liian isoja vaatteita :D UFFille en niitä halua viedä, kirppikselle en jaksa niitä hinnotella, enkä ainakaan jaksa niitä pienentää. Lopputulos: kaappi täynnä valtavan kokosia vaatteita, jotka vaan... on :hyper:

Hei, ONNEKS OLKOON!!!

Olen niin laiska vaateshoppailija, että tämäkin talvi tulee taas vedeltyä ikäloppua kirppistakinreuhkaa, parhaat päivänsä nähnyttä villapaitaa jne. Ja mikäpä siinä, jos vaatteet kerran tuntuvat hyvältä päällä ja täyttävät tehtävänsä eli lämmittävät ja peittävät sopivasti. Muodista en jaksa välittää equus caballuksen ekskrementan vertaa.

Keskimäärin siis ostan uusia vaatteita sitä mukaa kun entiset putoavat päältä. Ja silti kaapissa on yhtä jos toista mitä kyllä voisi pitää, kuten uudempia ja ehjempiä t-paitoja, mutta kuitenkin...

Ja entä sitten melkein biohajoavassa vaiheessa olevat vaatteet joita niitäkin tuppaa välillä kertymään - niitähän voi käyttää vielä vaikka salilla/tukkimetsällä/remontissa! Totuus kuitenkin lienee muutaman vuoden pituinen vinttisäilöntä, löytämisen hämmästys ja kiikutus pihan perälle...

Muuten... katriina2, kannattaa olla lujana ja viskellä tarpeeton yli laidan: itsellänikin on vielä kaapissa muutamia vaatteita jotka jäivät liian isoiksi - yli kymmenen vuotta sitten! Ja miksipä ei, sillä jos nyt housut ovatkin käyttökelvottomia, niin paidathan ovat vain mukavampia väljinä...

Latest posts

Back
Ylös Bottom