Uutta MD:tä odotellessa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

pexxi

Mode
Heh katsoin eilen Lee Priestin Another Blond Myth -leffan ja aika friikissä kunnossa oli mies ja kielikin yhtä terävä kuin haastatteluissa. Leetä tuntui vituttavan kun puhutaan "isoista pojista" (big guys). Leen mielestä parempi termi olisi pitkät pojat (tall guys) kun kerran hänellä mitat (siis muut kuin pituus) ovat samat kuin näillä isoilla pojilla. Lee kommentoi tätä tuttuun poliittisesti korrektiin tyyliinsä: "They call ´em the big guys and their measurements are the same as mine, I think it´s pathetic!" :D

Maddoxx sanoi:
Heh katsoin eilen Lee Priestin Another Blond Myth -leffan ja aika friikissä kunnossa oli mies ja kielikin yhtä terävä kuin haastatteluissa. Leetä tuntui vituttavan kun puhutaan "isoista pojista" (big guys). Leen mielestä parempi termi olisi pitkät pojat (tall guys) kun kerran hänellä mitat (siis muut kuin pituus) ovat samat kuin näillä isoilla pojilla. Lee kommentoi tätä tuttuun poliittisesti korrektiin tyyliinsä: "They call ´em the big guys and their measurements are the same as mine, I think it´s pathetic!" :D

Sanoisin, että ns. isoilla miehillä (esim. Coleman, Schlierkamp) on kireä käsi noin kymmenen senttiä paksumpi kuin Lee Priestin kireä käsi. Kireällä kädellä tarkoitan tässä kilpailukuntoista kättä.

Lee painaa kisoissa noin 90 kiloa, joten veikkaan, että käsi on siinä 47-48 cm. Hän ei siis kuulu kategoriaan "big guys", vaikka tietysti haluaisikin. Itsestään on kuitenkin kiva levittää jos jonkinlaista urbaanilegendaa, ja sitähän Lee harrastaa ihan työkseen.

Ihan vertailun vuoksi voin kertoa, että vuonna 1992 Lou Ferrigno oli mukana Hullu Suomi TV-ohjelman nauhoituksessa (äänitys epäonnistui, joten emme koskaan nähneet Loun osuutta), jossa mitattiin eri kehonrakentajien käsivarsien ympärysmittoja. Lou painoi 142 kiloa, ja kädet olivat ihan perkeleen paksun näköiset pari päivää ennen Olympiaa. Mittaa niissä oli kuitenkin "vain" 56 cm. Lee Priest olisi kuitenkin varmaankin mahtunut kokonaan piiloon jo yhdenkin Ferrignon spennatun hauiksen taakse. Hän kun kuuluu kategoriaan "small guys".

Muistelen että Rich Gasparilta oli kysytty tai mitattu käsi( tiukka) ja se oli
ollut lähempänä 40cm kuin 50cm... vaikka käsi oli julman näköinen.

Kun kaverini kilpaili aikoinaan ja hänellä oli (on vieläkin :) )hyvät
kädet... jossain eka kisoissa oli n.43cm(173cm 80kg).

On aivan eri asia kun jollakin on käsi "pullakunnossa" 50cm ja kiree 50cm.
Kuten eräs kaverini sanoi kerran: joku kehui käden olevan 50cm...
sanoi siitä minulle, että Jorma Rädyllä oli käsi 50cm ja SE oli sen näköinenkin.

Jouni saattais muistaa tuon Rich Gasparin jutun...ja on nähnyt Rädyn tumpun
"läheltä".

Salilla jossa käyn on eräs kaveri jolla on aivan järkyttävän kokoiset kädet..
vaikka on niissä hieman "selluakin"...ollaan puhuttu että vetäis kireeks niin
olis vielä isomman näköiset vaikka senttejä olisi vähempi.

formula7 sanoi:
Muistelen että Rich Gasparilta oli kysytty tai mitattu käsi( tiukka) ja se oli
ollut lähempänä 40cm kuin 50cm... vaikka käsi oli julman näköinen.

Kun kaverini kilpaili aikoinaan ja hänellä oli (on vieläkin :) )hyvät
kädet... jossain eka kisoissa oli n.43cm(173cm 80kg).

On aivan eri asia kun jollakin on käsi "pullakunnossa" 50cm ja kiree 50cm.
Kuten eräs kaverini sanoi kerran: joku kehui käden olevan 50cm...
sanoi siitä minulle, että Jorma Rädyllä oli käsi 50cm ja SE oli sen näköinenkin.

Jouni saattais muistaa tuon Rich Gasparin jutun...ja on nähnyt Rädyn tumpun
"läheltä".

Salilla jossa käyn on eräs kaveri jolla on aivan järkyttävän kokoiset kädet..
vaikka on niissä hieman "selluakin"...ollaan puhuttu että vetäis kireeks niin
olis vielä isomman näköiset vaikka senttejä olisi vähempi.

Gasparilla oli varmaan kisakunnossa tuollainen 45-senttinen tumppu. Noin 170-senttinen mies oli äärimmäisen kireä, joten kyllä se käsi oli kovan näköinen. Hauiksesta ehkä puuttui jonkin verran huippua, rakenne ei ollut aivan paras mahdollinen. Näin Gasparin useita kertoja guest poserina ja kisalavalla vuosien 1987, 1989 ja 1991 Olympioissa. Hän oli minusta parhaimmillaan vuoden 1987 kisassa Göteborgissa. Pakarasäikeet olivat silloin sensaatio!

Jorma Rädyllä oli tosiaan mahtavat kädet, kisakunnossa noin 49 cm. Salilla ne mitattiin, minäkin olin läsnä, joten tuo on oikea mitta. Pojat halusivat nähdä, että paljonko sitä mittaa oikein oli. Jormalla oli tosi mahtava muoto käsilihaksissa, jokainen voi tämän vanhoista kuvista todeta.

Vielä Lee Priestiin: Hän on niin lyhyt, että sen vuoksi en usko käden olevan edes Jorma Rädyn mitoissa. Sen vain näkee yleisistä mittasuhteista, tuollaisella pätkällä yli puolimetriset kireät hanskat olisivat aivan mahdottoman näköiset, symmetria olisi ihan metsässä. Bulkkikunnossa Leen käsi on varmasti paljonkin yli puolimetrinen, mutta silloin on mahanympäryskin 120 cm.

Vielä myös Lou Ferrignosta: Hän itse sanoi ennen TV-mittausta, että käsi on 24-25 tuumaa (61-63,5 cm), joten siitäkin näki, että ameriikan hemmot liioittelevat aika tavalla noita mittojaan. Hän ei osannut muuntaa 56 senttiä tuumiksi, minä vain sanoin, että iso on käsi. En tietenkään halunnut ryhtyä asiasta sen enempää jauhamaan.

Boogie Mustosella on käsi kisakunnossa 50-senttinen, ja se on hirmu kovan näköinen. Ja hän on esim. Lee Priestiä yli 20 cm pitempi.

Jouni Virtamo sanoi:
Lee painaa kisoissa noin 90 kiloa, joten veikkaan, että käsi on siinä 47-48 cm.
Lee priestin käsi kisoissa on 21" eli aika hyvin veikattu:) Mitta on poimittu hiljattain päivitetyiltä sivuilta.

Tylerd sanoi:
Lee priestin käsi kisoissa on 21" eli aika hyvin veikattu:) Mitta on poimittu hiljattain päivitetyiltä sivuilta.

Huomaan, että et lainkaan ymmärtänyt, mitä kirjoitin. Toki voit uskoa hiljattain päivitettyjä internet-sivuja, omia aivoja ei tarvitse silloin käyttää.

Mulla tulee aina välittömästi mieleen noista pers-säikeistä puhuttaessa Renel Janvier. Ne muutamat kuvat sieltä joskus 90-luvun alusta mitkä kaikki on nähnyt, on aina yhtä vaikuttavat. Vaikka kyllä joku Dexterkin säväyttää mut silti.

Jouni Virtamo sanoi:
Huomaan, että et lainkaan ymmärtänyt, mitä kirjoitin. Toki voit uskoa hiljattain päivitettyjä internet-sivuja, omia aivoja ei tarvitse silloin käyttää.
Ahaa, eli Pakkis on maailmassa ainoa paikka mihin voi uskoa? Ja sori, muistin, että tuuma on 2,25, mutta sehän onkin 2,5. Ootko muuten nähnyt kuvia joissa on Ronnie, Cutler ja Dexter vierekkäin? Ei niiden käsissä suurta eroa ole ja Dexter kuuluu myös sarjaan pienet miehet: Ja mitä en ymmärtänyt mielestäsi? En nyt kyllä ymmärrä mikä multa meni ohi?????

jouni virtamo sanoi:
Vielä myös Lou Ferrignosta: Hän itse sanoi ennen TV-mittausta, että käsi on 24-25 tuumaa (61-63,5 cm), joten siitäkin näki, että ameriikan hemmot liioittelevat aika tavalla noita mittojaan. Hän ei osannut muuntaa 56 senttiä tuumiksi, minä vain sanoin, että iso on käsi. En tietenkään halunnut ryhtyä asiasta sen enempää jauhamaan.

En tiedä paljonko pumppi / kylmä - tilanne voi vaikuttaa mittoihin...luulisin, että 1-2 tuumaa voi tulla eroa...Vince Gironda sanoi joskus kyllästyttyään tohon koon tavoitteluun kireyden kustannuksella: 'Olen nähnyt siivoojamummoja, joilla on 20 tuuman kädet...'..tuuma on 2,54 cm

[mod]Lisätty
tagit. -JohnnyB

PS. Kannattaa käyttää
reply_small.gif
painiketta vastaamiseen, se on sen viestin oikeassa alareunassa, mihin haluat vastata.
[/mod]

almerigo sanoi:
En tiedä paljonko pumppi / kylmä - tilanne voi vaikuttaa mittoihin...luulisin, että 1-2 tuumaa voi tulla eroa...Vince Gironda sanoi joskus kyllästyttyään tohon koon tavoitteluun kireyden kustannuksella: 'Olen nähnyt siivoojamummoja, joilla on 20 tuuman kädet...'..tuuma on 2,54 cm

[mod]Lisätty
tagit. -JohnnyB[/mod]
.......................................................................................................

Kyllähän pumppi vaikuttaa. Jos ajatellaan, että itse saa parhaimillaan
2-2,5cm lisää mittaan kun on pumpissa. Ja käsi on alle 50cm(pumpissa).
Jos käsi on kylmänä esim. 55-57cm niin kaiken järjen mukaan
tällainen käsi paisuu pumpissa enempi kuin 2-2,5cm.

Hieman tuosta Ferrignon käsistä. Onhan se selvä, että tuon kokoisella korstolla on n. 10 cm paksumpi käsi kuin vaja 40cm lyhyemmällä kilpailijalla.
Käsi voi malliltaan olla huonompi tuplat edestä posessa kuin jollai pienemmällä.
Mutta tässä on ollut mitoista puhetta. Vaikka kehonrakennuksessa loppujen
lopuksi ei ole merkitystä kuinka paksu liha vaan minkä näköinen.

Arnoldilla oli mittaa käsissä mutta myös mallia(korkeutta)...Loulla oli kokoa mutta tasapaksut. Jorma Rädyllä oli kehonrakennusmielessä kuten Arnoldilla
kädet erinomaiset... ne oli "litteät" eli tuplat edestä posessa hauis ja ojentaja
oli kumpikin hyvin "esillä". Kummallakin löytyi kyllä myös kokoa.

Lou:sta vielä sen verran, että minua on aina ihmetyttänyt hänen vapaohjelma
mm. Helsingin Mr Olympiassa. On kuin yrittäis todistaa ja näyttää että
on parempi kuin Arnold. Heitti sellaisi Arnold poseasentoja jotka ei ole
hänelle yhtään eduksi. Lou:lle sopii mm.moustit, sivu poset...kyllähän
niitäkin oli, mutta pilas kun heitti Arskan juttuja jotka ei toimi kun erin mallinen on.

Niin vielä sen verran mitoista.Kun joku kilpailija ilmoittaa käden paksuuden,
se voi olla "offi" käsi kun painaa n.20-30kg enempi ja silloinkin vielä pumpissa.
Kyllä siinä senttejä tulee reilusti enempi kuin tiukkana. Mutta kyllä tässäkin
tiukka käsi on paremman näköinen, vaikka on PIENEMPI.

Back
Ylös Bottom