Vähähiilihydraattisia rasvan lähteitä?

Tähän mennessä tullu syötyä pähkinöitä ja tonnikalaa.

Mietin, että mitä muita rasvojen lähteitä porukka täällä suosii silloin kun halutaan kuitenkin pitää hiilareiden määrä alhaisena?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Katso ketoosiketjusta.

Mun mielestä tällainen ketju vois olla ihan hyvä idea. Ketoosiketjussa on niin paljon muutakin juttua liittyen tankkaukseen, tyhjentelyyn, syklittelyyn jne että varsinaisten ruokien etsiminen voi olla aika työlästä.

Ehkäpä tähän vois lisätä vähähiilihydraattiset proteiinilähteet..?

Ja aiheeseen liittyen, itse olen vetänyt rypsi- ja oliiviöljyä vähän kaikenlaisten ruokien seassa. Esim. illalla kun vedän kanaa ja vihanneksia, siihen sekaan saa lorautettua aimo annoksen oliiviöljyä ja on hyvää. Olin myös sen verran jääräpäinen että en suostunut luopumaan aamupuurostani ketoosidieetilläkään joten nakkasin sinnekin sekaan rypsiöljyä. Mittasin joka kerta n. shottilasillisen verran öljyä ja kun laskin lopulta yhteen shottilasien määrän, sain melko hyvän arvion siitä minkä verran rasvaa tulee päivässä.

Omat suosikit ehdottomasti maapähkinä, juusto, pekoni, meetvursti, jauheliha, kanankoipi, kanan siivet, kananmunat ja ylipäätään kaikki rasvaiset pihvit :kuola:

Rasvoja saa helposti öljyistä mutta jos niiden kanssa läträily ei aina maistu niin rasvaiset kalat(esim lohesta), pähkinät, kananmunat, avokado ja oliivit soveltuvat hyvin vähähiilihydraattipitoisiksi rasvanlähteiksi.

"Puhtaat" lihatuotteet ( ei jatkettu jauhoilla ) eivät sisällä hiilareita juurikaan mutta kandee olla tarkkana noiden eläinrasvojen kanssa.

mutta kandee olla tarkkana noiden eläinrasvojen kanssa.

Mitenkä niin? Ei kai vain siksi, että niitä ei tule liikaa ja iske kolesteripeikko?!? ;)

Mitenkä niin? Ei kai vain siksi, että niitä ei tule liikaa ja iske kolesteripeikko?!? ;)
No eipä se taida päästä yllättämään noin lyhyellä aikavälillä. Lähinnä ajattelin, että kalorimäärät voi nousta kerta-annosta kohti turhan korkealle jos ateria koostuu pääasiassa lihasta. :rolleyes:

Voita kun lätkii joka ruokaan pääsee helpolla ja kaupan päälle kaikki on vielä hyvää.

Olen viime aikoina vetänyt possua ihan kiukulla. Sian kylkisiivut ovat kuin pekonia mutta ilman suolaa. Lähes pelkkää läskiä. Possu muistuttaa aineenvaihdunnaltaan niin paljon ihmistä että sen syöminen on paras juttu heti kannibalismin jälkeen. :evil: Se on myös halvempaa, ympäristöystävällisempää ja helpommin sulavaa kuin nauta. Teh win!

Muista kuitenkin kypsentää possu kunnolla, sillä tuon aineenvaihduntajutun vuoksi myös sian loiset viihtyvät hyvin ihmisissäkin. Niin, ja jos olet huolissasi "tyydyttyneistä eläinrasvoista", niin pidä mielessä että nk. kolesteroliteoria on parhaillaan matkalla kohti historian rojukoppaa.

Voita kun lätkii joka ruokaan pääsee helpolla ja kaupan päälle kaikki on vielä hyvää.
Voi on kyllä herkkua ihan pelkältäänkin suoraan tuollaisesta harkosta vuoltuna :kuola:. Tuota voisi syödä aika isojakin määriä ihan pelkältään. Ehkä minussa on vain jotain vikaa :D.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom