Vähän niinkuin capoeira, muttei kuitenkaan...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mastakei
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen tässä ajatellut aloittavani jonkin kamppailulajin intin jälkeen. Tässä olenkin miettinyt, että mikä laji palvelisi parhaiten minun intressejäni. Harkitsin ensin capoeiraa sen näyttävyyden takia, mutta sitten lueskelin aiheesta enemmän ja minulle selvisi että capoeiraan liittyy melko vahvasti se musiikki. Siitä tulikin sitten mieleen, että voisi olla aika vaikea harrastaa kyseistä lajia, jos ei pitäisi siitä musiikista ollenkaan, ja muutenkin ajatus siitä että koko laji pyörii niin vahvasti musiikin ympärillä ei kiehtonut minua.

Joten, kysymykseni kuuluukin, että mitä muita lajeja olisi, joka läheisesti liikkeiltään (esim potkut) muistuttaa capoeiraa?

Kiitos!

No jos tommosta akrobaattista ja komeaaa lajia hakee niin eiköhän wushu ole aika hyvä vaihtoehto..

mastakei sanoi:
Olen tässä ajatellut aloittavani jonkin kamppailulajin intin jälkeen. Tässä olenkin miettinyt, että mikä laji palvelisi parhaiten minun intressejäni. Harkitsin ensin capoeiraa sen näyttävyyden takia, mutta sitten lueskelin aiheesta enemmän ja minulle selvisi että capoeiraan liittyy melko vahvasti se musiikki...

Jos osaat puhua niin pärjäät Capoeiran vaatimassa musiikillisuudessa :D pääasia että laulat mukana :rock:

syntikka sanoi:
Jos osaat puhua niin pärjäät Capoeiran vaatimassa musiikillisuudessa :D pääasia että laulat mukana :rock:

en minä sitä epäile ettenkö pärjäisi siinä musiikillisuudessa, mutta kun se ei voisi vähempää kiinnostaa. varsinkaan ringissä seisominen ja porukalla laulaminen.

Taido saattais olla mitä etsit. Japanilainen laji jossa on capoera tapaista liikehdintää, mutta ei liity mitenkään musiikkiin. Googleta lisätietoja jos kuulosti hyvältä

Mconen sanoi:
Taido saattais olla mitä etsit. Japanilainen laji jossa on capoera tapaista liikehdintää, mutta ei liity mitenkään musiikkiin. Googleta lisätietoja jos kuulosti hyvältä

Laji kiinnostaa kyllä mutta en löytänyt millään videomateriaalia. Sattuisitko tietämään jotain URLia/paikkaa josta löytyisi kuvamateriaalia/videokuvaa?

mastakei sanoi:
en minä sitä epäile ettenkö pärjäisi siinä musiikillisuudessa, mutta kun se ei voisi vähempää kiinnostaa. varsinkaan ringissä seisominen ja porukalla laulaminen.

Olen ilkeä: jos on tollainen asenne uusia asioita kohtaan niin on parempi jäädä runkkaamaan sohvalle kaljapullokädessä.

Jos ei pysty edes käymään katsomassa ennen tuomintaa niin hohhoijaa.

Ei kai tossa nyt ole kyse asenteesta uutta asiaa kohtaan. Jos ei kiinnosta musiikki ja laulaminen jossakin lajissa ni ei v*** kiinnosta. ;) Capoeira olis kiva laji kokeilla jonkun yksityisen gurun (huom brassiäijän) opissa mutta en haluais lajia harrastaa suomessa missään seurassa. Monissa lajeissa saattaa olla kivoja juttuja mutta itse lajin harjoituksen ym tapa/etiketti voi olla niin perseestä ku voi vaan olla. Mutta kukin tykkää mistä tykkää. maku asioita. Wushu on tietty varteenotettava jos haluaa akrobatiaa harjoittaa ja sitä kautta sit itse opiselella trickausta. ohjeita on netti pullollaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Stiltskin sanoi:
Olen ilkeä: jos on tollainen asenne uusia asioita kohtaan niin on parempi jäädä runkkaamaan sohvalle kaljapullokädessä.

Jos ei pysty edes käymään katsomassa ennen tuomintaa niin hohhoijaa.

Ei laulamisessa mitään uutta minulle ole.

EDIT: Ja flammille kiitos linkistä

Onkohan esim capoeiran treenaamisessa kotona mitaan jarkea? Jos on niin mitenkohan kannattas alotella? Varmaa jotain karrynpyoria ja kasillaseisontoi ku tuntuu toimivan pohjana suht monille liikkeille?

Fergus sanoi:
Onkohan esim capoeiran treenaamisessa kotona mitaan jarkea? Jos on niin mitenkohan kannattas alotella? Varmaa jotain karrynpyoria ja kasillaseisontoi ku tuntuu toimivan pohjana suht monille liikkeille?

Lihaskuntoa korkeintaan teet, eli kropalla mahdollisimman vaikeita lihaskuntoliikkeitä. Capoeiraa se ei ole, mitään kamppailulajia ei voi treenata kotona järkevästi, ellei sitten käy samalla ohjatuissa treeneissä. Niin se vaan menee.

Moro vaan!

Tulin juuri tanaan tuolta Brasiliasta ja nain hieman Capoeeraa livena. Siina porukka lauloi ja soitti piirissa kun pari ukkoa veteli karrynpyoria, spinningkikkeja ja sweeppwja vuorotellen... No, se porukka ei ainakaan vakuuttanut.

Taido voisi tosiaan olla laji jota haluat kokeilla. Olen itsekkin harrastanut sita junnuna pari vuotta... Liikesarjat taidossa ovat yhta "tiukkoja" kun kakessa (juu kakessa on varmasti monta tyylia ja monta kataa), sekaan on vaan sulavasti tungettu hyppuja ja pyorahdyksia. Plus, taidossa kaytetaan ultra-choolia hakamaa!

Jos temput ja hip-hop kiinnostaa niin alappa poika breikkaamaan. Vaitan etta ne pari vuotta mita itse breikkasin auttoivat minua vaparissa enemman kun mikaan temppelijumppa mita olen kokeillut.
Parkouria tekisi mieli kylla alkaa pomppimaan...

Mutta, jos jonkun tekee mieli vaantaa, ja haluaa siina samassa oppia kehonhallintaa ja pari temppua, niin aloittakaa ihmeessa MMA Helsingin GB-Gymilla! Viime kesana lahes jokainen kisaryman jasen oppi puolivoltin, kasillakavelemisen, niskahypyn, paahypyn, jne.
Alekeiskurssit alkavat ensi viikolla.

Juu breikkausta vois kokeilla, tosin siinakin ois varmaan hyva jonkin nakoset kurssit kayda niinku kaikessa muussakin. Taitaa saada odottaa puolisen vuotta kaikki tuommoset ja silla valin vois vaikka opetella kasilla kavelemaan ja jotkut perus karrynpyorat paremmin.

mitenkän sitten ton capoeiran toimivuuden kanssa? tuntus kumminkin noin itsepuolustusmielessä aikalailla heppoiselta lajilta. liikeetkin näyttää aika saatanan vaikeilta. eikös matsatessakin ainoastaan hivotella, et tarkoituskaan ei ole osua. Riippuu tietty siitä mitä harrastukselta hakee, luulis ainakin motoriikan kehittyvän.

No uskallan väittää että itsepuolustukseen on täysin toimimaton laji. :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom