Hämmentyneenä seurannut tätä tapaus Kiljusta, eli kun oppositio poliitikko on kritisoinut ja esittänyt (kiusallisia) kysymyksiä hallitukselle, niin hänet on siitä hyvästä ristiinnaulittu. Kyllä nyt viimeistään voimme lopettaa suomen kohdalla puheet sananvapaudesta ja demokratiasta.
Janne Pohjala (face):
SUOMI TODISTI ETTÄ ME TOIMIMME KUIN OLEMME VÄITTÄNEET VENÄJÄN TOIMIVAN
Syöttö suoraan Venäjän lapaan, mutta ei Kiljusen vaan Suomen johdon ja valtiokontrollissa olevan mediamme toimesta.
OPPOSITION EDUSTAJA VAIENNETTIIN
Kansalaisille syötetty propaganda on toistanut vuosia miten Venäjällä oppositio on vaiennettu ja maan johdon politiikkaa ei saa kritisoida.
Me onnistuimme itse todistamaan että Suomi toimii kuten väittää Venäjän toimivan.
Eli vaientavan kansalaiset ja poliitikot, jotka eivät toista yhtä linjaa.
SYÖTTÖ SUORAAN VENÄJÄN LAPAAN
Venäjällä sekä sotabloggaajat että poliitikot voivat vapaammin keskustella Venäjän politiikasta ja Ukrainan sodasta kuin meillä Suomessa poliitikot tai näkyvät henkilöt. Lukekaa itse Venäjän mediaa, selaimet kääntävät sivut hyvin englanniksi.
Eikä näitä tarvitse vain Venäjän mediasta etsiä, sillä Suomen mediassakin on heti uutinen kun joku Venäjällä kritisoi maan politiikkaa, kuten valtionyhtiön johtaja Venäjän pankin politiikkaa, tai Rybar -niminen sotabloggaaja Soloviev livessä eli televisiossa kritisoi aiheesta Venäjän armeijan virheitä.
KILJUNEN TEKI MITÄ KANSANEDUSTAJAN KUULUU TEHDÄ
Kansanedustajien tehtävä ei ole etenkään oppositiossa ei ole toistaa hallituksen virallista viestiä, vaan haastaa sitä ja esittää kysymyksiä. Kiljusen kysymys oli täysin aiheellinen, miksi Suomi pitää rajaa kiinni, vaikka esimerkiksi Viron raja Venäjälle on auki?
Tähän asialliseen kysymykseen hallituksen olisi tullut vastata perustelemalla miksi raja on kiinni, eli käydä keskustelua, mutta kun perustelua ei ollut esittää,
päätettiin likvidoida kysyjä poliittisesti ja näin antaa viesti että kaikille muillekin käy samoin.
Pääkirjoitus paljastaa, että tämän hybridioperaation tarkoitus oli julkisesti teilata "YYA -ajan" poliitikot, eli jokainen poliitikko Suomesta joka ei toista nykyistä sotaan johtavaa äärimmäistä linjaa.
SUOMESTA ON TULLUT AUTORITAARINEN VALTIO
"Autoritarismi on hallintotapa, joka perustuu auktoriteetin vallalle. Siinä hallitsee yksittäinen johtaja tai eliittiryhmä, ja siihen kuuluu rajoitettu poliittinen moniarvoisuus, keskitetty poliittinen hallinto, suvaitsemattomuus oppositiota kohtaan"
Suomi on sodassa "autoritäärisiä valtioita" vastaan, mutta on selvää ettei Suomi enää voi edes olla muuta kuin autoritäärinen valtio.
Suomen vasallivaltion valta on keskitetty Brysseliin ja Washingtoniin. Tästä seuraa se ettemme voi itse päättää enää juuri mistään.
Julkisuutta omaavat kansalaiset, eikä poliitikot voi Suomessa enää keskustella asioista, joita emme voi itse muuttaa. Jotta se ettemme voi itse päättää mistään kävisi ilmi, tulee asiasta keskustelun aloittaminenkin estää aivan kuin DDR:ssä toimittiin.
Sielläkin oli kansankamarissa monta puoluetta, mutta vain yksi puolueohjelma ja yksi viesti jota sai toistaa.
DYSTOPIAN TASO ON HUIMA
"Virallista ulkopoliittista linjaakin on silti voitava arvostella, kirjoittaa vastaava päätoimittaja Perttu Kauppinen."
Ei ihme että kansa on sekaisin, kun samassa pääkirjoituksessa sekä tuomitaan että vaaditaan keskustelun sallimista.
Näin saadaan näyttämään siltä ettei muka olisi tehty juuri sitä, mitä tosiasiassa tehtiin.
Teilattiin oppositiopoliitikko, joka meni hänelle kuuluvassa tehtävässä ulkoasianvaliokunnassa arvostelmaan hänen alueelleen kuuluvan asian nykytilaa.
SUOMESTA ON TULLUT KAIKKEA SITÄ MITÄ EN KOSKAAN HALUNNUT TULEVAN
Lienee aika alkaa elvyttää ruostunutta saksan kielitaitoa, koska lienee aika alkaa suunnitella muuttoa Sveitsiin eläkepäiviä viettämään. Toivottavasti edes se maa pysyy sellaisena kuin se on nyt.