Uskotko lisäravinteisiin?

Elikkä tällänen yksinkertainen topicci. Kaikkihan sen tietää, että lisäravinteet toimivat, mutta... Itse kun siirryin naturaalista vähemmän naturaaliksi, usko siihen, että jollakin lisäravinteella olisi todella ratkaiseva merkitys kehityksessä katosi. Älkää ymmärtäkö väärin, kannan yhä euroni lisäravinneputiikkiin, mutta jotenkin tuntuu pikkasen lapselliselta kuunnella niitä samalla salilla treenaavia, jotka kertoo että: "tämä gingseng potkii todella hyvin, tuskin edes mitkään anabolit voi paljon paremmin toimia"

Itsellä siis suhtautuminen lisäravinteisiin muuttui todella radikaalisti. Eikä varmasti asiaa auttanut se, että erilaiset lisäravinnefirmat olivat kusseet silmään lupaamalla ihmeitä ja tuottaneet aina pettymyksen sen puolen tusinaa kertaa. Mistä sitä nyt voi olla varma, että se kallis palautusjuomakaan toimii, kun tuloksia ei kiistattomasti näe. Sillä mahdollisella lihaskasvulla ei välttämättä ole mitään tekemistä sillä, että otat sen juuri sen kalliin palautusjuoman treenin jälkeen. Saattaa olla, että teet jotain muuta oikein tai olet lahjakas.

Olisi hauska kuulla sekä naturaalitreenaajien että roinaajien mielipiteitä asiasta. Onko sillä nyt mitään helvetin väliä otanko ne kaksi krominappia, kymmentä sorttia muuta vitamiinia + mineraalia aamupalalla? Onko?

roinat, reeni ja roteiini = voimaa :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Magnesium ainakin poistaa kramppeja & elohiiriä. Tähän uskon 100%. En menisi enää tribulusta ostamaan prkl! Eli perusjutut kuten vitamiinit ja proteiini on jessss (HMB,CLA,PYRUVAATTI ja muut pidä-putiikkimme-pystyssä-lisäravinteet saavat pysyä hyllyllä,vaikken noita kaikkia ole edes kokeillut)

edit : en muuten ole roinannut

Uskon siihen, että ihmisen on hyvä saada riittävä määrä makro- ja mikroravinteita ravinnostaan. Uskonko muihin laillisiin "lisäravinteisiin"? Jep, uskon lähinnä jenkeissä kaupan oleviin prohormoneihin. Ehkä roinaaminen usein tekee joistain joissain suhteissa hieman kyynisiä.

Jos joku väittää kirkkain silmin, että esim. kreatiinista ei ole mitään hyötyä, ansaitsee ruoskinnan. Sähköankeriaalla.

Originally posted by Kikkeliskokkeli
"tämä gingseng potkii todella hyvin, tuskin edes mitkään anabolit voi paljon paremmin toimia"

Näistä en luovu: kreatiini,glutamiini,malto,heraprotskut ja sitten wrangen palautusjuoma. :kippis1:

Tribulusta on vielä jäljellä,mutta ei siitä mitään hyötyä anabolisiin verrattuna ole. Mut kyllä se sen verran arvoja nostaa että mieliala kohenee. Ja taitaa tuo CLA:kin toimia mutta siihen en rahojani enää tuhlaa.

Yleensäkkin lisäravinteet on hyötyyn nähden ylihinnoiteltuja. Mutta jos olisivat n.90% halvempia niin voishan niitä sitten käyttää.

Ei voi sanoa, että uskoisin niinkään lisäravinteisiin (tai markkinamiesten väitteisiin niistä); uskon ennemminkin ravintoon. Eli voit aivan hyvin kehittyä ilman lisäravinteita, mutta kyllä lisäravinteet tekevät elämän hieman helpommaksi, kun ei tarvitse kaikkea ruoasta napsia. Tällä hetkellä itse tosin juon vain palautusjuoman ja otan lisäksi kreatiinia, mutta välipalanakin ne ovat yes. Mitä sitten tulee näihin testosteroniboostereihin ja rasvanpolttajiin, mielestäni ne ovat täysin rahan haaskausta. Suomessa taitaa ainoat toimivat boosterit ja polttajat olla reseptillä...

Originally posted by Nat_Ural

Tomi, toivottavasti voit antaa tämän minulle jonain päivänä anteeksi:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/...ve&db=PubMed&list_uids=12068849&dopt=Abstract

Ehkäpä sähköankeriaissa on hyödyllisiä rasvahappoja :)

No jopas oli harvinaisen tökerö ja huono yritys tehdä kreatiinista pahamörkö. Joka kohdassa oli todellakin vain pelkkiä oletuksia, eikä yhtään viittausta mihinkään tutkimukseen, jossei nyt lasketa tuota eläimille tehtyä...... (lol) Samanlaisia _oletuksia_ löytyy kreatiinista esim näin:
kreatiini vaikuttaa myönteisesti mm.
- veren kohonneet rasva-arvot
- sydäninsuffisienssi
- rytmihäiriöt (tämän vaikutuksen henk. koht. huomannut)
- kognitiiviset häiriöt
- MS, ALS, Parkinson ja Alzheimerin taudit
- aivojen verenkierto, aivohalvaus
- lihasdystrofia
- SyöpäTaudit
- infektioherkkyys
- luukato, murtumat, nivelrikko

ja jokaiseen yllämainittuun "vaivaan" ja kreatiinin tuomaan apuun löytyy kirjallisuusviitteet.

