Tv-out piuha

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
joko s-video (semmonen minkä päät muistuttaa hiiren ja näppäimistö johdon päiltä) tai sitten "uros"-kaapeli joka on yleensä keltainen molemmista päistä jonka voi esm liittä semmoseen scart-palikkaan missä on 3-liitintä, jolloin se keltainen tulee kahteen ja äänikorttiin pitää ostaa piuha joka jakantuu left/right kanavaan joka myös tökätään siihen.

Tuollaisen aion itse ostaa ihan juuri. Olen ainakin ymmärtänyt, että tuolla saisi vedettyä telkkariin sekä äänet äänikortista, että kuvan näytönohjaimesta(löytyy tv-out), lisäksi tuossa on kymmenen metrin piuha, niin se riittää varmasti telkkarille asti. Viisaammat voivat korjata, jos olen väärässä.
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0795000003731
03731.jpg

Tuolta bulldogin sivuilta löytyy pelkkä adapterikin, mutta ainakin itselleni tuo piuhan kanssa olisi kätevämpi.

Noitten tv-outtien kanssa ei sitten kannata kovin kummoista kuvanlaatua odottaa ja esim. DVD-playback ja pelit vaatinevat jonkinlaista virittelyä näyttiksen asetuksissa että näkyvät telsussa ollenkaan.

Originally posted by Dopey
Noitten tv-outtien kanssa ei sitten kannata kovin kummoista kuvanlaatua odottaa ja esim. DVD-playback ja pelit vaatinevat jonkinlaista virittelyä näyttiksen asetuksissa että näkyvät telsussa ollenkaan.
No lähinnä tuohon DVD-paybackiin ja divx-leffojen katseluun tuota ajattelin, eli miten kuvanlaatu riittää sellaiseen.

Originally posted by Dobermann
Kiitos tiedosta, hitto, että on monimutkasta :) Täytynee vierailla Biltemassa ja udella lisää!
Mä ostin Biltemasta ko. kaapelin (10 m). Siinä on oma piuha sekä kuvalle että äänelle. Vaatii tosiaan siihen scart-pistokkeeseen sellaisen sovittimen, johon piuhan plugit saa kiinni.

Originally posted by Jylli81
No lähinnä tuohon DVD-paybackiin ja divx-leffojen katseluun tuota ajattelin, eli miten kuvanlaatu riittää sellaiseen.

en oo dvd:eitä ite katellut, mutta mun vanha geforce2 tv-outilla antaa ihan riittävän hyvän kuvanlaadun leffojen katseluun (divx). Pelit/koko työpöytä näyttää ihan hirveeltä ja pomppii että pelata ei tekisi mieli. Mutta leffat näyttävät hyviltä kyllä, eikä noita ongelmia esiinny siinä.

Osaako joku sanoa, miksi mulla näkyy kuva vain mustavalkoisena telkkarissa. Tietokoneen ja telkkarin välissä on s-video piuha, joka on kytketty scart-adapterin kautta telkkariin. Aivan uusi piuha ja johdotkin on kunnolla kytketty.

Originally posted by Kallo
Osaako joku sanoa, miksi mulla näkyy kuva vain mustavalkoisena telkkarissa. Tietokoneen ja telkkarin välissä on s-video piuha, joka on kytketty scart-adapterin kautta telkkariin. Aivan uusi piuha ja johdotkin on kunnolla kytketty.

Näytönahjaimen asetuksissa pielessä joko pal-asetukset tai kaapelityypin valinta?

Mulla oli aikanaan joku mx-sarjan geforce ja siinä tuo kaapelin valinta oli toteutettu loistavasti. Laatikossa oli normaali avausväkänen, mutta ei siitä mitään valikkoa auennut, vaan valinta tapahtui klikkaamalla laatikon teksti aktiiviseksi jonka jälkeen nuolinäppäimillä sai valinnan tehtyä. Eikä mennyt montaa hetkeä että hokasin homman. :wall:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Krusifiksi
Näytönahjaimen asetuksissa pielessä joko pal-asetukset tai kaapelityypin valinta?

Kaikki pal-formaatit ja ntsc koklattu, mutta ei mitään muutosta. Kaapelityypin valintaa en millään löytänyt. Näytönohjaimessakin on uudet ajurit. Oiskohan piuhassa vikaa? Pitää varmaan kaverilta lainata ja testata.

Kaikki pal-formaatit ja ntsc koklattu, mutta ei mitään muutosta. Kaapelityypin valintaa en millään löytänyt. Näytönohjaimessakin on uudet ajurit. Oiskohan piuhassa vikaa? Pitää varmaan kaverilta lainata ja testata.

Millainen tv sulla on? Ainakin mun Finlux:issa voi valita videokanavien sisääntulevien signaalien muodon (s-video/komposiitti). Videosignaalin tullessa s-videopiuhan kautta se on normaaleilla komposiittiasetuksilla mustavalkoinen.

Jos telkussa on s-videosisäänmeno erikseen, niin suosittelisin käyttämään sitä. Scarttien kanssa pelatessa tulee ongelmia, varsinkin jos mukana on jakajia.

Originally posted by -Stone Cold-
Millainen tv sulla on? Ainakin mun Finlux:issa voi valita videokanavien sisääntulevien signaalien muodon (s-video/komposiitti). Videosignaalin tullessa s-videopiuhan kautta se on normaaleilla komposiittiasetuksilla mustavalkoinen.

Jos telkussa on s-videosisäänmeno erikseen, niin suosittelisin käyttämään sitä. Scarttien kanssa pelatessa tulee ongelmia, varsinkin jos mukana on jakajia.

Mulla on Philipsin melko tuore malli. Siinä ei ole s-videosisäänmenoa. Sen takia jouduin ostamaan scart adapterin. Olen telkkarin asetuksiakin yrittänyt katsella, mutta ei oikein löydy mitään. Pitää katsoa vielä kerran.

tuosta laadusta sen verran, että ei tv-outilla ihan irkkailla kehtaa, mutta leffat ja pelit näyttää kyllä erittäin hyvältä. Itelläni on conexantin piirillä oleva tv-out, ja kahden cd:n divx-leffat näyttää huomattavasti paremmalta kuin vhs-leffat tai tavan tv-lähetykset.

Mulla on tv ja kortin välissä 10 metrin s-videopiuha, ja tv:n päässä scart adapteri. muuten, kannattaa ehdottomasti ostaa sellanen adapteri jossa on input/output kytkin. Ainakin mulla tv-kanavat ottaa häiriötä tosta adapterista kun kone on päällä, mutta häiriö häviää, kun tuikkaa adapterin output-asentoon. Näin välttyy liittimien kanssa venkslaamiselta.

Yksi huomionarvoinen juttu noissa tv-outeissa on se, että niissä on aika huomattavia eroja. jos meinaa paljon leffoja katella, ja laatu on edes jonkun verran tärkeä niin kannattaa katsoa, minkä tv-out piirin hommaa. Sakkeus voisi varmasti pitää luennon tästä aiheesta (kiitti sakkeus! :) ) mutta tässä on aika hyvin kerrottu homma pähkinänkuoressa.
http://tvtool.info/english/tvchips_e.htm

Itelläni ei oo ollu mitään ongelmia tv-outin kanssa, kuva on aina ollu hyvä, ei oo ollu mustavalko-ongelmia tms. tv-toolilla pystyy valitsemaan lähteekö signaali s-videona vai komposiittina, joten homma toimii myös vanhassa telkussani joka ei tue svideota.

Originally posted by Jylli81
Tuollaisen aion itse ostaa ihan juuri. Olen ainakin ymmärtänyt, että tuolla saisi vedettyä telkkariin sekä äänet äänikortista, että kuvan näytönohjaimesta(löytyy tv-out), lisäksi tuossa on kymmenen metrin piuha, niin se riittää varmasti telkkarille asti. Viisaammat voivat korjata, jos olen väärässä.
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0795000003731
03731.jpg

Tuolta bulldogin sivuilta löytyy pelkkä adapterikin, mutta ainakin itselleni tuo piuhan kanssa olisi kätevämpi.
'

Kysy ensin myyjältä kumpaan suuntaan tuon kaapelin pitäisi toimia. Koska scartissa on eri navat äänen ja videon sisään- ja ulostuloille, tuo johto ei voi toimia molempiin suuntiin (jollei scartissa ole kytkintä jolla suunnan saa vaihdettua) ja jos johto onkin tarkoitettu scart-outputilla varustetun laitteen liittämiseksi svideo-telkkariin (eli juuri väärään suuntaan), niin johto ei toimi toisinpäin. Tuo kuvauksessa mainittu "SCART Plug to 2xRCA/mini din 4pin" viittaisi että johto toimii juuri väärinpäin.

Kyllä noissa on ihan kestettävä kuvanlaatu, kun katsoo divx leffoja tai muuta, resoluutio ei vain riitä irkkaamiseen sun muuhun. Piuha on väsätty ite, koneen mukana tuli10 cm pätkä piuhaa jossa rca plugin näkönen liitin toisessa päässä, sitten vaan 2 krt 15 m pätkää jotain kaiutin piuhaa, vähän kierrä ja teippaa niin hyvä tuli. Yllättävän hyvä :D

No niin, nyt olen hieman edistynyt ongelmassani. Kytkin sellaisen s-video piuhan telkkariin, jonka toisessa päässä on keltainen video pää. Nyt kuva näkyy väreissä. Eli vika on joko rikkinäisessä adapterissa tai sitten siinä, ettei telkkari ymmärrä sitä scart adapteria.

Mulla on Philipsin melko tuore malli. Siinä ei ole s-videosisäänmenoa. Sen takia jouduin ostamaan scart adapterin. Olen telkkarin asetuksiakin yrittänyt katsella, mutta ei oikein löydy mitään. Pitää katsoa vielä kerran.
Vaikka sä lyöt sen SCART-adapterin siihen väliin niin kuvasignaali on edelleen S-videota. Jos et voi konffata telkussasi sitä SCARTtia näyttämään S-videosignaalia, niin joko joudut vaihtamaan SCART-liitäntää (yleensä kaikkia SCARTteja ei saa konffattua S-videoksi, mutta jonkun tietyn saa), vaihtamaan telkkaria tai kattomaan ne videot mustavalkoisina.

Vikaa on turha hakea tietokoneen päästä.

No niin, nyt olen hieman edistynyt ongelmassani. Kytkin sellaisen s-video piuhan telkkariin, jonka toisessa päässä on keltainen video pää. Nyt kuva näkyy väreissä. Eli vika on joko rikkinäisessä adapterissa tai sitten siinä, ettei telkkari ymmärrä sitä scart adapteria.
Nyt se kuva menee sinne telkkuun komposiittivideona, ei S-videona. Huonompi kuvanlaatu mutta jos kelpaa niin ongelma on ratkaistu.

Suositut

Back
Ylös Bottom