SUPERCARB 1kg -40%

Tuore äiti haluaa kuntoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja an-na
  • Aloitettu Aloitettu
Hei,

en äkkiseltään löytänyt etsimääni, joten aloitan oman ketjun.

Synnytin siis kesällä lapseni ja tuosta on pian puoli vuotta aikaa. Painan 67,5kg ja pituutta on 161cm, raskauden aikana kiloja kertyi 16, joista 11 on lähtenyt itsestään. Nyt vaaka on pysähtynyt, tosin ruokailutottumuksetkaan terveellisimmästä päästä ole. Haluan siis palautua samoihin, tai "parempiin" mittoihin kuin ennen raskautta, mutta en tiedä yhtään miten tulisi menetellä? Imetän, joten en ole uskaltanut omatoimisesti pudottamaan kaloreita alas. Liikunta koostuu eripituisista kävelylenkeistä vaunuilla. Vastalihasten väli on se 1,5 sormea (saa jumpata?) ja lantionpohjanlihaksia olen tietty harjoittanut.

Minkälainen ruokavalio minun tulisi ottaa käyttöön jotta laihtuisin, kun ottaa imetyksenkin huomioon? Mitä ruokia, minkälaiset ateriat, montako kaloria? Entä minkälaista liikuntaa kannattaisi harrastaa, jotta kilojen pudottua en olisi pelkkä löllykkä? Salilla olisi kiva käydä, mutta kotijumppakin kelpaa (en tiedä mitä pitää tälläkään osa-alueella tehdä).

Paljon kiitoksia vastauksista jo etukäteen!

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
En kyllä mitään kunnon laihdutusdieettiä suosittele, liian alhaiset kalorit saattaa vaikuttaa maidontuotantoon vähentävästi, myöskin oma jaksaminen voi olla kortilla, jos vetää liian alhaisilla kaloreilla. Sen sijaan suosittelen perusterveellistä ruokaa, salaattia/kasviksia puolet lautasesta, loput lihaa/kanaa/kalaa/perunaa/makaronia mitä sitten ikinä syötkin. Vaihda hötöt täysjyvään, suosi proteiinipitoisia välipaloja esim. rahkaa, raejuustoa... Herkkupäivä korkeintaan kerran viikossa ja silloinkaan ei tarvitse koko päivää mättää herkkuja, maltilla siis. Vettä 2-3 litraa päivässä, limpparit ja mehut odottamaan herkkupäivää. Kuntosalille joku perusohjelma (niitä on aloittelijoiden osio pullollaan) ja paljon reippaita vaunulenkkejä. Jos teet kotona, niin muutaman kerran viikossa esim. punnerruksia, dippejä, kyykkyjä omalla painolla, lankkuja, selät, vatsat, leuanvedot... Jos on käsipainoja tai kahvakuulia, niin niilläkin saa aika hyvin kokonaisvaltaisen treenin aikaan kotosalla, näitäkin ohjelmia on netti pullollaan!

Mä taas en tajua, miten kukaan voi noudattaa raskaana tai imetysaikana mitään tarkempaa ruokavaliota, kun itse en pysty mihinkään sinne päinkään, koska on niin rankkaa koko ajan. Mutta sen sanon, että ei kyllä kotitreenillä saa vastaavia tuloksia kuin salilla!

Minä sekaan tähän samaan ketjuun kysymykseni kanssa, olen itsekin tuore (noh, kolmas lapsi) äiti, vauva 2kk. Eli kaipaisin apua ruokavalioon, tai ainakin lähinnä treenin jälkeiseen, eli palauttavaan. Olen ollut osittain maidottomalla dieetillä vauvan vatsavaivojen vuoksi, ja nyt imetyksen aikana, mikä olisi suositeltavaa proteiinin lähdettä, esim uskaltaako näitä kasviperäisiä hera valmisteita käyttää, vai onko muuta ideaa? Kauramaidolla olen maidon korvannut mutta siinäkin olematon määrä protskua.

Syö monipuolisesti. Vihanneksia joka aterialla. välipaloina hedelmiä jne. Sain myös esikoiseni viime kesäkuussa. Painoa tuli raskauden aikana yhteensä noin 16kg. Laitokselle jäi 10kg. Loput lähti parin ekan kk:n aikana kun täysimetin ja lenkkeilin päivittäin vauvan kanssa. Nyt ollaan jo pari kiloa sen alle mitä olin ennen raskautta, mutta huomaa kyllä että oon tämmönen laiha läski jolla ei oo ollenkaan lihasta. Salille oon ite palanut varovasti syyskuusta lähtien. Vasta joulukuussa aloin tekemään vatsalihaksia. Jonkin näköinen kiertävä treeni kotona ois varmaan hyvä valinta liikunnan aloitukselle?:) Ja jos on esim kahvakuula tms kotona niin silläkin saa jo paljon aikaiseksi.

Heippa! Kahden lapsen äiti vastailee omien kokemustensa pohjalta. Ensinnäkin viisas vinkki äitiysneuvolasta: kroppa palautuu sen aikaa synnytyksestä, kuin on siihen valmistautunutkin. Yksilöllistä ja joitain luonnonoikkuja toki löytyy. Toiseksi : älä vertaa itseäsi mihinkään tai kehenkään. Joku toinen saattaa olla omissa mitoissaan heti synnäriltä lähtiessä. Kun toiselta rasvojen sulateluun menee vuosia.

Malttia ja terveellistä ruokaa , niin kuin aiemmat ovat jo kommentoineet. Sinulla on koko elämä aikaa treenata , joten mikä hoppu. Ymmärrän kyllä, että jotain muuta mietittävää on saatava ja hyvä onkin liikkua , mutta maltilla. Itselleni tuli molemmista muksuista 30kg , joista synnärille jäi 6. 24 kg tiputin. Aikaa siinä meni , kun imetyskään ei sujunut , mutta tällä hetkellä paremmassa tikissä kuin koskaan. :) Hyvä siitä vielä tulee. :D Pitää vaan luottaa itseensä ja antaa kropalle aikaa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Suositut

Back
Ylös Bottom