Vähemmän soutua, enemmän kävelyä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja leenam
  • Aloitettu Aloitettu
Sain eilen täyteen erään sisäsoudussa asettamani päämäärän, jonka takia olen soutanut n. 25 minuuttia joka punttitreenin jälkeen ja lisäksi lauantaisin tunnin intervalleja. Mieheni otti tänään minusta uusia poseerauskuvia, joiden perusteella lihaskasvua ei ole ollenkaan tapahtunut vuoteen.

Nyt aion vähentää soutua vain alkulämmittelyn tasolle (10 min), kävellä päivittäin n. 25 min. ja puntata ja syödä entiseen tapaan. Haluan nähdä, väheneekö rasva ja tuleeko enemmän lihasta. Painon on pysyttävä 63 kilossa.

Kommentteja ja arveluja siitä, mitä tulee tapahtumaan?

Näinhän se on että jos tekee liikaa aerobista liikuntaa lihasmassa ei kasva.
Painosta ei kannata huolehtia niin kovasti, tarkkailee vain peilistä miltä se kroppa näyttää, sillä jossain vaiheessa on mahdotonta saada lisää lihasmassaa niin että paino pysyisi samana jatkuvasti.

Neuvoni on että anna mennä vaan paljon punttitreeniä ja tarpeeksi ruokaa,(puhdasta sellaista) aerobista muutaman kerran viikossa niin varmaan tapahtuu jotain.

Tsemppiä !

Aerobisesta ja lihasten kasvattelusta...

Heti alkuun onnittelut soututavoitteen saavuttamisesta, Leenam :worship: ! Mun veikkaus on, että lihasta tulee kyllä, jos pidät samat samat kalorit ja jatkat kovaa punttaamista. Kävellessä ei kuitenkaan kulu niin paljon energiaa kuin soudussa ja näin pitäis jäädä muskeleillekin ravintoa enemmän, luulen mä.

Ite oon kans viime syksystä alkaen karsinu rankkoja spinningejä ja keskittyny puntin vääntämiseen ja riittävään safkaamiseen ja lepoon. Tavotteena tietty lihaskasvu ;). Ylikuntokaan ei oo päässy yllättämään mulle kovista punttireeneistä huolimatta, aiemmin kyllä, nyt kun oon jättäny ne "veren maku suussa" -aerobiset pois. Varsinaisesta massakaudesta ei kuitenkaan voi puhua, se sitten ehkä ens syksynä.

Viivin kanssa oon samaa mieltä, että liika vaa'an tarkkailu kannattaa unohtaa. Käytännössä se kyllä vaan on ainakin mulle yllättävän vaikeeta. Kumma lihomisenpelko tuntuu olevan jossain alitajunnassa olevan, ihan järjetöntä! Varsinkin nyt alkuvuodesta, kun kaikki tuntuu olevan dieetillä...

Mutta tsemppiä sulle Leenam lihasten kasvatteluun (mikäli se oli toive?)! Hyvältähän toi Kristan sivun kuvista päätellen jo näyttääkin. Ja jos tuntuu, että tulee liikaa laardia tulee, niin voihan sitä sitten kiristellä julkihäpeän avulla, kuvat vaan pakkikseen :evil: ! Mä ajattelin toteuttaa ton keväämmällä, jos uskallan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom