Väsätkää dietti!!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Manala
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelinpa kysäistä että voisiko joku väsätä mulle omastamielestään miellyttävän ruokalistan dietille.

jos oikein olen laskenut niin päivittäinen kulutukseni on jotain 3500-4000kj
pituus 187cm paino 81kg ja salilla käyn 5krt viikossa joista 1 on pelkkää aerobista.

Tässä ois mun nykyinen ruokavalio ja siitä pitäisi saada karsittua tai vaihdettua kokonaan jotain että saadaan se 500- kaloria

Aamupala: 7.00-13.00 :D tuoremehu, kahvi +puuro ja pari tummaa leipää

Päivällinen: 11.00 kouluruoka... tähän en voi vaikuttaa... tietenkin syön paljon

salaattia ja 2 tummaa leipää+ mitä tarjotaan ja vettä.

välipala: 15.00-16.00 1-3 kahvia.

17.00 treenit

lounas: treenien jälkeen n18.30 (tähän ideoita olen kokki) :david:

iltapala 250g rahkaa + mehukeittoa.

Kaikille vastanneille iso :worship: Laitan plussan nimenne kohdalle, ja tarjoan tuopin jos kadulla vastaan tulette :kippis1:

Ääh, jos sitten vielä yksi posti tänään.. Tästä aiheesta on jauhettu n+1000^10 kertaa täällä, joten koitappa vaikka ottaa iltapalaksi search..

aamiaselle proteiinia. vaikka purkki rahkaa tai prodepaukku (+öljyä)
välipalaan proteiinia. (+öljyä)
treenin jälkeen proteiinia ja hiilihydraattia (lue: palautusjuoma)
tuon jälkeen vielä hillitty hiilari + prode ateria +öljyä
iltapalalle + öljyä

protskua joka aterialle se ~30g ja öljynä vaikka rypsäri-, oliivi-, kalaöljy.

major sanoi:
mikä idea tossa öljyssä on..? ku sitä pitäs ottaa ihan erikseen melkein joka aterialla...?

Öljyistä on varmaan yhtä monta threadia kuin diettaamisesta, mutta kun tuohon aloittelijoitten puolen viestiin tämän pastesin niin aloita vaikka tästä

Manala sanoi:
Ajattelinpa kysäistä että voisiko joku väsätä mulle omastamielestään miellyttävän ruokalistan dietille.

Omiksi dieettiruokasuosikeiksini ovat nousseet tonnikalaruisleivät ja thairuuat, etenkin vihercurrykana. Ruisleivälle hiukan mieleistään kevytlevitettä, tonnikalaa, basilikaa, oliiviöljyä, tomaattiviipaleita, ohut siivu oltermannia ja päälle kurkkua. Helppo, nopea ja maistuu hyvältä.
Vihercurrykana on vähän enemmän aikaa vievä mutta kerralla voi tehdä kolmen päivän annoksen. Ruskistaa broilerin paistisuikaleita ja siirtää sivuun (turhat rasvat kannattaa tässä välissä valuttaa pois), 2.5 desiä kookosmaitoa ja sopivasti vihreää currytahnaa pannulle, kiehautetaan ja lisätään tulista tuorechiliä. Lisätään sekaan pilkottua kesäkurpitsaa 300g ja haudutetaan kunnes ne pehmenevät sopivasti, kana takaisin pannulle ja kuumennetaan ja siinä on herkkua. Syödään jasmiini tai basmatiriisin kanssa, kunhan ei liikaa riisiä kun dieetillä kuitenkin on. Tulisuuden voi huuhdella pois vaikka maitoon sekoitetulla proteiinilla.

Naudan paistijauhelihaa ja kaurapastaa on tullut myös syötyä jonkin verran. Lisää pastan keittoveteen kasvisfondia ja maustaa tuon jauhelihan kunnolla esim pippurisekoituksella, paprikalla, chilillä ja soijakastikkeella.

Ihan perinteinen tonnikalasalaattiakin on tullut syötyä. Revi jäävuorisalaattia kippoon, pilko sekaan kurkkua ja kirsikkatomaatteja, pari purkkia tonnikalaa, maustaa voi mustapippurilla ja sitruunapippurilla. Kerralla voi tehdä isommankin satsin, säilyy viileäkaapissa muutaman päivän. Päälle on tullu kaadettua oliiviöljyä ja myös fetajuustoa olen laittanut hieman makua antamaan, raejuusto taitaisi olla ravintoarvollisesti parempaa.

Eivät nuo varmaan ihan optimaalisia ole eli joku voi hifistellä ja korjata jos haluaa, mutta olen noilla itse saanut kolmessa viikossa 2.5kg rasvaa poltettua eli toimii ainakin minulle.

Nami nami

nöbbis sanoi:
Omiksi dieettiruokasuosikeiksini ovat nousseet tonnikalaruisleivät ja thairuuat, etenkin vihercurrykana. Ruisleivälle hiukan mieleistään kevytlevitettä, tonnikalaa, basilikaa, oliiviöljyä, tomaattiviipaleita, ohut siivu oltermannia ja päälle kurkkua. Helppo, nopea ja maistuu hyvältä.
Vihercurrykana on vähän enemmän aikaa vievä mutta kerralla voi tehdä kolmen päivän annoksen. Ruskistaa broilerin paistisuikaleita ja siirtää sivuun (turhat rasvat kannattaa tässä välissä valuttaa pois), 2.5 desiä kookosmaitoa ja sopivasti vihreää currytahnaa pannulle, kiehautetaan ja lisätään tulista tuorechiliä. Lisätään sekaan pilkottua kesäkurpitsaa 300g ja haudutetaan kunnes ne pehmenevät sopivasti, kana takaisin pannulle ja kuumennetaan ja siinä on herkkua. Syödään jasmiini tai basmatiriisin kanssa, kunhan ei liikaa riisiä kun dieetillä kuitenkin on. Tulisuuden voi huuhdella pois vaikka maitoon sekoitetulla proteiinilla.

Naudan paistijauhelihaa ja kaurapastaa on tullut myös syötyä jonkin verran. Lisää pastan keittoveteen kasvisfondia ja maustaa tuon jauhelihan kunnolla esim pippurisekoituksella, paprikalla, chilillä ja soijakastikkeella.

Ihan perinteinen tonnikalasalaattiakin on tullut syötyä. Revi jäävuorisalaattia kippoon, pilko sekaan kurkkua ja kirsikkatomaatteja, pari purkkia tonnikalaa, maustaa voi mustapippurilla ja sitruunapippurilla. Kerralla voi tehdä isommankin satsin, säilyy viileäkaapissa muutaman päivän. Päälle on tullu kaadettua oliiviöljyä ja myös fetajuustoa olen laittanut hieman makua antamaan, raejuusto taitaisi olla ravintoarvollisesti parempaa.

Eivät nuo varmaan ihan optimaalisia ole eli joku voi hifistellä ja korjata jos haluaa, mutta olen noilla itse saanut kolmessa viikossa 2.5kg rasvaa poltettua eli toimii ainakin minulle.

Ei perkele väsäsin juuri tuota Vihercurrykanaa ja mixailin hieman omia mausteita (tulesemmaksi), mutta voi perkele että on hyvää. :hyper:
Uusi lemppari, ja tein vielä pariksi päiväksi sitä... nyt tulee kumminkin mässättyä sitä liikaa prkl sun kanssa :worship:

Back
Ylös Bottom