Työtapaturma ja fysioterapian korvaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pokseri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Työtapaturma josta johtuen lähete fysioterapiaan.
Onko kenelläkään tietoa miten vakuutusyhtiö korvaa fysioterapiahoitoja?
Maksat käynnit itse ja saat rahat takautuvasti?
Fysioterapeutti laskuttaa suoraan vakuutusyhtiötä?

Kaikella järjellä minulle ei pitäisi itselleni tulla kuluja, koska menee työnantajanvakuutuksen piikkiin. Kiinnostaa vaan miten niitä rahoja pyöritellää yleensä.

Asiat tietysti selviävät, kun lompsii sinne fysioterapeutille, mutta jos joku nyt sattuisi tietämään käytäntöjä niin en olisi niin tyhmä.

Käytäntöjä on monia.

Vakuutusyhtiöt harvemmin jos koskaan korvaavat, ellei ole leikattu. Silloinkin käytännössä vain sen leikkauksen jälkeisen kuntoutuksen fysioterapian 10-15 käyntiä lääkärin suosituksen mukaan. Ja nuissakin on eroja vakuutusytiöiden välillä, osa laittaa maksusitoumuksen tulemaan siinä missä toisessa paikassa maksetaan ensin itse ja haetaan sitten yhtiöltä rahat takaisin kuittia vastaan.

Joillain työpaikoilla taas työnantaja maksaa tuon lääkärin suositusten mukaisen fysioterapian, mutta tuntuu nykyään olevan harvenemaan päin tuollaiset työnantajat.

Eli ei ainakan sillä mielin kannata käydä 10+ käyntiä, että kyllä joku ne maksaa ennen kuin ottaa selvää. Eipähän tule yllätyksiä. Mutta kuten jo sanoitkin, kylläpä ne nuokin selviää siellä fysiolla käydessä niistä lippusista taikka lappusista ja jossei selviä, niin otetaan selvää.

Latest posts

Back
Ylös Bottom