Työmatka juosten

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu
Juokseeko kukaan aamulla kotoa töihin. Tämä säästäisi aikaa verrattuna erilliseen aamulenkkiin ja sen jälkeiseen töihinlähtöön. Suihkut nyt on pakko työpaikalta löytyä, muuten ei tule mitään. Entä miten olette ratkaisseet vaihtovaate-ongelman.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meikä roudaa kerran viikossa duuniin pukukaappiin vaihtovaatteita, sukkia, t-paitoja, kalsareita yms. Suihku löytyy ja tila vaihtaa vaatteet. Jos juoksen töihin niin nopea suihku, vaihtovaatteet ja erilliset työvaatteet päälle. Töiden jälkeen joko juosten himaan tai vaihtokamat päälle. Vaatii kyllä pientä säätämistä kamojen kanssa. Itseä vituttaa ettei aamu-unisena tule juostua enemmän duuniin, on meinaan pikkasen virkistävää kun pääsee vielä päälle vetämään sumpit ja rahkat.

Ite en suosi reppua koska se haittaa juoksemista ja isoa määrää tavaraa ei voi kerralla kuljettaa.

Sen verran pidempi matka että menen pyörällä. Kokeillu joskus juosta osaa matkasta mutta just toi vaihtovaate ongelma tuli eteen.
Pyörällä reppu ei juurikaan haittaa.
Aloituksen 2. lause pelasti off-topicilta...

Itsellä myös tarkoitus siirtyä painon alentuessa hölkkäämään duuniin. Nyt menee kävellen aikaa tasan tunti eli matka lienee sopiva. Onneksi duunissa on suihkut ja pukukaapit.

Itse olen joskus juossut töistä kotiin. Vaatteet menee Deuter Speedlite -repussa mukavasti, ei häiritse juoksua. En ole kuitenkaan usein viitsinyt harrastaa, koska aamulla pitää sitten mennä julkisilla töihin (ei suihkua töissä) ja juoksureitti kulkee liikennöityjä teitä pitkin, mikä ei ole kovin mukavaa.

Toisaalta taas töistä kotiin juokseminen on mukavaa psykologiselta kannalta, kun on tietty määränpää, muuten juoksulenkit alkaa ja päättyy samaan pisteeseen.

Minkä pitusia matkoja ravaatte? Mä tulin tänään hölkäten/ kävellen töihin ja aikaa meni 1,5 h (n.10km). Aikanen töihin lähtö ei mua iltaunisena haittaa, mutta mitäs luulette onko järkevissä rajoissa toi matkan pituus?

Minkä pitusia matkoja ravaatte? Mä tulin tänään hölkäten/ kävellen töihin ja aikaa meni 1,5 h (n.10km). Aikanen töihin lähtö ei mua iltaunisena haittaa, mutta mitäs luulette onko järkevissä rajoissa toi matkan pituus?
Sairasta masokistista touhua! :D
Tosin kaikki on suhteellista. Jossain Keniassa toi on varmaan vasta lämmittelyä Mimbabwa 5v:lle, ennen varsinaista aamulenkkiä kouluun. :eek:

Itsekin ajattelin tuossa n.1 kk sitten kun pistin pyörän talviteloille, että voisi kokeilla muutamina päivinä viikossa juota töihin. Itselläni on juuri tuo 10 km suuntaansa matkaa ja kaiken lisäksi pääsisin aina duunissa suihkuun ja varavaatteillekin olisi hyvät tilat.

Olisiko täällä ketään joka toteuttaa tälläistä "masokisti" touhua ympäri vuoden?... :) Kokemuksia kaivattaisiin ja suosituksia esim. Varusteista...

9 kilsaa töihin, 2-3 kertaa viikossa jompaan kumpaan suuntaan tai viikonlopun ajanpuutteen estäessä pitkän lenkin niin joku päivä molempiin.

Nyt kun on ollut näin liukasta, niin nastoitetut lenkkarit ovat ehdottomat. Itselläni on asfalttia koko matka, joten hankin oikein pullavaimennetut Asicsin kengät. Toimii.

Kamoille on paikka (sekä hikisille että siisteille) työpaikalla ja suihkukin löytyy, joten en osaa oikein varustepuolesta muuta sanoa kuin että viileä alku on mukava loppu... Tsemppiä vääntöön, pian se siitä asettuu rutiiniksi!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom