Väärä lihas osallistuu

Oon nyt päässyt taas treenaamaan jonkun aikaa muutaman vuoden tauon jälkeen aika säännöllisesti.. Palasin tännekin :) Punttimimmit-osio on näemmä lopetettu..
Kehitystä on tullut, voimat on kasvaneet ja jonkun verran on tarttunut jo lihaskin että joku lihasmuisti on. Mutta se mutta..

Eilen salituttu huomautti että liikautan olkapäätä/lapaluuta mm ojentajia tehdessä, ettei liikerata ole puhdas. Salilla ei ole käytännössä peilejä ollenkaan etten ollut tuota edes itse huomannut. Pudotin painoja reilusti että saan haettua liikeradan kunnolliseksi. No, siinä lätkyttelis vaikka 30 toistoa, missään ei tuntunut. Mutta heti kun laitan enemmän painoa, tuo olkapään nytkähdys palaa. Muistinpa siinä että fysioterapeutti mainitsi joskus vuosia sitten että liikautin olkapäätä mm käden nostossakin.

Mulla on työfysioterapeuttikäynti ens viikolla, koitan ottaa tän sielläkin puheeksi. Mutta mitähän tälle voisi tehdä? Hierojalle? Hermoratahierojalle? Vai antaa mennä vain, turhaa hifistelyä? Tuo liike on kuitenkin pieni, en siis heilu kuin heinämies ja revi liian suuria painoja vain muutenvaan, 10-12 toiston sarjoja ja saan tuntuman ojentajiin. Osa rasituksesta menee toki muualle kuin ojentajalle, mutta haittaako se liiemmin?

Tuskinpa se pieni liike haittaa. Jos liike tehdään kontrollilla ja se tuntuu pääosin siellä missä pitää, niin en kovin paljoa huolestuisi. Työfyssari varmasti osaa sanoa, jos on jotain isompaa toiminnallista ongelmaa.

Back
Ylös Bottom