Ultimate IQ test...

142. Ne sanatehtävät meni kyllä täysin puihin, sanakirja olisi ollut tuossa hyllyssä mutta en jaksanut luntata. Toisaalta tuosta alkeellisesta sanakirjasta tuskin olisi edes kaikkia löytynyt... Ja puhumattakaan niistä pallojen kokoamistehtävistä, huhhuh! Veikkaamiseksi meni :D

148. Palloja en edes yrittänyt koota ja sanatehtävätkin jäivät arvauksen varaan niiltä osin kun en sanoja ymmärtänyt. Näiden testien tulisi kylläkin olla kulttuuririippumattomia ja kellotettuja, jotta tulokset olisivat edes jollain tapaa vertailukelpoisia. Lisäksi tietysti arvaamisen mahdollisuus pitäisi rajata pois tai ainakin riittävän pieneksi.

En tainnut läpäistä koko testiä, kun viimeisen vastauksen jälkeen tehtävät pyörähti kokoaan alusta. :confused:

Originally posted by cartman74
Tässä aikarajattu testi josta sain sit 150...

http://alykkyystesti.net/

Ja jos oikein kovasti kiinnostaa mittaaminen niin Mensan testinkin voi toki suorittaa. Tilaisuus on valvottu, joten ei pääse oikein fuskaamaan esim. tekemällä testiä useaan kertaan. Testissä on monta osiota, jotka kaikki on kellotettu. Arvaamallakaan ei pitäisi juuri pärjätä, sillä yksikään tehtävä ei ole tyliä "valitse yksi neljästä". Tarkistajana on psykologi ja tulokset suhteutetaan ikäryhmittäin. Kulttuuririippumaton. Miinuksina se, ettei voi tehdä netissä ja osallistuminen maksaa.

Ultimate IQ test: Your score is 144.
Mun mielestä h*lvetin vaikea, jotain sanatehtävien englanninkielisiä sanoja en ymmärtänyt ja niitä palloja voisi miettiä kolme kuukautta pääsemättä selvyyteen. Jos piirtäisi paperille voisi auttaa?

Älykkyydestä yleensä

Mulle on mitattu ihan oikeessa älykkyystestissä Mensan jäsenyyteen oikeuttavat lukemat ja silloin olin jo oppinut, että älykäs selviää tilanteista, joihin viisas ei joudu. Viisaus tulee sitten, kun se tulee, mutta älykkyys on syntymälahja.

Noissa älykkyystesteissä on joskus sellaisia jippoja, että "oikeaa" vastausvaihtoehtoa ei ole tai niitä on useita, mutta se, minkä vastuksen valitset, määrittelee älykkyytesi. Ne siis tehdään ns. tajunnanvirta-tekniikalla ja psykologi tulkitsee vastaukset.

Originally posted by Tomi
En tainnut läpäistä koko testiä, kun viimeisen vastauksen jälkeen tehtävät pyörähti kokoaan alusta. :confused:

johtuu siitä, ettet vastannut kaikkiin kysymyksiin...vastaa ja sitten se kertoo sulle tasosi :jahas:

Re: Älykkyydestä yleensä

Originally posted by Taha
Mulle on mitattu ihan oikeessa älykkyystestissä Mensan jäsenyyteen oikeuttavat lukemat ja silloin olin jo oppinut, että älykäs selviää tilanteista, joihin viisas ei joudu.
Meinaatko ettei viisas joudu mensalaisten testattavaksi...? Minäkään en ole viisas, kerran kävin mittauksessa kun oli joku juhlakampanja ja sai vähän alennusta hinnasta.

Re: Re: Älykkyydestä yleensä

Originally posted by Ozwald
Meinaatko ettei viisas joudu mensalaisten testattavaksi...?

Joo. (Mut sit en kyl olis ikinä oppinu niitten salaista kadenpuristusta...)

126...hiema hämääviä ne pari pallo tehtävää muuten ihan hyvä tietty noi englannikielen sanat hämäsi hiema.

Originally posted by cartman74
Tässä aikarajattu testi josta sain sit 150...

http://alykkyystesti.net/

Olin tehnyt 2 kertaa aikasemmin, mutta en varmasti muistanut oikeita. Sain silloin 100 pintaan ja nyt 117. Aina kun teen tollasia alkaa vituttamaan. Siitä tulee vaan vitutus kun pitää pakertaa noita ja samaan aikaan kelaa että "ai että MÄ olen vajaa".

Kuitenkin taas joskus löydän itteni väkertämästä noita.

Back
Ylös Bottom