Välilevyissä madaltumaa/kulumaa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Miten kannattaisi vahvistaa selkää ja keskikroppaa, jos alaselässä on todettu kulumaa välilevyissä? Selkä on melkein aina enemmän tai vähemmän jumissa. Nyt maanantaina koski jalkoihin hulluna yöllä ja ilmeisesti oli joku falsettilukko tms. selässä. Oon treenannut 3 kertaa viikossa, mutta nyt tarvitsisi vinkkejä keskikropan vahvistamista varten.

Keskiviikko: Penkki, leuat
Perjantai: Kyykky, penkki, leaut
Sunnuntai: Penkki, leuat

Syvien vatsa- ja selkälihasten kunnossa pitäminen on alaselkävammaisten tärkein hoito sekä hanurilihasten treenaus. Siihen päälle mave + sjmv sopivilla painoilla, jos suinkin selkä antaa myöten. Samoin reidet edestä ja takaa sekä takamus pitää venytellä hyvin jatkuvasti, ehkäisee lihaskireyksistä johtuvia virheasentoja alaselkään.

Sama välilevyn kuluma alaselässä löytyy. Minulla myös mave on toiminut kivasti, ilman kipuja. Mutta ennen kun ottaa SJMV treeniohjelmaansa mukaan, kannattaa miettiä TODELLA tarkasti ja jos päättää sitä tehdä, on pakko osata liike täydellisesti. Itse en lähtisi tekemään selkävammaisena perusmavea raskaampaa, mutta päätös on jokaisen oma tietenkin.

Pitää kyllä muuttaa treeniohjelmaa ihan kunnolla. Maastavetoa alan tehdä ainakin kerran viikkoon ja penkkiä pitää alkaa tekemään sotilastyyliin, koska olen tehnyt aina selkä ehkä turhankin kaarrella. Ei tunnu hyvälle alaselässä... Sitten noita syviä vatsalihaksia pitää alkaa tekemään enemmän. Lankkua oon aina joskus tehnyt ennenkin. Ja sitten myös tuo venyttely juttu.. Sekin on jäänyt vähän vähemmälle, joten sitä pitää lisätä myös.

Back
Ylös Bottom