Sinällänsä olet oikeassa, että liikaa vedettynä kyllähän sinappikin aiheuttaa todistetusti syöpää :). Noh, toivottavasti et tosissasi tomi77:lle tuota kreatiinilinkkiä pastennut =) ..mutta mistäs sitä koskaan tietää ;)
(offtopic-aihe ^)

Ja asiaan; Minulla toimii:
kreatiini, lesitiini, c-vitamiini, magnesium, b-6, kylm. pur. rypsiöljy <-- Nuiden toimivuuden siis itselleni useaan otteeseen todistanut.

Näistä hyötyä - muttei välttämättä suoranaisesti voi huomata vaikutusta:
hera-roteiini, nopea hiilari, valmiit vitamiini & hivenaine sekotukset.

Hyötyä epäilen: CLA, HMB, pyruvaatti, ...ja *tähän lisäluettelo miljuunasta humpuukituotteesta*

No enpä pahemmin usko lisäravinteisiin. Ukkoni vetelee noita protskujuomia ja sitten sillä on niin maha täys ettei jaksa syödä. Tapansa kullakin.

musclenet.org:sta

"Kreatiinilla on lähes suora anabolinen vaikutus. Sillä on lihassolua turvottava ja venyttävä vaikutus sekä se lisää voimaa ja energiaa.

Kreatiinin käytön aloituksen välittömässä yhteydessä voi jo havaita salilla kovempaa pumppia ja myöhemmin nesteitä sitovan vaikutuksen myötä painon nousua ja liikesarjoihin muutamaa lisätoistoa voimien kasvun myötä."

heh,heh...suora anabolinen vaikutus!

Eikai se nyt ole uskon kysymys? Vähän sama kuin "uskotko ruokaan". No joo, ainahan noi placebo-vaikutukset on olemassa. Kaikki tarvittavat makro ja mikroravinteet saa oikealla ruokavaliolla (perussafkoilla) mutta on helpompi heittää lisäravinteita naamariin. Ja ihan varmuuden vuoksi otan esim vitamiinit, ei näillä määrillä nyt haittaakaan voi olla. Mainospuheet ovat sitten erikseen, ei niitä todellakaan kannata ottaa vakavasti, rahaahan niillä on tarkoitus tehdä.

Re: musclenet.org:sta

Originally posted by msj81
"Kreatiinilla on lähes suora anabolinen vaikutus. Sillä on lihassolua turvottava ja venyttävä vaikutus sekä se lisää voimaa ja energiaa.

Kreatiinin käytön aloituksen välittömässä yhteydessä voi jo havaita salilla kovempaa pumppia ja myöhemmin nesteitä sitovan vaikutuksen myötä painon nousua ja liikesarjoihin muutamaa lisätoistoa voimien kasvun myötä."

heh,heh...suora anabolinen vaikutus!

Todellakin väärin sanottu. Tai jos ei liitetä tällä kertaa tuota sanaa "anabolinen" mihinkään elimistön omiin hormonituotantoihin niin voidaanhan tuosta silloin vääntää, että --> anabolinen --> eli kasvattava --> eli lihassolut T.Urpoaa(anaboloituu) :D joopa joo - pe/la pikkutuntien hoonoa hoomoria.

Mitä tuo usko on? Onko se sitä, että uskollisesti jokaisen treenin jälkeen juon palautusjuoman ja lisäksi kreatiinin+glutamiinin? Olkoon uskoa tai toivetta - käytän lisäravinteita. :D
Ja natikka.

Originally posted by Dangerous_Dave
Ei voi sanoa, että uskoisin niinkään lisäravinteisiin (tai markkinamiesten väitteisiin niistä); uskon ennemminkin ravintoon. Eli voit aivan hyvin kehittyä ilman lisäravinteita, mutta kyllä lisäravinteet tekevät elämän hieman helpommaksi, kun ei tarvitse kaikkea ruoasta napsia. Tällä hetkellä itse tosin juon vain palautusjuoman ja otan lisäksi kreatiinia, mutta välipalanakin ne ovat yes. Mitä sitten tulee näihin testosteroniboostereihin ja rasvanpolttajiin, mielestäni ne ovat täysin rahan haaskausta. Suomessa taitaa ainoat toimivat boosterit ja polttajat olla reseptillä...

Woah! Todella tarkasti kuvailit munkin lisäravinnekäytön, protskujauhetta tosin vedän semmosen 2-3dl (eli n. 60-80g) joka päivä ja kreaa n.5g, reenipäivänä vähän enemmän. Helppous on suurin syy siihen, miksi vedän valkuaista/proteiinia jauheena ja osittain edullinen hinta. Protskun hinnoista vois varmaan kiistellä ikuisuuksia, eli jauhe vs. ruoka, aivan sama. Mutta jauheena eli juomalla sitä vaan on niin kätevä saada lisää. Ainiin, palautusjuomaan tulee kans panimosokeria.

Kreatiinia oon käyttäny vasta n. kuukauden ja on melko mahdotonta sanoa paljonko sillä on ollu vaikutusta, koska samaan aikaan oon syöny koko kesän paremmin (enemmän protskua ja hyviä rasvoja eli rypsiöljyä, hiilarit pysyneet lähes ennallaan) ja enemmän kuin aiemmin ja reenannu melkein 100% voimapainotteisesti. Veikkaan, että tuolla ruokavalion ja reenityylin muutoksella on ollu enemmän vaikutusta ennätyksien paranemiseen kuin kreatiinilla, mutta ehkä kreakin on auttanut, vaikee sanoo mitään varmaa.

Kerran tribulusta kokeilleena oon sitä mieltä, että se kuten muutkin "testobuusterit" ovat turhia. Rasvan poltossakin lienee yhdistelmä järkevä dieetti, efu+kofeiini, lievä aerooppisen liikunnan lisääminen se kaikkein paras. Tietysi jostain valmiista tuotteesta voi tuon efukofu yhdistelmän saada kätevästi, mutta tod.näk. kans kalliilla. Ja jos meinaa kroppansa hormonitilaa muuttaa anabolisempaan suuntaan, niin eiköhän oikea roina oo kumminkin aivan eri lailla toimivaa kuin nuo ns. testobuusterit.

Mä en usko kreatiinin tehoon, eli mut voi ruoskia.
Ehkä joillakin toimii.
Toimivia on protskut+malto ja varmuuden vuoksi menee vitamiini pillereitä pari päivässä.
Noista vitamiini pillereistä ei hyötyä ole jos ei ole vajausta.
Välillä taukoa niistä ja ei mitään eroa.
Mä en ole kokeillut näitä rasvanpolttajia tai boostereita, mutta en usko että pahemmin auttais, siis meinaan kaupan hyllyltä löytyvät.

Voin kyllä Tomin sanojen vastaisesti väittää ettei minulle ollut kreatiinista mitään hyötyä. Tosin merkki oli Tai Kane(ainoa, jota olen kokeillut). Aion kyllä kokeilla uudelleen kreatiinia, mutta en tuota Tai Kanea, saas nähdä sitte.

Juuri näin. Eli taitaa olla joku muukin kuin minä, joka ottaa vitamiinit vain varmuuden vuoksi. Tai käyttää kreatiinia koska kaikki muutkin sitä käyttävät.

Eipä kreatiini toisaalta mitään kovin kallista ole. Voi sitä nykyään käyttää, vaikka ei kiistatonta hyötyä saisikaan. Tilanne oli tosin pikkasen erilainen 90-luvun alkuvuosina, kun kreatiini tuli markkinoille :D Muistaako kukaan mitä se silloin maksoi? Itse muistelen maksaneeni 150g purkista mansikoita, pitäisi tarkistaa hinta jostain vanhasta Bodaus-lehdestä.

Originally posted by naiskovis
No enpä pahemmin usko lisäravinteisiin. Ukkoni vetelee noita protskujuomia ja sitten sillä on niin maha täys ettei jaksa syödä. Tapansa kullakin.

Pitää vetää ruokailun jälkeen niin on jaksanut syödä kunnolla ja tollanen nestemäinenhän uppoo vaikka olis kuinka täys.

Kreatiini makso jotain tonnin luokkaa(markkaa) tai ylikin kun tuli markkinoille. Tollasta oon kuullut, en oo kyl ihan varma koska olin tosi nuori sillon kun se tuli markkinoille.

Ensin pitäisi määritellä mikä on "lisäravinne". Minulle monet lisäravinteet ovat normaali osa ruokavaliota. Osa proteiinista on helpompi ottaa "lisäravinteena" kuin ruokana, ja tuleepa vielä edullisemmaksikin. Onko kalaöljy lisäravinne? Jos en syö kalaöljyä, niveleni tulehtuvat ennen kuin ehdin kissaa sanoa. Jos en ottaisi kalaöljyä lisäravinteena, joutuisin syömään suuren määrän raakaa kalaa joka päivä. Entä oliiviöljy? Kaadan sitä proteiinijuomiin ja lähes kaikkeen "lisäravinteena". Näiden lisäksi käytän kreatiinia, koska kreatiinivarastojen ollessa täynnä treeni kulkee paremmin. Myös joitakin vitamiineja otan purkista, koska niitä on lähes mahdotonta saada tarpeeksi ruoasta, mm. E-vitamiini.

Siis mitä tekemistä uskolla on lisäravinteiden kanssa yleisesti? Pitäisi ehkä kysyä esim. "Uskotko boronin tehoon?", siihen vastaisin että "en usko".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom