Väliviikon niukemmat evästykset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Äijä
  • Aloitettu Aloitettu
Onko muilla tapana kiristellä ruokavaliota kevyellä viikolla? Tuli vaan mieleen, kun nyt on taas kerran takana viisi päivää niukasti kevennetyillä protskuilla ja melko olemattomilla hiilareilla. Ensisijaisesti tarkoituksena olisi totuttaa elimistö hyödyntämään ravintoa tehokkaammin, sitten kun alkaa taas syödä kunnolla (varsinainen dietti on vuorossa vasta myöhemmin). Onko hyötyä? Kuinka pitkän aikaa tuota pitäisi vetää? Ja minkälaisilla määrillä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse olen nyt tehnyt niin, että 3-4 viikkoa kovaa treeniä, jolloin protskuja 250-300 g päivässä ja kaloreitakin kiitettävästi. Sitten viikko kevyesti tai lepoa ja protskuista melkein puolet pois. Tilalle vähän hiilaria mutta silti kalorit laskee.

Itse pidän väliviikon siten että keskityn sen aikana ihan muihin asioihin kuin treenaamiseen ja syömiseen, tekee päälle hyvää ja motivaatio on aina ollut väliviikon jälkeen huipussaan. Paino tuolla viikolla kyllä tuppaa putoamaan (viime väliviikolla 106 -> 104) mutta kun treenit taas alkaa, alkaa myös paino nousemaan ihan eri tavalla (viime väliviikon jälkeen 104 -> 109) Läskiä tämän tyylisellä sahaamisella ainakin näyttää tulevan, onhan sekin jo jotain. :)

Mun mielipiteeni on se, että väliviikolla kannattaa syödä reillusti, jotta palautuu paremmin pitkästä treenijaksosta. Ja sitten kun alkaa seuraavalla viikolla taas treenaamaan kovaa, niin sen ekan kovan viikon on niillä pienemmillä protskuilla, jne. Ja tämä siis juuri siksi, että kropalle tulisi pieni hetkellinen puute ravinnosta, jonka jälkeen sen haluaisi ylikompensoida tilannetta taas ruokaa saadessaan. Eli alkaisi käyttää sitä ravintoa paremmin hyväkseen, eikä käsittelisi sitä "löyhällä kädellä"...

Ja tämä on absoluuttinen totuus, koska se tulee mun näppikseltäni, eli turhaan kyseenalaistatte sen.

;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom