Itsekkin aika aloittelija näissä asioissa, mutta IMO juurikin sitä kulutuksen ja syönnin suhdetta itse ainakin koitan hieman tarkkailla. Eli jos aeroobisella kuluu kovasti kaloreita, niin kannattaa sitten varmaan hieman paikata. Eli jos alkaa kulutus joka päivä karkaamaan yli 1000kcal miinukselle, niin kannattaa varmaan katsoa, että jotain sopivaa nielee tilalle. Ite oon ottanut hiukan hiilaria, mutta niin, että prodet on siellä 2-3g/rasvaton painokg
Mulla vaikuttaa oma kroppa toimivan ihan ok kun miinukset pysyy alle 1000kcal päivässä. Ja oon saanut vielä pidettyä vähäiset lihani....
viikossa oon pitänyt miinusta n. 6000-8000 kcal.
Suunnilleen 3vko oon mennyt näin ja sitten aina 1vko kevyemmin. Toki olen pyöräilyn, kiekkoilun, hölkkäilyn, hiihdon vuoksi sitten jalkoja hieman säästellyt salilla...
Kannattaa kuitenkin muistaa, että yhtäaikaa ei voi vissiin kehittää montaa ominaisuutta. Eli jos teet voimapainotteista salilla, niin kestävyyttä ei kovasti voi kehitellä. Näin ainakin itse olen ymmärtänyt.
Eli kohtuullisella tai kevyellä rasituksella mielestäni voit kyllä ihan hyvin lenkkeillä.
Nää on vaan mun omia käsityksiäni ja viisaammat neuvokoon
mutta itse olen tällä setillä saanut ihan ok läskiä palamaan. Treenaan myös 4 jakoisella, ma, Ti, to, pe, ja kiekkotreenejä vedän Junnuille ma, Ti, ke, to, su. Lisäksi tulee höntsättyä itse kiekon perässä lauantaisin, ja joskus myös sunnuntaisin. En oo yhtenäkään päivänä kyllä jättänyt kävely/hölkkä lenkkiäkään välistä jos joku, esim vaimo on mukaan pyytänyt. Toki koiria pitää jonkun käyttää päivittäin lenkillä, mutta niitä en miksikään treeniksi oo laskenut...
Mutta minä en olekkaan oikea bodari, vaan heikkotasoinen kuntoilija
Joten täältä löytyy siihen lihaksen säilyttämiseen parempia neuvojia
mutta itsestäni ei ole pahempaa kynistä tullu näillä aeroobisilla
Itselläni on vielä 3vko tätä settiä jäljellä, ja sitten siirryn vähäksi aikaa yksjakoiseen ohjelmaan 3krt/vko. Samalla nostan toistomääriä isommaksi, 10-15 ja teen lenkilläkin hieman enemmän hommia, eli pieni kestävyys/pk kausi väliin.