Ulkonäön arvostelu päin naamaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tintsu
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Hei pimut, taidan kirjoittaa tänne mimmeihin ensimmäistä kertaa. Olen seurannut palstaa lähes alusta asti, vihdoin sain rekisteröidyttyä.

Tämähän ei sinänsä ole ongelma, mutta olen näköjään tehnyt siitä itselleni sellaisen.

4 vuotta sitten olin itsetunto-ongelmainen, olevinaan läski (170/65), huonokuntoinen syömisongelmainen surkuttelija. Nyt 4 vuoden urheilemisen ja terveellisen ja NORMAALIN syömisen jälkeen olen hyvässä kunnossa sekä henkisesti että fyysisesti. Voin hyvin, nautin urheilusta, ruuasta ja elämästä yleensä. Tunnen olevani paremmassa kunnossa kuin koskaan koko lyhyen elämäni aikana.

Olen viime aikoina saanut vanhoilta tutuilta ja ex-poikaystäviltä ikäviä kommentteja ulkonäöstäni:

-olit ennen paremman näköinen
-syötkö sä ikinä mitään
-oletko sä sairas, olen todella huolissani sinusta
-sulla ei ole enää mitään muotoja
jne…jne…

Siis mitä v****a? Ensinnäkin, millä helkutin oikeudella ihmiset tulee arvostelemaan toisen ulkonäköä päin naamaa, olit sitten laiha tai lihava? Ja toisekseen, olenko sokea etten näe miten kamalan näköinen minä muka olen? Mä alan jopa itse epäilemään silmiäni, omasta mielestäni olen hyväkuntoisen näköinen verrattuna entiseen (tätä mieltä ovat myös tutut, joita olen saanut tämän 4 vuoden aikana).

Kaikki nämä arvostelijat ovat olleet miehiä ja kyse ei ole yksittäisestä kommentista, vaan olen saanut näitä jo 5 eri ihmiseltä. Tyttökaverit eivät ole koskaan kauhistelleet, kannustaneet ja kehuneet vain miten olen muuttunut edukseni.

Ärsyttää vain, kun muistan miten vaikeaa elämä oli ”läskinä” sohvaperunana ja miten joskus vihasin itseäni. Siitä ulospääsy oli vaikeaa ja työn takana. Nyt kun tunnen olevani oman elämäni kuningatar, tullaan latistamaan koko fiilis. Enhän mä tietenkään perusta minäkuvaani enää toisten kommenteille, mutta totta kai se vaikuttaa, varsinkin kun olen vasta vuoden verran ollut täysin ”selvillä vesillä”.

Tämä oli vain tällainen purkaus. Kommentoikaa jos herätti ajatuksia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tintsu sanoi:
Olen viime aikoina saanut vanhoilta tutuilta ja ex-poikaystäviltä ikäviä kommentteja ulkonäöstäni...
Ainakin noitten exien kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Tietämättä mitään taustoista, vois kuitenkin yleisesti todeta, että joskus ihmiset saattavat olla katkeria, eivätkä hyväksyä sitä, että entisellä tyttö-/poikakaverilla meneekin hyvin myös suhteen jälkeenkin. :jahas:

Tollaset kommentit pitäs antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tai annat samalla mitalla takaisin ;) Kyllä niitä miehiä on maailma pullollaan, jotka pitää mielummin treenatusta vartalosta kuin sohvaperunasta.

Itelle on ainaki tullut sellasia kommentteja, ku on vähä lihasta saanu aikaan niin näytän enemmän mieheltä kuin naiselta yms. Aika naurettavia :lol2: En tajua mistä ne tollasia repii vai haluaako vaan kettuilla.
Voihan se olla vaan kateuttakin, jos itse on sohvaperuna ja huomaa, että toinen on nykyisin paremmassa kunnossa ja itse ei jaksa tehdä kroppansa eteen mitään.

Olipas sekavaa..:rolleyes:

Emmah sanoi:
Ainakin noitten exien kommentit kannattaa jättää omaan arvoonsa. Tietämättä mitään taustoista, vois kuitenkin yleisesti todeta, että joskus ihmiset saattavat olla katkeria, eivätkä hyväksyä sitä, että entisellä tyttö-/poikakaverilla meneekin hyvin myös suhteen jälkeenkin. :jahas:

Näin juuri. Ja ylipäätäänkin noihin miespuolisten "olit ennen paremman näköinen" -kommentteihin kannattaa kyllä suhtautua vähintäänkin pienellä varauksella - ihan näin kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todeta, että yllättävän monelle miehelle/kundille tuntuu olevan todella kova pala, jos nainen/tyttö on hyvässä kunnossa ja ehkäpä hieman lihaksikas/voimakaskin...

Toki se on totta, että jokaisella on preferenssinsä, ja kaikkia eivät urheilulliset vartalot miellytä, mutta jos palaute on noinkin kitkerää sävyltään, ainakin minä epäilisin siinä olevan takana jotain muutakin.

No onhan noita arvostelijoita aina. Tosiaan kaikkia ei tietynlainen fysiikka kiinnosta eikä tarvikaan, mutta turha sitä on päin naamaa käydä arvostelemaan. Siis ainakaan ilkeämielisesti.

Samaa mieltä ku Emmah, että exät tms saattaa vaan olla katkeria, jos toisella meneekin hyvin. Ja jos exän mielestä nykyinen ulkonäkö ei ole hyvä ni mitäs helvettiä enää ees kattelee. Etsis jonku joka miellyttää.

Joskus töissä, miesvaltaisessa paikassa, tuli kyl kaikenlaista kommenttia ulkonäöstä ihan suoraan päin naamaa ja kaikkien muiden kuullen. Tyhmäks tekee mun mielestä ittensä se, joka siinä käy arvostelemaan.

Ja niitä miehiähän riittää, jonka mielestä pienikin punttien nostelu tekee naisesta miehen näköisen... taitaa olla korvien välissä niil se ongelma.

Jos sulla sillon ennen oli mitat 170/65 niin paljonko nyt on? Jos sää nykysin oot joku 45kg niin määkin sanosin päin namaa "etkö syö enää mitään" ja "olit paremman näköinen ennen"....
Mutta jos oot (vieläkin) normaali mitoissa niin muista että tuommoisille köyhille kyselijöille tehoaa aina yllättävä alakoukku...;)

mölliskö sanoi:
Jos sulla sillon ennen oli mitat 170/65 niin paljonko nyt on? Jos sää nykysin oot joku 45kg niin määkin sanosin päin namaa "etkö syö enää mitään" ja "olit paremman näköinen ennen"....
Mutta jos oot (vieläkin) normaali mitoissa niin muista että tuommoisille köyhille kyselijöille tehoaa aina yllättävä alakoukku...;)

Olen mä nykyäänkin ihan normaalipainoinen - 58-60 kg - kylläkin paljon tiiviimmässä paketissa kuin ennen :D Mä tulin just combatista ja ajattelin vastustajaksi näitä arvostelevia miehiä :lol2: Mä en niistä typeristä kommenteista välitä, pääasia että olen vihdoin itseeni tyytyväinen!!!! Välillä pitää purkautua että asiat saa oikeat mittasuhteet. Onneksi on näitä paikkoja jossa sen voi tehdä.

Jos itse ei pyydä mielipidettä oman ulkonäön suhteen, niin on aika törkeetä muilta mennä laukoon jotain pskaa päin naamaa. Kun on taas näitäkin tyyppejä, jotka ihan ite kyselee ja kerjää koko ajan kehuja et 'Oonko mä lihava, näyttääkö tää paita hyvältä, onko kehitystä tapahtunu' jne. Kyllä mä aina sanon rehellisen mielipiteeni jos sitä pyydetään. Oli se sitten mikä tahansa. Sitten se vasta ärsyttääkin, kun joku suuttuu negatiivisesta palautteesta, vaikka on sitä itse pyytäny. Turha tulla kyseleen jos ei kestä ottaa vastaan. Mut rakentavasti pitää krtisoida, koska 'Joo, oot ihan vitun läski'- kommentit menee jo haukkumisen puolelle.

Mut tää sun tapaus nyt lähinnä vaikuttaa siltä et siellä mahtaa olla exällä vähän isompia ongelmia itsensä kanssa ja taitaa vituttaa, kun itse ei pysty muutokseen ja entinen muija vaan paranee päivä päivältä! Tässäkin tapauksessa, who the fuck cares mitä muut sun ulkonäöstä ajattelee, kun sulla itsellä on hyvä fiilis. :thumbs: Sun täytyykin nyt miettiä et onko sulla oikeesti hyvä minäkuva vai perustuuko se vieläkin muiden kommenteille...

Mulla lähinnä poikaystävä ruvennu vikisemään aina riitatilanteissa, ettei pidä mua enää yhtä seksikkäänä ku ennen, koska käyn salilla. Et oon tosi ällöttävän miehekäs yms. Tosi vittumaista, ku en oo käyny ku vajaat 3kk(!) salilla, eikä mun keho oo oikeestaan paljo paskaakaa muuttunu.

Ettäpä otan osaa. Tylsää kuunnella tollasta, ku on ite tyytyväinen. :/

Zone-sarja -42%
Tintula: Ällöttävän miehekäs 3kk salitreenin jälkeen?! :eek:
Voi jeesus että voi olla lapsellista. Riitelis sekin jätkä aiheesta eikä keksi täysin päättömiä juttuja :itku:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
tintula sanoi:
Mulla lähinnä poikaystävä ruvennu vikisemään aina riitatilanteissa, ettei pidä mua enää yhtä seksikkäänä ku ennen, koska käyn salilla. Et oon tosi ällöttävän miehekäs yms. Tosi vittumaista, ku en oo käyny ku vajaat 3kk(!) salilla, eikä mun keho oo oikeestaan paljo paskaakaa muuttunu.

