Työsyömiset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mimmuli
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ongelma: Olen osa-aikaisissa töissä ja minulla ei ole kunnon ruokataukoa missään vaiheessa(tai 8.5h töitä ja yksi n.10min pituinen tauko). Asiakaspalveluhommia vääntäessä pitäisi äkkiä huomaamatta jotain evästä saada. Kysymys kuuluukin mitä? :curs:

Olen nyt syönyt proteiinipatukoita jne. mutta niiden jatkuva käyttö tuommoisessa ei oikein tunnu järkevältä tahi kannattavalta.. Proteiinia pitäisi saada paljon nyt, kun tuota persiitä pitäisi saada haviämään ja sikspäkki taas näkyviin. Toiset treenaa kesäkuntoon, mä myöhästyin vähän .. :D

Eli jos on kokemusta em. asiasta, niin antaa paukkua vaan! Mä ensin ajattelin rahkaa syödä, mutta ei se oikein käy, koska jostain syystä mulla on naama yltäpäältä rahkassa sen jälkeen. Eikä se oikein ole mukavaa seisoa tollottaa kassan takana ja kauhoa rahkaa kun asiakkaat tuijottaa.

Mä tein yhdessä vaiheessa itselleni "pirtelöitä" mukaan töihin. Laitoin valmiiksi pulloon ja sitten sieltä huikkaa tarpeen tullen. Palautuspulloja on hyvä käyttää kun niitä ei tahdo saada mitenkään puhtaaksi - uusi pullo joka päivä. Coca cola lightin ystävänä noita tyhjiä pulloja on kuitenkin taloudessamme ihan riittämiin...

Pirtelöissä voit käyttää oman maun mukaan seuraavia aineksia:
- banaania (tuo luonnollista makeutta)
- marjoja (mansikat, mustikat, mustaviinimarjat, vadelmat)
- proteiinijauhetta (vanilja, mansikka)
- maitoa / vettä
- maitorahkaa
- keinotekoista makeutusjauhetta / fun lightia
- leseitä (kauraleseet, vehnäleseet)
- pellavasiemenerouhetta/kokonaisia siemeniä

Pistät tavarat sellaisenaan sopivaan astiaan esim. kannu ja sitten surautat sauvasekottimella tasaiseksi mössöksi. Pullotus kannattaa tehdä välittömästi, sillä jos käytät pellavasiemeniä tai leseitä niin ne alkavat nopeasti turpoamaan ja voi olla hankala saada tuota mössöä suppilosta läpi. Tulevat kuitenkin pullosta läpi ihan ok.
Itse tykkäsin tehdä tuosta mössöstä aika juoksevaa - tulee samalla juotua päivän vedet ja täyttää vatsaa paremmin.

Bakteereja pelkäämättömänä rautamasuna minä olen yleensä säilyttänyt tuon mössön koko työpäivän ajan ihan huoneenlämmössä. Kunhan se on vaan alunperin viileää (pakastemarjat toimii hyvin kylmäkalleina). Ei ole tullut mitään oireita ikuna. Pitempään os seisotat tuota mössöä lämpimässä niin sitten se kyllä alkaa käymään - nimimerkillä unohdin mössöni kerran viikonlopuksi työpöydälle...

Miten ois seuraavanlaiset kombot:

- proteiinijuoma (esim. kaseiinista, pitää hyvin nälkää) ja pari hedelmää tai ruispala
- raejuustopurkki ja porkkanoita valmiiksi kuorittuna tai pari tomaattia
- kalkkunaleikettä ja näkkileipää, kasviksia

Jos joudut syömään välipalat kun asiakkaita ei ole näköpiirissä, eikä sen kummempaa ruokataukoa ole (siinä 10min tauon aikana hyvällä tuurilla ehtisit syödä esim. ruokaisan salaatin, tai lämpimän pasta+tonnikalaruuan), niin pilko näkkärit/ruispalat/hedelmät/kasvikset valmiiksi sopiviin paloihin joita pystyy nappailemaan aina muutaman kerrallaan. Mä olen tehnyt noin aiemmin ja toimii ihan hyvin. Ei pidä tehdä asioista liian vaikeita :)

Toi Buttiksen pirtelöidea on kans tosi hyvä. Pirtelön juomiseen kun ei varmaan minuuttia pidempään mene.

Mimmuli sanoi:
Ongelma: Olen osa-aikaisissa töissä ja minulla ei ole kunnon ruokataukoa missään vaiheessa(tai 8.5h töitä ja yksi n.10min pituinen tauko). Asiakaspalveluhommia vääntäessä pitäisi äkkiä huomaamatta jotain evästä saada. Kysymys kuuluukin mitä? :curs:

Olen nyt syönyt proteiinipatukoita jne. mutta niiden jatkuva käyttö tuommoisessa ei oikein tunnu järkevältä tahi kannattavalta.. Proteiinia pitäisi saada paljon nyt, kun tuota persiitä pitäisi saada haviämään ja sikspäkki taas näkyviin. Toiset treenaa kesäkuntoon, mä myöhästyin vähän .. :D

Eli jos on kokemusta em. asiasta, niin antaa paukkua vaan! Mä ensin ajattelin rahkaa syödä, mutta ei se oikein käy, koska jostain syystä mulla on naama yltäpäältä rahkassa sen jälkeen. Eikä se oikein ole mukavaa seisoa tollottaa kassan takana ja kauhoa rahkaa kun asiakkaat tuijottaa.

Ota protskudrinkki. Siinä ei kauaa nokka tuhise. Sitten mulla on yleensä puuro keitettynä muovipurkkiin ja sekin on helppo kauhoa. Puuronkin kyllä joutuu sitten lusikoimaan. Sitte riisikakkuja tai näkkäriä, jossa on kalkkunaleikettä. Eikä niissä kauaa mene kun pistelee menemään.

Mimmuli sanoi:

Tollanen on laitonta. Jos ette todella saa kuin yhden 10min tauon, niin tee ihmeessä tosta ilmoitus!

T.K. sanoi:
Tollanen on laitonta. Jos ette todella saa kuin yhden 10min tauon, niin tee ihmeessä tosta ilmoitus!

Ei se välttämättä ole laitonta. Vartiointialallakin kuuluu tessin mukaan 8h työpäivään yksi 20min tauko ja yli 8 tunnin työvuorolta taukoa kertyy 2,5min/h eli 10h vuorossa on 25min tauko ja 12h vuorossa 30min tauko.

Ja ihan laillisesti!

Minä olen ratkaissut asian siten, että olen käynyt "vessassa", mutta oikeasti siellä sitten syön. Kukaan ei voi kieltää sua käymään vessassa.

Työmaailmassa tapahtuu ihan hirveästi väärinkäytöksiä. Yhden työntekijän on joskus hankala lähteä vastarintaan, koska siitä voi seurata potkut tai ulossavustus. Monille kun se säännöllinen palkka on tärkeämpi kuin työssä tapahtuvat vääryydet.
b

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom