Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No lähinnä tuohon DVD-paybackiin ja divx-leffojen katseluun tuota ajattelin, eli miten kuvanlaatu riittää sellaiseen.Originally posted by Dopey
Noitten tv-outtien kanssa ei sitten kannata kovin kummoista kuvanlaatua odottaa ja esim. DVD-playback ja pelit vaatinevat jonkinlaista virittelyä näyttiksen asetuksissa että näkyvät telsussa ollenkaan.
Mä ostin Biltemasta ko. kaapelin (10 m). Siinä on oma piuha sekä kuvalle että äänelle. Vaatii tosiaan siihen scart-pistokkeeseen sellaisen sovittimen, johon piuhan plugit saa kiinni.Originally posted by Dobermann
Kiitos tiedosta, hitto, että on monimutkasta Täytynee vierailla Biltemassa ja udella lisää!
Originally posted by Jylli81
No lähinnä tuohon DVD-paybackiin ja divx-leffojen katseluun tuota ajattelin, eli miten kuvanlaatu riittää sellaiseen.
Originally posted by Kallo
Osaako joku sanoa, miksi mulla näkyy kuva vain mustavalkoisena telkkarissa. Tietokoneen ja telkkarin välissä on s-video piuha, joka on kytketty scart-adapterin kautta telkkariin. Aivan uusi piuha ja johdotkin on kunnolla kytketty.
Originally posted by Krusifiksi
Näytönahjaimen asetuksissa pielessä joko pal-asetukset tai kaapelityypin valinta?
Originally posted by Kallo
Kaikki pal-formaatit ja ntsc koklattu, mutta ei mitään muutosta. Kaapelityypin valintaa en millään löytänyt. Näytönohjaimessakin on uudet ajurit. Oiskohan piuhassa vikaa? Pitää varmaan kaverilta lainata ja testata.
Originally posted by -Stone Cold-
Millainen tv sulla on? Ainakin mun Finlux:issa voi valita videokanavien sisääntulevien signaalien muodon (s-video/komposiitti). Videosignaalin tullessa s-videopiuhan kautta se on normaaleilla komposiittiasetuksilla mustavalkoinen.
Jos telkussa on s-videosisäänmeno erikseen, niin suosittelisin käyttämään sitä. Scarttien kanssa pelatessa tulee ongelmia, varsinkin jos mukana on jakajia.
'Originally posted by Jylli81
Tuollaisen aion itse ostaa ihan juuri. Olen ainakin ymmärtänyt, että tuolla saisi vedettyä telkkariin sekä äänet äänikortista, että kuvan näytönohjaimesta(löytyy tv-out), lisäksi tuossa on kymmenen metrin piuha, niin se riittää varmasti telkkarille asti. Viisaammat voivat korjata, jos olen väärässä.
http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0795000003731
Tuolta bulldogin sivuilta löytyy pelkkä adapterikin, mutta ainakin itselleni tuo piuhan kanssa olisi kätevämpi.
Vaikka sä lyöt sen SCART-adapterin siihen väliin niin kuvasignaali on edelleen S-videota. Jos et voi konffata telkussasi sitä SCARTtia näyttämään S-videosignaalia, niin joko joudut vaihtamaan SCART-liitäntää (yleensä kaikkia SCARTteja ei saa konffattua S-videoksi, mutta jonkun tietyn saa), vaihtamaan telkkaria tai kattomaan ne videot mustavalkoisina.Originally posted by Kallo
Mulla on Philipsin melko tuore malli. Siinä ei ole s-videosisäänmenoa. Sen takia jouduin ostamaan scart adapterin. Olen telkkarin asetuksiakin yrittänyt katsella, mutta ei oikein löydy mitään. Pitää katsoa vielä kerran.
Nyt se kuva menee sinne telkkuun komposiittivideona, ei S-videona. Huonompi kuvanlaatu mutta jos kelpaa niin ongelma on ratkaistu.Originally posted by Kallo
No niin, nyt olen hieman edistynyt ongelmassani. Kytkin sellaisen s-video piuhan telkkariin, jonka toisessa päässä on keltainen video pää. Nyt kuva näkyy väreissä. Eli vika on joko rikkinäisessä adapterissa tai sitten siinä, ettei telkkari ymmärrä sitä scart adapteria.