UFC 59 - Reality Check tulokset (sisältää SPOILEREITA)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 26417
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Deleted member 26417

Thiago Alves def. Derrick Noble via TKO (Strikes) Round 1 2:54
Jason Lambert def. Terry Martin via TKO (Strikes) Round 2 2:37
David Terrell def. Scott Smith via Submission (Rear Naked Choke) Round 1 3:08
Karo Parisyan def. Nick Thompson via Submission (Strikes) Round 1 4:44
Jeff Monson def. Marcio Cruz via Decision (Split)
Evan Tanner def. Justin Levens via Submision (Triangle Choke) Round 1 3:14
Tito Ortiz def. Forrest Griffin via Decision (Split)
Sean Sherk def. Nick Diaz via Decision (Unaminous)
Tim Sylvia def. Andrei Arlovski via KO (Punch) Round 1 2:43

Tällä hetkellä ei voi kommentoida tapahtumaa pahemmin. Vituttaa sen verran rankasti Arlovskin tappio. Andrei tiputti Sylvian hirveällä heijarilla, Sylvia nousi ylös ja iski iskujen vaihdossa uppercutin mikä pudotti Andrein eikä hän pystynyt vastaamaan Sylvian ground and poundiin. Arlovski ei ollut missään vaiheessa totaalisen pihalla, ei voin pystynyt puolustamaan itseään kunnolla. Hänen lasileuastaan oli puhetta kun spekuloitiin Arlovskin heikkouksia, mutta voi vittu silti kun harmittaa. Hyvää tämä tekee tosin UFC:n hw-divarille ja Sylvia vs. Mir voi olla herkullinen matsi tulevaisuudessa. Harmi kuitenkin, että Arlovskin voitti Sylvian kaltainen idiootti. Onneksi aurinkolasit puuttuivat tällä kertaa. Dana, nyt Le Banneria kehiin!

Titon matsi oli hyvä, mutta itse pisteytin matsin 29-28 Forrestille enkä varmasti ole ainoa joka teki niin. Oli miten oli, Forrest sai nyt viimeistään allekirjoittaneen arvostuksen. Mahtava esitys surkean ekan erän jälkeen. Hienoa sprawlia!

Muut lähetetyt ottelut olivat aika yhdentekeviä, kun Terrellin matsia ei näytetty. Kiva kuitenkin, että Soul Assassin otti voiton paluuottelussaan.

David Terrell over Scott Smith Submission (Rear Naked Choke) 1 3:08
*Ei ollut PPV lähetyksessä mutta tässä matsissa kuulemma jotain tuomariepäselvyyksiä. Smith ja Terrell clinchissä kun tuomari kait pysäytti ottelun mutta antoi sen jatkua saman tien. Terrell käytti tilaisuuden hyväkseen, sai takedownin ja rearmountin.

Karo Parisyan over Nick Thompson Submission (Strikes) 1 4:44
*Tosi vahva esitys Karolta, oli upeeta katella judo-maahanvientejä mma:ssa. Olin positiivisesti yllättyny Karon vahvuudesta, odotin voittoa tuomariäänin.

Jeff Monson over Marcio Cruz Decision (Split) 3 5:00
*Aikas vähän tapahtumia tässä ottelussa. Cruz piti Monsonin loitolla hyvin ulottuvuutensa avulla mutta monsonin pari vahvaa lyöntiä ja muutamat maahanviennit toivat tuomarivoiton. Olis helposti voinut mennä päätös Cruzillekkin, mutta kyllä itse sen tuomaroin hiuksen hienosti Monsonille. Monsonille ilmeisesti mestaruusmatsi seuraavaksi.

Evan Tanner over Justin Levens Submision (Triangle Choke) 1 3:14
*Tanner liikaa UFC ensikertalaiselle, näytti vahvemmalta pystyssä ja painipuolella. Vetäs oikein näyttävän trianglen loppuun.

Tito Ortiz over Forrest Griffin Decision (Split) 3 5:00
*Illan paras matsi. Tito dominoi ekaa erää totaalisesti vahvalla GnP:llä (kaukana LnP:stä), mutta ilmeisesti polvivamman takia ei jaksanut enää tokaa ja kolmatta erää samalla vauhdilla. Tokassa erässä Forrest puollusti hyvin monet Titon takedown yritykset ja voitti pystytaistelun. Kolmas erä tasaista pystyvääntöä, mutta Titon takedown lopussa ratkaisi erän Titolle. Tiukka ottelu, mutta olisi pitäny olla unanimous decision Titolle.

Sean Sherk over Nick Diaz Decision (Unaminous) 3 5:00
*Nick oli ilmeisesti päättänyt, että häntä ei maihin viedä tällä kertaa, mikä johti liian puollustusvoittoiseen taktiikkaan. Aika tapahtumaköyhä matsi, minkä Sherk voitti aggressiivisuudellaan.

Tim Sylvia over Andrei Arlovski KO (Punch) 1 2:43
*Illan suurin yllätys. Arlovski lyö Sylvian maihin helvetin kovalla lyönnillä, mutta ei pysty lopettamaan matsia. Sylvia pääsee takaisin pystyyn ja Arlovski hyökkää liian innookkaan ja Sylvia pääsee pudottamaan yllättyneen Arlovskin. Maassa Arlovski ei enää aktiivisesti puollusta ja tuomari keskeyttää matsin Sylvian muutaman lyönnin jälkeen. Ei tuo Arlovski niin pahasti näyttänyt olevan tolkuiltaan, mutta oma syy kun ei puollustanut. Deanin Herbi oli näemmä saanut ylennyksen ykköstuomariksi.

Kaiken kaikkiaan yksi parempia UFC:tä viimeaikoina vaikka Arlovskin tappio jättikin katkeran maun suuhun.

Hyvä UFC, siis ainakin tulosten kannalta. Ryssä sai turpaan, harmi vaan ettei tuo Ortizin kehäraakki tiputtanut Griffiniä. :rock:

Vituixi meni. Nimittäin Arlovski vs. Sylvia. :down:

Harmi, että Ortiisi voitti. No, se eka erä oli kyl aika vahva siltä.
Forrest on kyl aika veijari, kun sen pitää aina saada hieman moukkua ennenkuin se herää taistelemaan :D

Nyt sitten vain odotellaan UFC 60:a ja Hughes vs. Gracieta :kuola: :kuola: :kuola: :kuola: :kuola:

Täytyy vaan toivoa että Hois Greisi on kunnossa :whip:

Hyvä että Tito voitti ja äijä on ilmeisesti muutenkin kasvanut aikuiseksi,kun pyysi muutamilta henkilöiltä anteeksi tekojaan. Ultimate Fighteria seuranneena,täytyy sanoa että tykkään titon tyylistä valmentaa. Toivottavasti Titon polvi on kunnossa,koska uhkailivat mahdollisella sairaslomalla,joka kestäisi 6-8kk. Toivottavasti ei kuitenkaan niin.....

Ihmetyttää edelleenki ku ihmiset ei tajuu että se Titon uhominen on vaan ollu bisnestä. Jos vähä ois kaivanu esiin videoita tjms ni ois huomannu ennen tufia et se on oikeesti tosi hyvä jätkä. Ite oon aina diggaillu Titoa 100%...

Benu sanoi:
Ihmetyttää edelleenki ku ihmiset ei tajuu että se Titon uhominen on vaan ollu bisnestä

Totta. Toinen hyvä esimerkki tästä on Frank Trigg. Ennen ottelua mies puhuu vastustajastaan paskaa minkä kerkiää, vaikka on muuten todella rauhallinen ja mukava kaveri. Faktahan on se, että ottelu kiinnostaa paljon enemmän kun sen ympärillä on vähän hypetystä ja pahaa verta.

Patrick Bateman sanoi:
Hyvä UFC, siis ainakin tulosten kannalta. Ryssä sai turpaan, harmi vaan ettei tuo Ortizin kehäraakki tiputtanut Griffiniä. :rock:

Jos sä odotit, että Tito "tiputtaa" Forrestin, niin se kertoo vain sun tietämättömyydestäs.:whip:

Niinhän siinä kävi, että (ärsyttävä) Sylvia voitti AA:n. Pettynyt olen minäkin,mutta osasin myös pelätä tätä. Monet pitivät Sylviaa helppona nakkina AA:lle, mutta en minä. Kaveria ei ole koskaan tyrmätty, ja lisäks maihin sitä ei helpolla saa, ja pystyssä löytyy sekä reachiä että KO poweria.

Tito-Forrest olis voinu mennä kummalle tahansa lukemin 29-28. Oikeestaan oon ihan tyytyväinen siihen miten matsi meni. Tito sai voiton,mutta Forrestia ei missään nimes nöyryytetty. Kyllä ekan erän jälkeen Titon liikkumisestakin näki, että mies ei ollut 100% kunnossa, huhujahan siitä olikin. Tappio olis pilannu storylineakin kyllä...:jahas:

Olin pettynyt, että Diaz ei hakenut lopetusta kovemmin,mutta tuomariäänet 30-27 Sherkille oli kyllä melkoinen shokki meikälle. Itse olisin antanut voiton Diazille.

Karo toi kyllä "Heattiä" taas. Aivan mahtava esitys. Tuo WW-luokka kyllä rulettaa. Ehkäpä Hughes-GSP:n rinnalle vois ottaa Karo-BJ:n tai Karo-Diegon :evil: .

Tanner teki paluun ja vakuutti. Saas nähä mihin kehäkettu vielä pystyy.

Monson hoiteli odotetusti Pe De Panon. Mielenkiintoista nähdä pystyykö Monson viemään Sylvian maihin, jos/kun miehet kohtaa.

Terrellkin tuli takas, ja vaikken matsia nähny, niin kiva et voitti. MW-luokkaan tarvitaan kovia nimiä.

finfighter sanoi:
Hyvä että Tito voitti ja äijä on ilmeisesti muutenkin kasvanut aikuiseksi,kun pyysi muutamilta henkilöiltä anteeksi tekojaan. Ultimate Fighteria seuranneena,täytyy sanoa että tykkään titon tyylistä valmentaa. Toivottavasti Titon polvi on kunnossa,koska uhkailivat mahdollisella sairaslomalla,joka kestäisi 6-8kk. Toivottavasti ei kuitenkaan niin.....

Oliskohan ollu peräti osa sopimusta:jahas: .

En olis yhtään yllättyny, Dana W:n suhteen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin se AA sitten hävisi, nyt harmittaa kun en ehtinyt lyömään vetoa Sylvian puolesta. Todennäköisesti AA kuitenkin vie vyön takaisin seuraavassa kohtaamisessa. Saa nähdä pääseekö Tim puolustamaan vyötä jotain muuta vastaan sitä ennen.

Monson - Sylvia olisi mielenkiintoinen nähdä. Monson oli kyllä Pe De Panoa vastaan yllättävän heikko pystyssä.

En muuten millään käsitä että miten joku sai tosta Forrest-Tito matsista Forrestin voittajaksi.

Ilmeisesti joidenkin silmissä toi viimeinen erä meni Forrestille. Itse pisteytin seuraavasti:
1: 10-8 Tito
2: 10-9 Forrest (itse asiassa tasan, mutta Forrest oli aggressiivisempi)
3: 10-9 Tito.
Matsi: 29-27 Tito

rasvanahka sanoi:
En muuten millään käsitä että miten joku sai tosta Forrest-Tito matsista Forrestin voittajaksi.

Ilmeisesti joidenkin silmissä toi viimeinen erä meni Forrestille. Itse pisteytin seuraavasti:
1: 10-8 Tito
2: 10-9 Forrest (itse asiassa tasan, mutta Forrest oli aggressiivisempi)
3: 10-9 Tito.
Matsi: 29-27 Tito

Kuten sanoin, matsi olis voitu antaa kummalle tahansa lukemin 29-28. Eka erä ei ollu mun mielestä 10-8:n arvoinen. Siihen vaadittais, et stoppage olis ollu lähempänä imo. Esim. knockdown-punch ja muutenkin dominoiva erä.

Toinen erä Forrestille.

Kolmannesta vois heittää kolikkoa. Pystyssä Forrest oli piirun verran parempi. Tito sai takedownin,mutta Forrest nousi ylös. Mun mielestä TD:eja arvostetaan aivan liikaa.

Mutta kuten sanoin, en valita päätöksestä.

En ole nähnyt vielä matseja mutta eiköhän sen johtopäätöksen voi tehdä ainakin että AA ei ole mitään saumaa Fedoria vastaan, niinkuin jotkut älypäät fanaattisesti näin väittää.

Katoppa Tito vs Griffin 3 erä uudestaan: Forrest missaa melkein kaikki iskunsa ekan 3 minsan aikana kun taas Tito osuu. Siihen takedown päälle niin eiköhän ole aika selvä että 3 erä Titolle.

Harmi että AA hävisi nyt jenkit alkavat taas uskomaan että Sylvia on Top 5 fighteri mitä se ei tosiaan ole. UFC heavyt on vaan niin vessasta että Sylviä näyttää hyvältä. AA olisi kova sana jos sen leuka kestäisi iskuja. Voi olla vaikka kuinka taitava, nopea ja tekninen mutta jos leuka ei kestä niin tappioita tulee pitkällä juoksulla.

Niin no, se riippuu paljon siitä miten tuomari homman näkee. Tuo 3. erän alku oli lähinnä säälittäviä TD-yrityksiä Titolta ja vaikka iskujen vaihdos osumia Tito saikin paremmin, niin ei ne mitään matsinlopetusyrityksiä ollu, pikemminki nyrkkeily-tyylistä pisteiden naputtelua.

Ja tuolla tavallahan Hendokin voitti Bustan PRIDEs. Busta napsi nyrkkeily-tyylisiä "pisteitään",mutta Hendo oli tappelemassa.

Asiaan liittyen, tuo UFCn pisteytys-systeemi on paska imo. PRIDEn systeemi arvioida koko matsia ja etenkin lopetushalukkuutta on paljon parempi. Mun mielestä myös Titon voitto tuolla systeemillä olisi ollut selvempi täs matsis, koska 1. erä oli selkeesti Titon(ei kuitenkaan 10-8),mutta 2. & 3. tiukkoja.

ektomorfi sanoi:
Asiaan liittyen, tuo UFCn pisteytys-systeemi on paska imo. PRIDEn systeemi arvioida koko matsia ja etenkin lopetushalukkuutta on paljon parempi. Mun mielestä myös Titon voitto tuolla systeemillä olisi ollut selvempi täs matsis, koska 1. erä oli selkeesti Titon(ei kuitenkaan 10-8),mutta 2. & 3. tiukkoja.
Tarkoitus ei ole nussia pilkkua, mutta mikä ero on matsata erä kerrallaan ja voittaa niistä yksi selvästi sekä vetää kaksi erää tiukoille kuin voittaa "koko matsi"? Kokonaistehokkuus ei nähdäkseni juuri laske vastustajaan verraten eräpisteytyksessä.

Olen kyllä samaa mieltä siitä, että aggressiivisuus ja lopetuksen hakeminen saisivat näkyä voimakkaammin tuomiossa. En muista oliko se thainyrkkeily vai K-1 tai joku muu Eurosportilta tullut tapahtuma (ei kuitenkaan vapaaottelu), jossa aktiivisuutta arvostettiin etenkin ottelun loppupuolella. Se osoittaa enemmän asennetta ja sydäntä kuin väsyttää itsensä heti ottelun alussa ja juosta loppuaika karkuun

beginner sanoi:
Tarkoitus ei ole nussia pilkkua, mutta mikä ero on matsata erä kerrallaan ja voittaa niistä yksi selvästi sekä vetää kaksi erää tiukoille kuin voittaa "koko matsi"? Kokonaistehokkuus ei nähdäkseni juuri laske vastustajaan verraten eräpisteytyksessä.

No se ero, että esim. sellaisessa tapauksessa, jossa eka erä on SELKEESTI toisen voittama (mutta ei kuitenkaan 10-8), sitten kaksi muuta erää on niin tiukkoja, että vois melkein heittää kolikkoa.
Jos tuomari vain katselee, et kumpiko vei tuon erän, niin voittajaksi voi hyvin tulla kahdella niukalla erävoitolla toinen kaveri. Mutta jos tämä matsi tuomaroitais kokonaisuutta katselemalla, niin ekan erän vienyt kaveri voittaisi matsin (oikeutetusti), ymmärrätkö?

Mä pisteytin Titon matsin näin: 1.erä 10-9,2.erä 8-9,3.erä 10-9 ja Titolle matsi. Raskaaseen sarjaan pitäis saada parempi taso!!!AA hävisi omalla TYHMYYDELLÄ ja liiallisella INNOKKUUDELLA!!!!

finfighter sanoi:
Mä pisteytin Titon matsin näin: 1.erä 10-9,2.erä 8-9,3.erä 10-9 ja Titolle matsi. Raskaaseen sarjaan pitäis saada parempi taso!!!AA hävisi omalla TYHMYYDELLÄ ja liiallisella INNOKKUUDELLA!!!!

Erien arvostelussa voittaja saa aina 10 pojoa. 10-10 jos menee tasan.

Suositut

Back
Ylös Bottom