Ulnarishermo (?) puristuksissa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Arzzka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitkällä lomaltapaluulennolla (11 tuntia) meni oikean käden kyynärpäästä luultavastikin ulnarishermo puristuksiin. Pikkurillissä, nimettömässä ja puolessa kämmenessä on heikosti tuntoa. Tila on nyt kestänyt kestänyt muutaman päivän.

Olisiko pakkiksen lukijoilla kokemusta vastaavasta ongelmasta? Kävin yleislääkärillä näyttämässä joka rajasi veritulpan mahdollisuuden heti pois, ja kertoi hermopinteen hellittävän itsestään 3-4 päivässä. Pelottaa kuitenkin että jos tämä ongelma vaan jatkuu ja jatkuu ja kohta sormissa ei ole tuntoa ollenkaan.

Auttaisiko hieronta tai käden pitäminen suorassa mahdollisimman paljon? Päivätyö meikäläisellä on tietokoneen ääressä istumista, joten aikalailla huonointa mahdollista käden kuntouttamiseen. Salilla en ole vielä tämän kanssa käynyt, mutta ajattelin lähteä kokeilemaan pysyykö käsipainot kädessä.

Aina joskus vastaavia tulee vastaan. Olet varmaan nojaillut just hermon päällä tai ihan siinä yhden kalvon päällä (minkä läpi hermo kyynärvarressa menee).. Paranee kyllä, aikaa menee päivistä viikkoihin, riippuen kuinka pahasti hermo on itteensä ottanu. Aika parantaa parhaiten.

Joo näin tuli tehtyä. Vieressä istui lihavahko matkustaja joten koko matkan jouduin nojailemaan samalle puolelle. Vastaisuudessa tietää toimia toisin.

Kiva kuulla että pitäisi mennä ohi ajan kanssa kuitenkin. Jos yrittäisi myös töissä säätää työpisteen mahdollisimman vähän kyynärpäitä rasittavaksi.

Nyt on kulunut muutamaa päivää vajaa kuukausi tuosta tapauksesta, ja käsi ei ole parantunut. Sormissa ei ole kuin puoleksi tuntoa ja välillä kyynärtaipeen sisäpinnalla tuntuu vihlovaa "hermosärkyä".

Taidan varata ajan ortopedille ensi viikoksi.

Nyt on kulunut muutamaa päivää vajaa kuukausi tuosta tapauksesta, ja käsi ei ole parantunut. Sormissa ei ole kuin puoleksi tuntoa ja välillä kyynärtaipeen sisäpinnalla tuntuu vihlovaa "hermosärkyä".

Taidan varata ajan ortopedille ensi viikoksi.

Ota käsikirurgille, jos lähistöltä löytyy..

Nostetaanpas ylös kun nyt oon itse saanut painia saman ongelman kanssa.. Mites ihmiset ovat kuntoutuneet ko. hermopinteestä ja miten?

Nostetaanpas ylös kun nyt oon itse saanut painia saman ongelman kanssa.. Mites ihmiset ovat kuntoutuneet ko. hermopinteestä ja miten?
Huomasin oireet tammikuussa 2010, diagnoosiin sain huhtikuussa, parantunut olin kesällä.

Meikäläisellä käteen palas tunto noin kuukaudessa, kun yksiselitteisesti vältin käden koukistamista. Siis kun kävin nukkumaan niin pidin käden suorassa tyynyn alla (sitähä ei tiedä mitä yön aika unissaan tekee), lopetin kämmeneen nojailun, vältin kantamista olalla käsi koukussa ja kaiken muun turhan koukistelun arkielämässä.

Todennäköisesti merkittävin vaikutus oli kuitenkin sillä, että eliminoin myös salilla kaikki koukistelut. Valitettavasti se tarkoittaa lähes kaikkia parhaita liikkeitä yläkropalle eli jätin pois leuat, kulmasoudut, dipit, penkit, pystypunnerrukset, hauis- ja ojentajaliikkeet jne. Selälle tein mavea ja pulloveria, rinnalle flyessejä/peckdeckiä, olkapäille vipareita..

Vituttihan se sillon, mutta oli sen arvosta kun ekan kuukauden jälkeen huomas, että tunto palaa ja yhteensä ehkä pari kuukautta karsitulla ohjelmalla treenattua pysty palaamaan normaaliin treeniin ja käsi on pysyny kunnossa siitä asti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom