Uinti rasvanpolttoon

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ellet oo aika tykissä kunnossa tai uintitekniikka loistava, niin uintia on todella vaikea pitää kevyenä aerobisena. Helposti heittää anaerobisen puolelle jos vähänkään enemmän riuhtoo. Esim. se kertoo jo jotain jos on siivet/ojentajat uidessa ihan liekeissä.

No tykissä kunnossa tuskin olen....heh, mutta ihan keskimääräistä parempi on varmaan toi aeroobinen kunto ja uintitekniikkaan olen saanut opastusta ja se on tsekattu. Riuhtomiseksi en siis voi millään sanoa uimistani eikä ojentajissa ole liekkejä uidessa, joten taitaa siis mennä ihan ok... mukavaa se ainakin on eli huonoilla keleillä varsinkin menen mieluummin uimaan kuin ulos lenkille.

Tehokkaampaa näytti olevn uinti kuin kävely, mutta en usko että menee anaerobiseksi, koska on kuitenkin sen varran rauhallinen tahti. Ex-valmentani muuten oli sitä mieltä, että uinti ei ole hyvä aamuaerobinen keveytensä vuoksi, eli taisi olla aika pihalla... Onneks on tosiaan ex ja harrastin uintia hänen sanomisistaan huolimatta jo valmennusaikana, koska nautin siitä.

Itselläni on salin yhteydessä uimahalli. Kätevä, joskus teen pidemmänkin aerobisen, mutta yleensä se salin jälkeen toimii lähinnä rentouttavana. Hankala salin jälkee mennä uimaan yli tuntia :/

Mitenkäs uinti sopisi ihmiselle jolla on kierukka repeytynyt oikeasta polvesta, oikein mitään muuta aerobista voi ainakaan harrastaa, mutta jostain tuli mieleen, että uinti saattaisi olla ihan ok?

Mitenkäs uinti sopisi ihmiselle jolla on kierukka repeytynyt oikeasta polvesta, oikein mitään muuta aerobista voi ainakaan harrastaa, mutta jostain tuli mieleen, että uinti saattaisi olla ihan ok?

Kokeilemalla sekin selviää. Sen mitä itse olen huomannut, niin uinti on kaikkien lihasryhmien kannalta hyvä aerobinen. Joskus nuorempana tuli itsekin uitua paljon, mutta myönnettäköön että kun nassikkana kilpaili lajilla, niin se vei motivaatiota harrastaa lajia aikuisiällä :)

Kokeile mitä polvi sanoo. Osaatko vapaa uintia? Jos osaat, niin ensin yrität mahdollisimman pienillä potkuilla jotka pääosin vain siis pitää asennon. Jos tuo satuu, niin uimahalleistahan saa pullareita lainaksi, jolloin saat jalat täysin lepoon vapaauinnissa. Eli jos ei tuttu, niin tuollainen "kelluke" joka tulee jalkojenväliin. Tuolla alkuun ja sitten jalan paranemisen mukaan jalkoja reeniin mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom