Tyhmä kysymys treenin jälkeen syömisestä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Tässä jokin aika sitten yksi kaveri väitti tiukkana, että jos treenin jälkeen syö niin se treeni ei vaikuta mitään. Tämän kysesisen henkilön ttavoite on kiinteyttää jne. Hölmönä siis kysyn, että onko tämä totta? Edes kiinteyttämisessä/laihduttamisessa?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Silkkaa soopaa eli potaskaa eli :anssi::a tuo kaverisi väite, urbaanilegendaa etten sanoisi. Päivän kokonaisenergiamäärä ratkaisee, ja toki myös syödyn ruoan laatu. Yksittäisen syöntikerran ajankohdalla taas ei ole mitään käytännön merkitystä.

unohdin mainita että väitteen mukaan ei piti olla syömättä 2h reenin jälkeen:eek: henk.kohtasesti en kyllä selviäisi siitä millään konstilla vaikka oiski totta

Muhahaaa!!! :hyper: On varsinainen ravintoguru se kaverisi:D Treenin jälkeen kyllä pitää syödä, muuten lihakset vaan palaa, verensokerit romahtaa ja aineenvaihdunta hidastuu. Seuraa väsymys ja hiiiiirmuinen makeanhimo sen parin tunnin päästä. Kovan treenin jälkeen energiaa elimistöön niin metabolia toimii kovaa, lihakset palautuu, verensokerit pysyy tasasena ja mieli parempana. Jonkun kevyen aerobisen jälkeen nyt ei ole mitään hoppua ruokapöytään mutta säännöllisesti kun syö niin elimistö toimii ja rasvakin tirajaa iloisemmin. :thumbs:

Yhtä#Hauista sanoi:
Muhahaaa!!! :hyper: On varsinainen ravintoguru se kaverisi:D

Ja noitahan riittää. On minultakin useasti kysytty, että ymmärränkö etten laihdu kun syön koko ajan (en muista, että minulla olisi joku ikuinen dieetti edes tavoitteena), tiedänkö että lisäproteiini tappaa (no sitten olen varmaan jo kuollut), reenin jälkeen eikä neljä tuntia sitä ennen saa syödä (tulee varmaan tehokasta reeniä jos ei koskaan syö mitään) et cetera...

Mulla ei kyllä ole pariin tuntiin treenin jälkeen ihmeemmin nälkä, onko treenissä vikaa vai vastaako palautusjuomani yhtä ateriaa? Palkkarissa on siis hera + kuppi maitoa + kuppi jogurttia + hedelmä (tehosekoittimessa surr). Taisin juuri vastata omaan kysymykseeni..

Mikään liikunta ei tee erityisen nälkäiseksi, paitsi uinti. Saunasta kun kömpii niin on heti niin nälkä, että näköä haittaa ja verensokeri niin alhaalla että kädet tärisevät, huimaa, eikä meinaa päästä penkiltä ylös ja kotiin. Tämän korjaa kyllä joku eväs kuten bansku. Ei kai uimisen jälkeen ole syytä juoda palautusjuomaa sentään?

Ja noilta kiinteytyjiltä mä en ottais mitään ravitsemusohjeita, ne on todnäk Cosmosta peräisin :david:

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom