Otsikon mukaisesti nyt on tosiaan niin kusinen tilanne, että jo neljä vuotta uusinut vaiva on viimeinkin diagnosoitu merkittäväksi välilevyn pullistumaksi viidennen ja kuudennen niskanikaman välissä. Kerran pari vuodessa viimeisen neljän vuoden ajan niska on risahtanut/rusahtanut pystypunnerruksen jotain variaatiota tehdessä, minkä jälkeen on seurannut vasemman hartiaseudun hyvin voimakas jännitystila ja kyvyttömyys kääntää päätä. Tämä on kestänyt joka kerran jälkeen pidempään. Viimeisimmän kerran jälkeen uutena juttuna säteilyoireita ja voimattomuutta vasemmassa kädessä. Aikaisemmin monessa paikassa todettiin, että "Ei voi olla välilevyissä vikaa, kun ei ole säteilyoireita.", joten kävin muutamaan otteeseen fysioterapiassa, jossa todettiin ongelmaksi fasettinivelten lukot, jotka sitten avattiin. Moinen käsittely on kuitenkin mitä ilmeisimmin erittäin vaarallista, jos kyseessä on välilevyongelma... Kiitos julkisen- ja ylioppilasterveydenhuollon, en tiennyt ongelman liittyvän välilevyihini.
Kallis yksityisortopedi ei osannut oikein muuta tarjota kuin, että vältä pään ääriasentoja ja äkkinäisiä liikkeitä. Kuulemma 85 % paranee itsekseen 2-3 kk kuluessa. Treenin suhteen tarjosi neuvoksi, että kivun rajoissa. Ajattelin kuitenkin, että olisi turvallista, jos joku oikeasti osaisi kertoa, että mitkä liikkeet ovat turvallisia tehdä. Lisäksi haluaisin tosiaan tietää, että mikä on moisen uusiutuvan välilevytyrän syy. Voiko sillä olla vaikutusta, että olin peräänajossa juuri ennen oireiden alkamista, minkä jälkeen minulla on ollut jatkuva kipu niskassa toiseen äärilaitaan käännettäessä?
Tänne kirjoittelin siinä toivossa, että joku osaisi kertoa Helsingin alueelta pätevän urheilulääkärin tai vastaavan, joka osaisi mahdollisesti kysymyksiini vastata. Kiitos jo etukäteen!
Kallis yksityisortopedi ei osannut oikein muuta tarjota kuin, että vältä pään ääriasentoja ja äkkinäisiä liikkeitä. Kuulemma 85 % paranee itsekseen 2-3 kk kuluessa. Treenin suhteen tarjosi neuvoksi, että kivun rajoissa. Ajattelin kuitenkin, että olisi turvallista, jos joku oikeasti osaisi kertoa, että mitkä liikkeet ovat turvallisia tehdä. Lisäksi haluaisin tosiaan tietää, että mikä on moisen uusiutuvan välilevytyrän syy. Voiko sillä olla vaikutusta, että olin peräänajossa juuri ennen oireiden alkamista, minkä jälkeen minulla on ollut jatkuva kipu niskassa toiseen äärilaitaan käännettäessä?
Tänne kirjoittelin siinä toivossa, että joku osaisi kertoa Helsingin alueelta pätevän urheilulääkärin tai vastaavan, joka osaisi mahdollisesti kysymyksiini vastata. Kiitos jo etukäteen!