Ettäpä otan osaa. Tylsää kuunnella tollasta, ku on ite tyytyväinen. :/
Eikö tää nyt oo jo aika klassinen: tyypin miehekkyys on uhattuna kun sä harrastat bodausta. Kyllä se siihen tottuu ennen pitkää. Jos ei totu niin se ei johdu siitä että olisit ällöttävän miehekäs vaan miehen asenteista.

Emmah sanoi:
Osuit kyllä naulan kantaan:) Arvostelu voi yksinkertaisesti johtua myös siitä, että jätetty osapuoli on kateellinen ulkonäöstäsi ja on vaan ikuisesti katkera siitä, että hänet on vaihdettu parempaan..

On mullekin heitetty jos jonkilaista kommenttia ulkonäöstä päin naamaa. Paras kommentti, jonka tulen aina muistamaan,hyvällä, on kuitenkin erittäin hyvältä ystävältäni J-Ko:lta: "sä oot treenannu niin kauan, et sul on varmaan ton läskin alla tosi hyvä kroppa" :)
Yleensä noi "sulla on levee perse" -kommentit on tullu silloin kun en ole treenaillut erityisemmin, siis kauan sitten, ja muutenkin olen ollut oikeesti plösökki, vaikka olen kyllä sitä vielä vähä nytkin.

Se mitä miespuolisten kommentteihin tulee, niin viime aikoina olen saanut kuulla monelta miespuoliselta kaverilta positiivista palautetta kropasta tyyliin: treenailu on tosiaan vaikuttanu positiivisesti kroppaan, vaikka alkaa tuota ikääkin jo olla (ovat siis tosi tuttuja, ku tietävät iänkin!). :D Tiedä sitten onko treenailun aikaan saannosta vai muuten vaan sisäistä henkistymistä, joka säteilee ympäristöön.:rolleyes:

Eeeh, miksi ihmiset kokee oikeudekseen kommentoida treenaavan ihmisen kroppaa? Eihän pyöreille, jenkkakahvaiselle ei-urheilevalle yleensä heitellä mitään "oletpas löysä", "onpas sulla läskiä kerääntynyt tonne", "kylläpä persees hyllyy kun kävelet". Miksi sitten ihmiselle, joka näkee vaivaa kroppansa eteen saa heitelle törkeyksiä miesmäisyydestä ties mistä ja voivotella kuin kyseessä nyt oikeasti olisi joku kauhea asia, kun kroppa on timmi ja lihaksia näkyy. Siis itse suuttuisin aivan valtavasti, jos oma mieheni minun ainoaa, tärkeää harrastustani arvostelisi ja morkkaisi muuttuvaa vartaloani, jota vaivalla muokkaan (muokkaus ei ole harrastuksen ainoa syy, mutta kumminkin). Pistäkää naiset luu kurkkuun näille arvostelijoille!! Exän taholta tuleva morkkaus voi aivan hyvin olla jonkinlaista katkeruutta, mutta ei sitäkään kannata sietää. Ei treenattukaan kroppa saa olla joku "maalitaulu", jota voi arvostella noin vain mielensä mukaan. Itse olen onneksi saanut positiivista kommenttia (myös exältä) ja oma poikaystäväkin käskee näyttämään reisilihaksia tai haukkaria pilke silmäkulmassa. Tarkempia mielipiteitä en tiedä, enkä välttämättä välitäkään tietää.

Kyllä Tintsun miehellä on itseluottamuksessa puutetta. Katsos ottaahan se koville kun oma muija alkaa olla paremmassa kunnossa kuin itse! Mä en korvaani lotkauttais noille exien ym. läpinöille. Kateellisten panettelua!

Mulle tuli kiva kommentti duunikaverilta:
"oon niin onnellinen et vaikka säki oot tollanen tosi fit urheilija, ni silti sullaki on jenkkakahvat"

bullshit.:rolleyes:

merri sanoi:
Mulle tuli kiva kommentti duunikaverilta:
"oon niin onnellinen et vaikka säki oot tollanen tosi fit urheilija, ni silti sullaki on jenkkakahvat...
Heh, työkaveri ilmeisesti tuolla oikeutti itselleen totaaliliikkumattomuuden; "kun ei siitä mitään hyötyä ole kuitenkaan"... :D

Hyviä nää kommentit, mä töissä ruokapöydässä kuulin kerran kauhistelua eväistäni "mitä laihdutusruokaa tuokin on olevinaan"... No ei ainakaan sitä! :D

Jooh, kateellisten panettelua. Ottaahan se päähän, kun joku viitsii treenata ja rasva palaa. Uskoisin myös, että kyse on todellakin miehisyyden kriisistä kun ei kestetä naisella isoa habaa.:jahas:

Latest posts

Back
Ylös Bottom