välilevyn rappeutuma

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko kenelläkään pakkislaisista tätä? itse olen saanu tän jo 16-vuotiaana.. sillon piti lopettaa jalkapallo..punttia pystyn kovaa tekemään kaikkia muita liikkeitä paitsi leuanvetoa ja maastavetoa.. mulla siis 9v. sitten todettiin tää magneettikuvissa.. haluisin hirveesti pelata futista mut ei onnistu ku aina koskee peluun jälkeen.. nyt oon syöny ihmelääkettä nimeltään arthyl.. lihakset on rennompia mut ei taida kunnolla auttaa, futikseen.. pakko vissiin hyväksyä ettei futista enää pelata.. selkä kyllä paljo rennompi arthylin syömisen jälkeen.. onko ketään kohtalotovereita täällä?

eipä se arthryl mikään ihmelääke ole. Vaan tyypillinen nivelrikon hoitoon käytettävä glukosamiini. Vaikuttaa lähinnä ruston, sekä nivelnesteen muodostumiseen. Mitään lihaksia rentouttavaa vaikutusta en kyllä kyllä löydä.

edit: ja siis kun sanoit että ei kunnolla auta niin kestää 1-2 viikkoa käytön aloittamisen jälkeen ennen kuin alkaa kunnolla vasta toimia.

Arthryl ei ole reseptivapaa, mutta tuota glukosamiinia saa kyllä luontaistuote kauppoista ilman resptiäkin. Ja yleensä tuo vaikutus alkaa vasta n. 4vkon kuluessa käytön aloittamisesta.

Jep, kolme viikkoa tuota on tullu syötyä.. jospa vielä rupee auttaa enemmän. ainakaan selkä ei oo ollu niin jumissa kuin ennen on ollu.. arthylillä ei pitäisi olla mitään lihaksia rentouttavaa vaikutusta, mut mulla ainakin auttaa pitämään selän rennompana.

välilevyn rappeuma

Minulla on nyt todettu magneettikuvissa kahdessa lannerangan välilevyssä rappeuma. Fysiatrian erikoislääkäri sanoi, että on vaan totuttava tilanteeseen. Kivuliaita ovat jostain syystä ja olen menossa kuntoutukseen vaivan takia. Lääkäri sanoi nikamien luutuvan ajan myötä yhteen, mutta luutuminen kestää ehkä kymmenisen vuotta tai enemmän.

Juoksu yms. pitää jättää, nyt on pystynyt kuntoilemaan oman kehon painon kanssa. Kävellä saa sauvojen kanssa. :(

Ehkä paranee tulevaisuudessa....

Elikkäs oon nyt 18 ja n. puolivuotta sitte todettiin 2. alimman välilevyn rappeuma, joka on kuulemma 99% todennäköisyydellä valuvika, eikä lääkärin mukaan pahene "vaikka mitä tekisi".

Vaiva tuli ilmi kun selkä alkoi olla läktäreenien jälkeen kivulias ja erityisesti taklaustilanteissa vihloi ilkeästi. Harjoitusten jälkeisenä päivänä oli vaikea päästä sängystä ylös, kun oli niin kipeä. Kipu ei ollut särkyä, vaan ennemminkin vihlomista, joka tuli esim. kumartuessa tai nostaessa vaikka lätkäkassia huonossa asennossa.

Kuvissa todettiin ja ohjeeksi annettiin että syö buranaa "niin paljon kun lätkä sitä vaatii". Tietysti kohtuuden rajoissa. Sain myös lähetteen fysiolle, mihin ei tosin koskaan tullut mentyä. Sen kanssa olis kuulemma voinut keskustella siitä, mitä liikkeitä ei salilla pitäisi tehdä jne. Eli MaVe olisi tietysti "kielletty". No nyt se kuitenkin sujuu vyön kanssa ongelmitta, eikä selässä tunnu kummempaa kipua. Omaa elämääni kyseinen ongelma ei siis enää, kuin ihmeen kaupalla, häiritse! :kippis1:

Mulla todettiin kans kaks vuotta sitten kahden alimman välilevyn rappeuma. Särki ennen magneettikuvaa kolme vuotta 24h vuorokaudessa asennosta tai tekemisestä riippumatta. varsinkin jos pitkään seisoi (ikäväkyllä työ on pelkkää seisomista) tai pitkään istui. magneettikuvan määrännyt lääkäri ei sanonut yhtään mitään mitä ei sais tehä tai pitäis tehä, muuta kun sen et korsetti hyvään kuntoon niin se tukee selkää. Sen jälkeen tulinkin het raskaaksi taas ja neidin syntymän jälkeen ei oo päivääkään särkenyt. Kävin fysioterapeutilla raskaus aikana hakemassa jumppausohjeita ja hyvin auttoi. Nyt oon treenannu tosi kovaa ja ei mitään oireita ole ollut :)

Latest posts

Back
Ylös Bottom