En tiedä paljonko pumppi / kylmä - tilanne voi vaikuttaa mittoihin...luulisin, että 1-2 tuumaa voi tulla eroa...Vince Gironda sanoi joskus kyllästyttyään tohon koon tavoitteluun kireyden kustannuksella: 'Olen nähnyt siivoojamummoja, joilla on 20 tuuman kädet...'..tuuma on 2,54 cm
[mod]Lisätty
.......................................................................................................
Kyllähän pumppi vaikuttaa. Jos ajatellaan, että itse saa parhaimillaan
2-2,5cm lisää mittaan kun on pumpissa. Ja käsi on alle 50cm(pumpissa).
Jos käsi on kylmänä esim. 55-57cm niin kaiken järjen mukaan
tällainen käsi paisuu pumpissa enempi kuin 2-2,5cm.
Hieman tuosta Ferrignon käsistä. Onhan se selvä, että tuon kokoisella korstolla on n. 10 cm paksumpi käsi kuin vaja 40cm lyhyemmällä kilpailijalla.
Käsi voi malliltaan olla huonompi tuplat edestä posessa kuin jollai pienemmällä.
Mutta tässä on ollut mitoista puhetta. Vaikka kehonrakennuksessa loppujen
lopuksi ei ole merkitystä kuinka paksu liha vaan minkä näköinen.
Arnoldilla oli mittaa käsissä mutta myös mallia(korkeutta)...Loulla oli kokoa mutta tasapaksut. Jorma Rädyllä oli kehonrakennusmielessä kuten Arnoldilla
kädet erinomaiset... ne oli "litteät" eli tuplat edestä posessa hauis ja ojentaja
oli kumpikin hyvin "esillä". Kummallakin löytyi kyllä myös kokoa.
Lou:sta vielä sen verran, että minua on aina ihmetyttänyt hänen vapaohjelma
mm. Helsingin Mr Olympiassa. On kuin yrittäis todistaa ja näyttää että
on parempi kuin Arnold. Heitti sellaisi Arnold poseasentoja jotka ei ole
hänelle yhtään eduksi. Lou:lle sopii mm.moustit, sivu poset...kyllähän
niitäkin oli, mutta pilas kun heitti Arskan juttuja jotka ei toimi kun erin mallinen on.
Niin vielä sen verran mitoista.Kun joku kilpailija ilmoittaa käden paksuuden,
se voi olla "offi" käsi kun painaa n.20-30kg enempi ja silloinkin vielä pumpissa.
Kyllä siinä senttejä tulee reilusti enempi kuin tiukkana. Mutta kyllä tässäkin
tiukka käsi on paremman näköinen, vaikka on PIENEMPI.