Vaaralliset salit?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Kävin itsenäisyyspäivänä treenaamassa muulla salilla kuin omalla vakisalillani. Siinä treenin alussa tein dippejä telineessä (se teline, ei se painoilla varustettu avustettu laite). Olin toistojen jälkeen astumassa alas telineeltä kun se kippasi taaksepäin ja minä sen mukana :eek:
Olin järkyttynyt että teline ei ollut pultattu kiinni lattiaan :curs:
Kaaduin taaksepäin telineen päälle jossa säilytetään tankoa ja levypainoja, seurauksena ruhjeita ranteeseen, pari kuhmua päähän ja kovat tällit ranteeseen ja nilkkaan.
Parin sentin päässä mihin pää osui olisi ollut se tangon pää missä painolevyjä säilytetään!!!
Kun katselin sitten tarkemmin ympärilleni niin moni laite (ristikkäistalja, tankoteline penkissä) oli *yllätys yllätys* kiinnittämättä lattiaan :eek: Hengenvaarallista!!!
Juteltuani seuraavan päivänä salin pomon kanssa, niin salin turvallisuus on kuulemma terveysviranomaisten tarkastama ja hyväksymä.
Olinpa minä kömpelö :jahas:
Ei voi muuta sanoa kuin onni onnettomuudessa!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hmmm, viitsisikö sitä dissaamaan tiettyä salia näin julkisesti...
Sanotaan että kyseessä on CMS-ketjuun kuuluva sali Helsingissä.
Ehkä niillä on niin hyvät vakuutukset ettei paljon paina :jahas:

Jos laitteella kerralla on tehty sitä mihin se laite on tarkoitettukin ja laite kaatuu niin syy ei voi kyllä olla käyttäjässä. Tossa olisi voinu käydä pahastikin ja salin pomon asenne ei kyllä vaikuta hyvälle. Lupasiko edes että asia korjataan ja teline pultataan lattiaan? Pelkkä vetoaminen siihen, että sali on terveysviranomaisten tarkastama ja hyväksymä ei riitä jos onnettomuus silti sattuu. Pitäisikö asiasta asiasta ottaa yhteyttä sinne tahoon, joka on salin tarkastanut (kukas noita tarkastuksia muuten hoitaa??)? No, mutta näillä perusteilla mun mielestä salin nimen voi mainita, jotta muut tietävät varoa, varsinkiin jos salin pomon mielestä kaikki on kunnossa (niin tulkitsin tuosta viestistä).

Zone-sarja -42%
Juu, olihan sen pomon asenne hiukan 'meillä on kaikki kunnossa ja tarkastajien hyväksymät laitteet'-meininkiä.
Eli olkaa varovaisia kun käytte Hakaniemen Idealfit-salilla, polkekaa vaikka pyörää :jahas:
Tähän saumaan on pakko kehua omaa vakisaliani City Gymiä Kampissa jossa en ole havainnut moista pulttien puutostautia :evil:
Mutta kaatumisesta huolimatta jatkoin treeniä, dipit kulki hyvin ja ekaa kertaa lisäpainoilla :rock:

Kotipaikkakunnallani on erään hotellin kuntosali jota on pakko käyttää silloin kun pääsali on kiinni. Enemmän kuntoutus käyttöön tarkoitettu mutta saa kyllä helposti sattumaan haaverin jos ei ole tarkkana. Laitteet ovat vanhoja ja huollettu ties milloin viimeksi. Penkki on kiikkerä ja kerran yhestä laitteesta katkes vaijeri kesken sarjan ja painopakka rumahti alas. Säikähdyksellä selvisen..Turvallisia treeniä :thumbs:

Joo kokemusta on kun Smith- teline lähti kerran liukumaan alta, kun kyykkäsin jalat hieman edempänä. Menin siitä sitten sanomaan kassalle ja pyysin pulttaamaan lattiaan kiinni, en ollut ite ees tajunnut ennen tätä ettei se ollut pultattuna. Asenne oli että wtf, miten se voi muka lähteä liikkeelle...ja että heidän lattiat on sellaiset että niihin ei voi pultata kiinni!!! Siis uskomatonta!!!:eek: No, tarina päättyi niin, että teline lykättiin seinään kiinni kun siitä mainitsin vielä että jotakuta saattaa sattua siinä ja pahasti. Vähällä oli ettei tullut aika kasa romua niskaan, sain kuitenkin jalat jotenkin tukevoitettua alleni siinä.:curs:

Olikohan kyse Motivus Brahesta?Itseläni kävi ihan samanlailla, mutta kovin ymmärtäväisiä olivat silloin kassalla. Olen muutenkin saanut sieltä aina hyvää asiakaspalvelua, vaikka salissa ei ole kehumista, jos suuria painoja liikuttelee. Nykyisin käyn suosiolla centrumissa punttaamassa:D .

Juu tämä salipa hyvinkin. Mun mielestä on aika outoa, ettei kuntosalille varatussa tilassa voi pultata vehkeitä kiinni lattiaan. Oli sali sitten naisten sali tai mikä hyvänsä, sen verran pitäis löytyä asiantuntemusta että tietää tuollaiset vaatimukset.

Joo, Centrumilla nykyään, aika harvoin tulee Brahessa enää käytyä, siellä kun painotkin alkaa loppua kesken :D Ja isompia ei kuulemma hankita, koska ''tämä on naisten sali'' :rolleyes:

Onhan näitä sattunut ja useastikin. Kunnallisella salilla, trendikkäämmällä salilla, naisten salilla... Nämä ovat myös salin omistajien kannalta ikäviä sattumuksia, eivätkä välttämättä johdu siitä, että laitteita ei ole tarkastettu tai pidetty niistä huolta. Laitteet saattavat väärinkäytön johdosta "rapistua" sisältä, ja sitten lopulta joku kerta levitä käsiin (vaijerit ja eräskin 35 kg:n käsipaino...). Tosin tuollainen, että laitteita ei pultata kiinni, osoittaa typeryyttä ja asiantuntemattomuutta. Joillain saleilla tätä myös osoittaa laitteiden asettelu asiantuntemattomuutta. Kuitenkin aina on mahdollista se, että taljasta katkeaa vaijeri tai muuten vaan siitä vimpsahtaa taakse. Tällöin nyt ei luonnollisestikaan pitäisi mitään olla takana johon voisi päänsä iskeä. Sen jälkeen kun todistin alataljan hajoamista ja pään iskeytymistä takana olevaan betonitolppaan, olen hieman tarkkaillut vierailemillani saleilla niiden järjestystä. Joillakin saleilla ei ole mitään merkkiäkään huonoista järjestelyisä, mutta sitten niillä joilla tällaisia on, niitä todellakin on. Useimmiten ovat olleet kunnallisia tai naisten saleja, ja joskus jopa näillä paremmilla saleilla naisten puolella näkee huonoa järjestelyä...

Joo, Turussa Kupittaan salilla Smith-liikkuu... Pitäisi varmaan mainita jollekin asiasta, mutta en tiedä olisiko siitä mitään hyötyä loppujen lopuksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joop, meidän salilla vähintään kerran päivässä jollain kolahtaa pää taljojen "otelautoihin" jotka on typerästi ripustettu tolppaan ja vielä pään korkeudelle.. Alakerrassa taas kaksi ei-pultattua ylätaljaa jotka olen saanut kaatumaan kerran tai pari. :jahas:

meidän salilla on juoksumatot ihan ikkunan edessä. Siinä on noin puolimetriä ehkä väliä ja kerran yksi tytsi ilmeisesti sekosi askeleissaan tai jotain ja lensi matolta päin seinää ja löi nassunsa ikkunalautaan. Se ei ollut kovin nätti näky!

Mun kotisalilla naistenpuolella on lattiaanpulttaamaton hutera alle kuukauden vanha smitty. Piti kerran kokeilla sitäkin hilavitkutinta kun rautapuolella oli molemmat oikeat varattuna, tehdessä jo moitin että miten on näin huteran tuntuista tehdä yhdenjalankyykkylämmittelyä kun ylläripylläri painojenpuuttuessa ei niskassa ollut paljon muuta kuin tanko. Tulin tangonvälistä pois ja koitin heiluttaa pystypalkista sitä, laite heilui ja huojui varmaan parin-kolmenkymmenen sentin liikeradalla :eek: . :curs:
Ei muuta kuin rautapuolelle jonottamaan oikeisiin tukeviin lattiaanapultattuihin smittyihin eikä tuollaiseen peltihäkkyrään tarvi koskea enää uusiksi.

Mä en oo onneks saanu ku pari kertaa taljassa kahvan päähäni ja sen seurauksena pari kuhmua... Mut noi on kyl kurjia missä isot laitteet on irti lattiasta tms ja sitten kun tehdään isosti ja kovaa ja jos ne pettää niin voi käydä kyl todella huonosti! *murisee hengessä mukana*

Latest posts

Back
Ylös Bottom