Depravity, Galvanizer, Inferia, Demilich, Napoleon Skullfukk, Death Toll 80k, Corpsessed, Verjnuarmu, Immolation, Autopsy, Radux ja Ranger. Noi nyt tuli äkkiseltään mieleeni. Eikun hetko, olikos Ranger tänä vuonna Tuskassa? Immolationia ja Autopsyä lukuunottamatta nuo ovat kaikki suomalaisia ja halpoja bändejä. Depravityn ainoa ongelma voi olla, että toisen kitaristinsa ja rumpalinsa arkityökiireiden (ammattimuusikoita siis, kitaristi Sonata Arcticassa) takia ei välttämättä sitä saada lauteille. Mutta voisihan sinne samalla ottaa ko kitaristin ja rumpalin pääbänditkin, kolme kahden hinnalla. :D Jos joku kiinnostuu ja tsekkaa Depravityä netitse, niin voin vakuuttaa, että livenä bändi on jotain ihan muuta. Vetivät syksyllä Porissa yhden parhaista death metal keikoista, mitä olen ikinä nähnyt ja aika monta olen nähnyt.
Juu ja jos ei hevimmästä puhutaan, niin Jess and The Ancient Ones tiätysti. Kun nyt Autopsyltä ja JATAOlta tulee uutta levyäkin, niin voisivat olla halukkaita Tuskaankin soittamaan. En keksi semmoista isompaa bändiä, mikä a) ei olisi Tuskassa jo soittanut, b) olisi mun makuun kiinnostava ja hyvä ja c) mihin Tuskalla olisi varaa, koska mitään Iron Maidenia tai Metallicaahan sinne ei saada, eivätkä ne mua kiinnostaisikaan. Veikkaan, että Tuska jää multa toisen kerran putkeen väliin. Ei tuolla toistaiseksi ole kuin Behemoth ja Testament miedosti kiinnostavia. Niin joo, Ufomammut ja Conan olisivat myös kovia, vetäisivät doomfaneja.