Uintitreenauksesta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja naksu
  • Aloitettu Aloitettu
Sattuiskohan joku tietämään hyviä tekniikkakursseja itä-espoossa tai länsi-helsingissä (mitä lähempänä otaniemen/leppävaaran seutua sen parempi)? Tarkoituksena olisi siis oppia vapaauinnin tekniikka vihdoinkin hyvin. Kaupungin järjestämät kurssit tuntuu kaikki olevan lähes uimataidottomille, eikä uimaseurojen kursseistakaan ota selvää. Osallistuin itse viime keväänä yhdelle kurssille, mutta kaikki muut osaanottajat olivat jotain 150kg läskejä, joten se sai jäädä...

Eli tietääkö joku jotain hyvää kurssia, jossa oikeasti opetetaan kilpauinnin tekniikkaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
SUH (=Suomen Uimaopetus- ja Hengenpelastusliitto) järjestää joka vuosi, yleensä keväisin, sekä C- että B-tason uimaopettajan kursseja.

Olen itse käynyt molemmat. Kurssi kestää 2 viikonloppua, jolloin käydään läpi eri uintitekniikoita koirasta vapariin ja perhoseen, sukelluksia, hyppyjä, ja hengenpelastusta sekä teoriassa että käytännössä. Uintitekniikoita esim kuvattiin ja sitten käytiin läpi ex-huippuuimarin, nyk.valmentajan kanssa. (millaisessa asennossa peukalo vapaauinnissa tullessaan veteen -> siis noin tarkkaa viilausta.) Hyväksytty kurssisuoritus vaatii joitain hyppyjä, testiuinnin, hyväksytyt näytöt eri uintitekniikoista, opetusharjoituksia, muodollisen kirjallisen kokeen jne.. ei mitään niin kovin ihmeellistä eikä ylitsepääsemättömän vaikeaa.

Nämä kurssit siis pätevöittävät esim uimakoulunopeksi. IMO; mielettömän ihana ja palkitseva kesätyö, ne lapset on IHANIA :haart:

Paljon nuo kurssit sitten kustantavat? Ja mitä hyppyjä noi oli, jotain triplavoltteja viidestä metristä vai? :D

En tiedä tarkkaa hintaa, työnantajani kustansi molemmat -thank God!

3 metristä kynttilä, plus reunalta tai metrin laudalta taittokaatoa, volttia jne helpoimmasta päästä ,ei siis todellakaan tarvitse olla mikään joona puhakka :).

Afrodite sanoi:
..... ne lapset on IHANIA :haart:
....varsinkin silloin kuin he ovat hiljaa ja vaaleansinisiä :)

Työvoimatoimiston sivuilla oli jokunen viikko sitten ilmoituksia uinninvalvojan hommista Floridassa. Jotain "maksa matkasi työnteolla auringossa" -skeidaa se oli... Jos jotakuta nyt kiinnostaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom