väsymys!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RJDIO
  • Aloitettu Aloitettu
joop elikkäs mistähän mahtaisi väsymys johtua? aina kun koulusta tulee niin ei perkele jaksa muuta tehdä kun musiikkia kuunnella ja pakkista lukea, motivaatio tehdä esim läksyjä tai lähteä ulos on todella alhaalla.. mutta siis normi päiväni menee näin : yöunet 6-7 tunnin unet, vähäinen aamupala( syön aamupalan aika harvoin... jos syön otan multitabsin) sitten kouluun, sielä 75min oppitunteja 3-4, kouluruokailu( tätäkään en syö kovin usein... ) tämän jälkeen kotona 3 aikaan, kuppi kahvia ja joku leivänpala ilman täytteitä, sitten se meneekin siihen datailuun / television katsomiseen jonka jälkeen nukkumaan... ja sama alusta.

väsymys saattaapi johtua siitä etten syö tarpeeksi? mitä muita syitä voisitte keksiä? mielipiteitä ja parannusehdotuksia otetaan vastaan.. ja btw, olen huomannut että kun ennen oli 45 min oppitunnit esim ylä-asteella, niin ei väsyttänyt koulun jälkeen yhtään, mutta 75min oppitunteihin siirryttyä aloin huomata tämän..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Säännöllinen unirytmi, säännöllinen liikunnan harrastaminen ja säännöllisten ateroiden syöminen. Noin vähällä syömisellä jaa suojaravinteet + muut ravintoaineet aika vähiin ja parhaiten ne saat syömällä monipuolisesti kuin nappaamalla joskus monivitamiinitabletin.

Kunnolla vaan sitä ruokaa nassuun! Päivä lähtee itellä ainakin käyntiin tuhdilla aamupalalla. Rupeet vaan syömään kunnolla niin kyllä alkaa väsymys loppumaan.

Itellä on sama homma kuin RJDIO:lla vaikka syön kyllä yli 3000 kaloria päivässä ja monipuolisesti.Kuitenkin välillä tuntuu ettei vaan jaksa salille koulun jälkeen... Nukun n.8 tunnin yö unia siinäkö selitys väsymykselle?

Riittävä uni on aika yksilöllistä, joku tarttee viis tuntia ja toinen kymmenen, että on pirteä.

Tredin alottajalle vinkiksi: syö enemmän, ei ihmekkään ettei jaksa jos kone ei saa polttoainetta.

jos tämä ei ihmeen kaupalla olekaan trolli, niin täytyy sanoa että aika sissi kaveri jos yleensä pystyssä pysyy multitabsilla, 3:lla kupilla kahvia ja leivänkannikalla päivässä.

Itellä kans ollut viime aikoina väsymystä, pari seikka mistä minulla varmaan väsymys johtuu on:
-Olen dietillä ja syön normaalia vähemmän.
-Teen todella raskaita raksahommia 7.00-15.30.

Nukkumisesta en oikein osaa sanoa sillä nukun yössä noin 6-7 tuntia + päikkärit töitten jälkeen (ei päivittäin mutta melko usein). Ja jos sitten joskus nukunkin 8-10 tunnin yö unet niin seuraavana päivänä olen sitten entistä väsyneempi ja laiskempi.

Tällainen omaan kokemukseen perustuva juttu.

ittellä oli sama ongelma ja kummasti ratkesi ku aloin popsimaan rautatabletteja, ohjeen mukaan 2 tablettia päivässä on anemian hoitoon ja 1 riittää alhaisen hemoglobiinitason kohottamiseen. Popsin aluksi kaks päivässä muutaman viikon ajan ja olo koheni heti huomattavasti! Sit tiputin määrän yhteen ja väsy iski taas. Nostin tos jokunen päivä sit taas määrää kahteen tablettiin ja oon pysynyt tosi virkeänä ja jaksaa töiden jälkeen muutakin ku vaan nukkua.

Syö enemmän ja liiku enemmän. Ota kouluun pullo ja juo vettä. Ota kofeiinitabletteja jos kahvi ei jostain syystä maita tai päätät lopettaa kahvin juonnin. Ota kone pois päältä ja tee läksyjä. Laadi vaikka itsellesi lukujärjestyksen kaltainen aikataulu ja noudata sitä (itsellä toimii erityisen hyvin).

Joo kunnolla ruokaa ääntä kohti ja tunniksi hyppelemään pihalle, viikon päästä oot eri ihminen. Ei kofeiinitabuja, syö vitamiinit. Hommaa koira ja käy lenkillä.

Itellä kans ollut viime aikoina väsymystä, pari seikka mistä minulla varmaan väsymys johtuu on:
-Olen dietillä ja syön normaalia vähemmän.
-Teen todella raskaita raksahommia 7.00-15.30.

Nukkumisesta en oikein osaa sanoa sillä nukun yössä noin 6-7 tuntia + päikkärit töitten jälkeen (ei päivittäin mutta melko usein). Ja jos sitten joskus nukunkin 8-10 tunnin yö unet niin seuraavana päivänä olen sitten entistä väsyneempi ja laiskempi.

Tällainen omaan kokemukseen perustuva juttu.

Itsellä sama tilanne, tosin ne raksahommat joita teen eivät mielestäni nyt todella raskaita ole.
En nuku päikkäreitä vaan lähden töiden jälkeen pikku lenkille tai salille.
Nukun 8-9 tuntia vuorokaudessa. Itseänikin hieman ihmetyttää että vuodenajasta ja miinuskaloreista
huolimatta mieli on yllättävänkin pirteä. Ehkä johtuu lisääntyneestä aerobisesta harjotuksesta ulkoilmassa... :rock:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom