Vaahtokarkit!

Tervehdys kaikille uudelta palstailijalta!

Kesän korvalla tietysti kiinnostaisi näyttää mahdollisimman vähän kelmeältä siskonmakkaralta ja mahdollisimman paljon sen vastakohdalta, mutta kun makeannälkä on joskus vahvempi kuin minä! Siitäpä keksinkin vaahtokarkit, jotka eivät paina juuri mitään ja näin naisen logiikalla eivät voi kovin paljon energiaa sisältää. Ja kun en jaksa painella kauppaan tutkimaan pussin kylkeä, niin tietääkö kukaan, olisiko tässä kepulikonsti päästä nauttimaan makeasta?

Hattaratkaan ei paina paljoa mitään, mutta ovat silti pelkkää sokeria.

Tolla logiikalla vaahtikarkit kuuluu samaan kastiin, mutta enpä tiedä.

Jos joku viisas neuvoo :)

vaahtokarkit ovat suurimmaksi osaksi vain sitä sokeria (ja lisäaineita).. ainakin sellaset, joita iskä kuskaa mulle jenkeistä on sitä sokeria.. mutta koittakaapa paistaa semmosia paksuja vaahtokarkkeja takassa, tulee tosi hyvää! *nam* ne vaan syttyy tosi helposti palamaan. noista suomalaisista en tiedä, mutta jenkkilän marshmallowseille tapahtuu näin

Oy Halva Ab sanoo, että Väiski-vaahtokarkeissa on energiaa 326 kcal/100g (ja saman verran kai muissakin laaduissa). Pussissa on 90 g, energiaa siis 293 kcal/pss.

Mutta saahan niitä aika läjän syödä ennenkuin 100 grammaa tulee täyteen. Mutta ehkä täytyy pysyä tiukkana ja kärsiä vaan. Olen tolkuttoman löysässä kunnossa vuodenaikaan nähden. Tätä vauhtia kehtaan mennä rannalle ehkäpä joskus syyskuun alussa!

Makean nälkään toimii itselläni light limut ja tietty sitä voi aina kokeilla sokerittomia karkkejakin... Kai? :rolleyes:

Näin on,

vaahtokarkit on puhdasta sokeria.
Hyviä ne kyllä on mutta eivät siis diettaajan/laihduttajan evästä.

Sokerittomat nallekarkit on ihan jees :)

Dietorellet

Minä suosittelisin Dietorellejä! Perinteisistä mauista, eli mansikasta ja lakusta en oikein pidä (liian keinotekoisia), mutta toffeet ja mikä-lie-metsänmarja violetissa pussissa (sori..) ovat todella hyviä! Ja varsinkin nämä marjakarkit on todella vähäkalorisia, niitä saa popsia hyvällä omallatunnolla vaikka oliskin dieetillä! :D Tosin pussissa lukee että laksatiivinen vaikutus on mahdollista jos syö liikkaa... Mutta itselleni ei kyllä vastaavaa ole vielä tapahtunut vaikka olenkin joskus kerralla popsinut aika monta! :lol2:

Mä yleensä ratkaisen makeannälkätilanteen sillä, että syön jotain ns. kunnollista ja kysyn sen jälkeen vieläkö tekee mieli. Yleensä ei tee.

Ja sitten on sekin, että lupaan, että sitten karkkipäivänä eli lauantaina saan syödä kaikkea ihanaa ja hyvää ja herkullista ja lihottavaa ihan rauhassa.

Viikko ei ole niin pitkä aika etteikö voisi odottaa sinne lauantaihin asti.

Joskus ostan lightlimua omaksi ilokseni ja nyt on tää Gillyannen rahkaherkkuidea, jota kokeilin eilen fun light sitruuna-appelsiinilla ja se mielettömän hyvää ja varma ratkaisu makeannälälle.

Onkohan nää Pirkan sokerittomat kissat ja aikaisemmiin mainitut sokerittomat nallekarkit saatavilla makuunista?Sellaisiin olen nimittäin makuunissa törmännyt ja kuuluvat aina namipussiini....älyttömän hyviä ainakin ne salmiakki kissat....Ruokakaupoissa en ole näihin törmännyt...miten on missä myydään vai ovatkohan nää kenties niitä samoja?Makuunissa kun ei karkkilootan päällä lue sokerittomissa valmistajaa...!
Kiinnostais tietää paljonko noissa makuunin sokerittomissa karkeissa on kaloreita?

Pirkan sokerittomia karkkeja saa City-marketeista ja muistakin k-ryhmän (vai mikä nykyään lieneekään?) kaupoista!
Sitä en tiedä onko ne samoja kuin makuunin vastaavat, kun niin harvoin tulee käytyä makuunissa.. :)

Sitten on tullut testailtua vielä lightlinen salmiakit, on ihan "aidon" makuisia nekin!

Mä tulisin kyllä toimeen ilman hedelmäkarkkeja, mutta salmiakki on paheista pahein!

Light linen karkit on mullakin tullut testattua....makuunista löytyy niitä hedelmäkarkkeja...salmiakki on munkin himotuksen kohde mutta light linen pussin kun syö niin maha menee ihan sekaisin...:(

Vielä toinen vinkki makeannälkään, ehkä joku on jo ennemmin toisessa threadissa maininnutkin, tai mistä lie olen saanut idean, mutta siis:

Jäiset viinirypäleet! Eli rypäleet vain hetkeksi pakastimeen, ja sitten vain makeannälkää tyydyttämään! Parhaita tietenkin jos ostaa ns kivettömiä rypäleitä.

Rasvattomaan jugurttiin vaikkapa mansikan palasia ja sitten jugurtti pakkaseen...hitto että on hyvää :D

Saako muuten noiden karkkien ravintoarvot tietää netistä vai mistä ootte niitä poiminu, kun ei monessakaan pussissa lue niitä???

Originally posted by tiiamiia
HEI HEI HEIIIIII!!!!!!!!!!

Mikä tää Gillyannen rahkajuttu oikein on, tahtoo kuulla!!!

Sekoittaa rahkaan fun light mehutiivistettä. Makuja on monia, mutta piink grapea on kehuttu ja itse ostin sen puuttuessa hyllyltä sitruuna-appelsiinia, joka osoittautui oikein hyväksi vaihtoehdoksi!

On hyvää ja ravintoainesuhde on tosi loistava, koska rahkassa on paljon proteiinia ja vähän rasvaa.

Itse sekoitan sitä fun lightia 20g per 100g rahkaa.

Nyt on asiallisen makeaa juttua flyn mieleen.. :D

Eikä rahka juoksetu vaikka pistää sitruunaLightia ?

Meitsi on tuupannut hilloa makeutukseen, mutta aikamoista sokeripommia.. koitanpa tuota Funlightia sekaan.

Dietorellet vetää vattan ihan kuralle, siitä laksatiivisesta vaikutuksesta puhuttaessa, eipä vaadi paljonkaan tätä laatua.

Itseäni huijasin noilla vaahtokarkeilla pitkään, lopulta kohtasin todellisuuden.. :) ja lopetin syöpöttelyn.

Parempi olla melkeen nollatoleranssi karssun suhteen, kun vähänkin nassuttaa niin pitää saada lisää ja lisää.
Kuivatut hedelmät toimii, kohtuukäytössä nekin, sokeriahan niissäkin rutkasti on..

Ihan ehdoton suosikkini, jota voi hyvällä omallatunnolla nauttia kerran viikossa vaikka ei olisikaan karkkipäivä:

Serbetti-smoothiet! Pienissä pahvisissa lieriöpakkauksissa myytäviä jäätelön tapaisia tuotteita, joita on aina mangon mausta mansikkaan. Vähärasvaista, vähäkalorista ja ihanan makeaa ja hyvää ja sopii vaikka leffaillan herkuksi.

Kaloreita yksi annos sisältää n.350kcal (ulkomuistista), hiilareita.. 40-50g ja rasvaa vain huikeat 2,5%! (jos sitäkään?)

Muita suosikkejani on rasvaton banaanijugurtti joko sellaisenaan tai raejuuston kanssa. Hapankorppu vähärasvaisella juustoviipaleella ja margariinilla (vie makeannälän!!), ja tietysti kaakao!

Chi

Dietorellet on ihan hyviä. Ei vaan kannata vetästä koko pussia kerralla, tai...:kakka: Toisaalta voi toimia hyvin ummetukseen.:nolo: Lakut on kanssa yks suosikki. Niidenkään ei pitäisi olla kauheen pahoja kalorimäärien puolesta ja tekosyynä syömiselle voi pitää sitäkin, että niissä on jotain syöpää ehkäiseviä ainesosia.:thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom