Uusia proteiinilähteitä kaivataan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JBoy
  • Aloitettu Aloitettu
3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Ikä
53
Nyt se sitten myrkyn lykkäsi: Todettiin maitoallergia (ei siis laktoosi-intoleranssi). Kiellettyjen aineiden listalla ovat nyt siis mm. maito, juustot, rahka ja heraproteiini. :curs:

Ruoasta on nyt hankala saada se tarvittava proteiinimäärä, eli kertokaa pliis tuotteita joissa olisi paljon proteiinia mutta jotka ovat täysin maidottomia (tonnikala on ihan ok mutta rajansa nyt kaikella...). Vai pitääkö tässä syödä vaan ihan tavallisesti, välttää maitotuotteita ja ryhtyä juomaan joka välissä pieni protskudrinkki että saa tarvittavan määrän pitkällä aikavälillä?

Entä mikä olisi hyvä (=vastaa rahkan ja tonnikalan proteiinia imeytymisnopeudeltaan ja sopisi ehkä myös palkkariin) ja hyvänmakuinen proteiini jota ottaa? Onneksi ehdin juuri kuluttaa loppuun heraprotskupussin ettei jää kaappiin happaneen...

JBoy sanoi:
Nyt se sitten myrkyn lykkäsi: Todettiin maitoallergia (ei siis laktoosi-intoleranssi). Kiellettyjen aineiden listalla ovat nyt siis mm. maito, juustot, rahka ja heraproteiini. :curs:

Syö lihaa mies! Possua, nautaa, kanaa... Lohi on parhasta, saat Omega-3 kaupanpäälle. Munia ja laadukasta soijaproteiinia peliin myös. Ongelma on palkkari: on vaikea keksiä mitään heran veroista, mutta jos syöt 6-8 kertaa päivässä niin koneessa on proteiinia koko ajan.

Muutakin kalaa on, kuin purkkitonnaria. Syö lohta, muikkua, silakkaa, haukea, kuhaa, seitä jne. Broileria, kananmunia ja kalkkunaa kitusiin myös.

Jos taas lisäravinteista puhutaan, niin eipä sulle paljon muita vaihtoehtoja jää, kuin soijaisolaatti tai riisiproteiinijauho. Ne eivät mitään makunautintoja varmaan ole, mutta onpahan hinta ainakin matala.

Eli vaikka joudutkin maitotuotteet unohtamaan, niin kyllä proteiininlähteitä piisaa. :)

Otan osaa. Minullakin on maitoproteiini allergia. Ruokavalio on aika rajattu. Syön (paljon) punasta lihaa. Välillä tuntuu, että 90% kaikista kaupan ruuista sisältää maitoproteiinia. Turhauttava allergia, no mutta ainaan ei pääse lihomaan niin helposti. Laihduin kymmenisen kiloa kun jouduin lopettamaan maidot, juustot, margariinit ja muut...

Kannattaa muuten hommata kalkkitabletteja.

Pahimmillaan maitoproteiiniallergiaa sairastava ei voi syödä edes naudan lihaa, ja esimerkiksi broilereista suositellaan käytettäväksi ainoastaan "jyväbroileria", koska sekalaista rehua syöneiden broilerien lihasta voi myös saada oireita.

Saakos suomesta vielä mistään valkuaista tyyliin 5L purkeissa? Tuo olisi ainakin meikäläisen suosikkilistalla alta aikayksikön ja toimisi myös maitotuotteita välttävälle..

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
dogi sanoi:
Saakos suomesta vielä mistään valkuaista tyyliin 5L purkeissa? Tuo olisi ainakin meikäläisen suosikkilistalla alta aikayksikön ja toimisi myös maitotuotteita välttävälle..
Itse olen koittanu kanssa katsoa kaupoista mutta ei ole tullu viel vastaan olis perkeleen kätevä kun sais ostettua valkuaista pelkästään.

Löysin kaapista vanhaa kreatiinijauhetta. Päiväys ilmoitti, että jauheeni oli mennyt vanhaksi 6/03. Mikä jauheessa on muuttunut? Onko se edelleen syömäkelpoista?

dogi sanoi:
High Performancelta löytyy ainakin jotain käsiteltyä valkuaisjauhoa, vaikka 12 kg:n pakkauksessa.

Broilerin rintaa, LIHAA!!, kalaa, ja itse kun alkaa massakaudella tökkiin kaikki muu niin sairaan hyvää vaihtelua tuo katkaravut!!! :rock: :5:
Niissäkin on ravinto sisältö kohdillaan viimisen päälle. kannattaa kokeilla!

Kokeeksi ostin soijaprotskupussin ja kun drinkin sekoitin niin maku oli... tuota.... mielenkiintoinen :urjo: ,muistutti lähinnä jotain jauhetun pahvin ja styroxin yhdistelmää.
Ja eikun kokeilemaan: yksi drinkki jonka maustoin kaakaolla, hyi hitto... Toinen drinkki mehutiivisteellä, meni jo vähän paremmin.

Milläs Te maustatte oman "perus"proteiininne että siitä tulee makoisaa? Lähinnä tuota palkkarikäyttöä ajatellen että uppoaisi treenin jälkeen mukisematta...

Meikälläkin todettiin maitoallergia, sekä proteiini että laktoosi...vituttaa täysillä, kun ruokavalio on pitkälle ollu maitotuotepainotteinen. No, kauramaito käy ja sitä alan lipitellä... mutta kun todettiin vielä soija-allergiakin, mitä olen epäillyt jo vuosia. Elikkäs mitä tää riisiproteiini on? Ja saako sitä kaikista kaupoista, mistä muitakin lisäravinteita?

(Joo, todettinhan mulla vielä suolistohiivakin :D , että sokerit ja vehnä pois :itku: )

kuukunen sanoi:
Meikälläkin todettiin maitoallergia, sekä proteiini että laktoosi...vituttaa täysillä, kun ruokavalio on pitkälle ollu maitotuotepainotteinen. No, kauramaito käy ja sitä alan lipitellä... mutta kun todettiin vielä soija-allergiakin, mitä olen epäillyt jo vuosia. Elikkäs mitä tää riisiproteiini on? Ja saako sitä kaikista kaupoista, mistä muitakin lisäravinteita?

(Joo, todettinhan mulla vielä suolistohiivakin :D , että sokerit ja vehnä pois :itku: )
wrangelta saa riisiproteiiniä. on muuten:urjo:

jassoo...:lol2:

Oiskohan MITÄÄN muuta mitä vois palautumiseen syödä/juoda? Otanko jotain banaania tai jotain...kai siitäkin parempi hyötö ois ku ei mitään?

Minulla todettiin maitoproteiiniallergia joskus 4 vuotta sitten. Nyt se on "parantunut" (maitoprotskuallergia tulee ja menee, välillä voi olla vuosiakin "nukkumassa").

Heraproteiinia pystyin ottamaan palautukseen maitoproteiiniallergian aikanakin. Tämä sen vuoksi, että maitoproteiini rakentuu kahdesta protskusta: heraproteiinista ja kaseiinista. Allergisoiva on tuo kaseiini. Puhdas heraprotsku ei sen sijaan aiheuta oireita - suurimmalle osalle. Kokeile sopiiko se itsellesi. Kannattaa valita riittävän laadukas heraprotsku, ettei siinä ole jäämiä kaseiinista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom