tyoelake.fi

Liittynyt
21.10.2005
Viestejä
10 950
http://www.tyoelake.fi/

Tänä vuonna postitellaan noita työeläkeotteita, mutta näkee ne tuoltakin. Ei se niin älyttömän paskaa eläkettä lupaa, mutta toki säännöt kerkee muuttumaan monta kertaa seuraavan 40v aikana.

Sitä ihmettelen, että miksi rajat vaan 63-68. Voishan se olla niin, että tuon jälkeen eläke nousis vaikkapa 5%/vuosi. Aika iso ero tossa jäiskö eläkkeelle 63 vai 68 vuotiaana.

Ei sitä kyllä normiliksalla pääse eläkkeellä rikastumaan. Aika paljon saa olla rahaa säästössä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin laskemassa eläkearvion ja tuli shokki, koska summa oli naurettavan pieni. Eläketurvakeskuksen laskurilla tulee yli kaksinkertainen arvio. Mikäköhän tossa Ilmarisen laskurissa (johon siis tyoelake.fi ohjasi) oikein mahtaa mättää, kun kuitenkin kaikki tähänastiset työsuhteet näyttävät olevan kirjattu.

Tai sitten en vain osaa.

Tarkennukseksi vielä, että Ilmarisen laskurin mukainen eläke olisi n. 25% nykyisestä kk-tulosta ja vain 400eur/kk suurempi kuin tällä hetkellä kertynyt eläke.
 
Siis 63-vuotiaana kertynyt eläke? Voithan sinä hyvin laskea sen itse mitä sen pitäisi olla. Jos eläkettä kertyy vaikka 50€/kk/vuosi niin toki laskussa on jotain vikaa jos se eläke olisi vain 400€/kk enemmän kuin mitä nyt kertynyt.

Eiköhän sinne voi soitella niin varmasti selvittävät mikä on homman nimi.
 
Voi kun saisikin olla maksamatta yhtään mitään eläkemaksuja mihinkään suuntaan ja päättää itse mitä "eläkerahoillaan" tekee.
 
Voi kun saisikin olla maksamatta yhtään mitään eläkemaksuja mihinkään suuntaan ja päättää itse mitä "eläkerahoillaan" tekee.
Samoin. En usko että meidän ikäluokka ylipäätänsä edes saa eläkettä maksamistaan rahoista enää silloin 30-40v päästä kun sen aika olisi.
Itse sitä on oma eläkekertymä hankittava sijoituksilla..
 
Samoin. En usko että meidän ikäluokka ylipäätänsä edes saa eläkettä maksamistaan rahoista enää silloin 30-40v päästä kun sen aika olisi.
Itse sitä on oma eläkekertymä hankittava sijoituksilla..

Samat ajatukset. Ja kaupanpäälle saadaan vielä rahoittaa omien vanhempiemmekin eläkkeet...
 
Häh, eläkearvio vähän reilut 500e?! Tuollako sitä pitäisi elää? Taidan alkaa ryyppäämään ja tupakoimaan ettei tarvitse kauaa kitua.
 
Hahha, Varman sivuilla eletään todellista Internet-aikaa:

"Pääset omiin eläketietoihisi, kun tunnistaudut verkkopankkitunnuksillasi.
Palvelu on avoinna arkisin klo 6-23 ja viikonloppuisin klo 9-23"

Kiva tietää milloin käynnistyy jotkut eräajot joiden aikana tuota todellista high end -palvelua ei sitten voi käyttää.

nimim. erehdyin kokeilemaan palvelua klo 23.10...
 
Edellisvuoden tulotasolla eläkettä kertyisi 63 vuotiaaksi mennessä 323e/kk :hyper:

No en minä viime vuonna paljoa tienannut, mutta voi olla, että tarttee ruveta kohta keräämään vähän pesämunaa loppuajoille.
 
Eiköhän se tarkoita että jos nyt lyö hanskat naulaan ja korkin auki niin ton verran on sitten luvassa 63 kesäisenä.
En tiä kun ei siinä sivuilla muistaakseni kerrottu. Mutta käsitykseksi jäi että jos pusken samalla palkalla 63:ksi niin tuo olis eläke. Oikaiskaa jos olen väärässä.
 
En tiä kun ei siinä sivuilla muistaakseni kerrottu. Mutta käsitykseksi jäi että jos pusken samalla palkalla 63:ksi niin tuo olis eläke. Oikaiskaa jos olen väärässä.

Näin se minun käsitykseni mukaan menee. Siinähän lukee, että vuoden x tulotasolla eläkettä kertyisi 63-vuotaaksi mennessä x€/kk.
 
En ymmärrä mikä teillä on, mutta oli mulla 63v eläke suunnilleen puolet nykyisestä bruttopalkasta jos en väärin muista. Vähintään se oli kolmasosa.
 
About kuudesosa näyttää mulle. Olen tähän asti ollut käsityksessä että eläke on noin puolet palkasta, vähän ylikin.

Onkohan tuossa laskurissa joku vika? Kansaneläkekin on isompi mitä tuo laskuri näyttää.
 
Back
Ylös Bottom