Tulosta käsipainoilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja wicca
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Mitä mieltä olette siitä että saako käsipainoilla treenattua yhtä tehokkaasti ja tuloksellisesti kuin salilla laitteilla? Itse nimittäin tykkäisin treenata kotona kun ei tarvitsisi lähteä erikseen salille. Miehelläni on hyvä käsipaino sarja johon kyllä saa painoa lisää yli omien tarpeiden.
Olisi kiva kuulla jos jollakulla olisi kokemuksia ja ehkäpä myös vinkkiä kuinka on harjoittelua jakanut eri lihasryhmien suhteen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En ole koko treeniä tehnyt käsipainoilla, enkä kotona. Nyt on kuitenkin salitreeniin ohjaaja laittanut muutaman käsipainoliikkeen ja ne ovat tuntuneet oikein kivoilta. Olkapäitä treenaan pystypunnerruksella, rintalihasta vipareilla penkiltä ja vinopenkkipunnerruksella, yläselkää pystysoudulla ja hauiksia tietysti hauiskäännöillä. Kyllähän sitä kyykkyäkin ja mavea voi tehdä käsipainojen avulla, jos vain on tarpeeksi isot painot.

Täältä löytyy osviittaa:

http://www.hermeliini.net/liikekirjasto.htm#

Itse olen ihan tykännyt tästä käsipainopainotteisesta treenistä. Hyvää vaihtelua.

Vapailla painoilla harjoittelu on varmasti parempikin kuin laitteilla. Tulee vartalon hallintaa paremmin mukaan kun saa tosissaan miettiä sitä keskivartaloa.

maipenrai sanoi:
Vapailla painoilla harjoittelu on varmasti parempikin kuin laitteilla. Tulee vartalon hallintaa paremmin mukaan kun saa tosissaan miettiä sitä keskivartaloa.

Miten käsäreillä voi reenata jalkoja?

Eikö kunnon tanko ole kuitenkin kyykkyyn paras?

Muuten tasan samaa mieltä siitä, että vapaat painot hakkaa laitteet!

Kannattaa hankkia ainakin tanko + joku penkki että voit treenata kotona oikeasti. Itsekin harjoittelen aika paljon kotona, mutta välillä on hyvä käydä salilla sillä noilla käsipainoilla tahtoo tulla äkkiä toistoa noihin liikkeisiin, eli ei paljon vaihtelua tule. Salilla saat laitteissa tehtyä paljon sellaisia liikkeitä mitä et kotona voi tehdä pelkillä käsipainoilla. Eli kokemuksesta voin suositella että käyt salilla silloin kun voit ja kun et ehdi niin teet kotona.

Mäyräkoira sanoi:
Miten käsäreillä voi reenata jalkoja?

Eikö kunnon tanko ole kuitenkin kyykkyyn paras?

Muuten tasan samaa mieltä siitä, että vapaat painot hakkaa laitteet!

Samalla lailla sitä voi kyykkäillä käsipainoilla.,siis niiden avulla. Joko pitää kädet suorina puntit käsissä tai nostaa painot olalle.
Rintaa voi tehdä lattiallakin,ilman penkkiä.Kerran salilla vetäjä sanoikin että lattialla tehtynä tehokasta kun ei tule turhaa liikettä.Se riittää kun kyynärpäät lähtee vaakatasosta,siis lattiasta.

Yhden jalan kyykky (toinen jalka takana penkillä) ja erilaiset askelkyykyt ovat myös tosi tehokkaita jalkaliikkeitä käsipainoilla tehtäväksi.

Kyykky tuskin ongelma, mutta jos kärsii/nauttii samanlaisesta reisipenkkifiksaatiosta kuin minä, ei voi olla miettimättä miten korvata ojennukset ja koukistukset käsipainoliikkeillä (rikkomatta lattiaa/mitään muuta ja sitomatta itseään kiinni niihin painoihin). Tunnustan, olen aikalailla viehtynyt laitteilla treenaamiseen vaikka tanko ja käsipainot ovat nekin osa treeniäni. Ei tarvitse koko ajan miettiä sitä keskivartaloa, vaan voi keskittyä siihen mitä on treenaamassa.

Eihän se mikään mahdottomuus ole tehdä suurtakin osaa treenistä kotona jos kunnon painosarja on, salilla vain saa rauhassa keskittyä treenaamiseen - poissa tiskaamattomat astiat, lapset, koirat, telkkari jne.

Niin, ja kun sitten ajattelen tankoapenkkiäpainoja 26 neliön kämppääni, niin huh, ei kiitos! Sali on kiva.

Hemina sanoi:
Joko pitää kädet suorina puntit käsissä tai nostaa painot olalle.

Millä lihaksilla tämmöinen pullakäsimimmi nostaa esim. 20-30 kg/käsi olalle? :whip: :rolleyes:

Ei se nyt minun mielestä ole lainkaan sama asia tehdä kyykkyä käsipainoilla kuin tangolla. Ihan eri liike suorastaan, kun niitä jaloille sopivia treenipainoja ei kässäreinä olalle kuitenkaan oikein saa (en minä sais ainakaan) eikä myöskään pidettyä siellä turvallisesti, ja käsiä roikottaessa taas painopiste on eri kohdassa ja näppien puristusvoima voi tulla vastaan. Melkein tekisin mieluummin askelkyykkyä painoilla ja/tai yhden jalan kyykkyä (tähän ei varmaan heti ensalkuun ees tarvi paljon lisäpainoja) sekä yhden jalan sjmv:a. Kokeilin tuota viimeksi mainittua eilen ekaa kertaa ja kyllä nyt on sellainen fiilis kuin joku olisi haukannut pebasta palasen...:whip: :D

Itse teen säännöllisesti treeneissä salilla ; leveä haara-asento, yksi ISO käsipaino vetoremmeillä kiinni käsissä jalkojen välissä, kädet siis roikkuu suorina alaspäin ja siitä sitten vaan syvään kyykkäystä. Pidä selkä mahdollisimman suorana. Ja voin taata mahtavan poltteen pakaroissa ja taatusti peppu pyöristyy ja lihakset kasvaa! Etureidetkin saa mukavan poltteen.

Ja tietenkin teen askellusta kävellen, tässäkin käytän vetoremmejä että voin pitää käsiä rasittamatta mahdollisimman isoja painoja. Kyllä vapaat painot ovat missä lihasryhmän harjoittamisessa tahansa erinomaisia. Pitää vain käyttää hieman mielikuvitusta.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hemina sanoi:
Samalla lailla sitä voi kyykkäillä käsipainoilla.,siis niiden avulla. Joko pitää kädet suorina puntit käsissä tai nostaa painot olalle.
Rintaa voi tehdä lattiallakin,ilman penkkiä.Kerran salilla vetäjä sanoikin että lattialla tehtynä tehokasta kun ei tule turhaa liikettä.Se riittää kun kyynärpäät lähtee vaakatasosta,siis lattiasta.

Nyt sitten mietin, että eikös käsäreillä kyykkääminen ole hankalaa! :hyper:

Claudia sanoi:
Itse teen säännöllisesti treeneissä salilla ; leveä haara-asento, yksi ISO käsipaino vetoremmeillä kiinni käsissä jalkojen välissä, kädet siis roikkuu suorina alaspäin ja siitä sitten vaan syvään kyykkäystä. Pidä selkä mahdollisimman suorana. Ja voin taata mahtavan poltteen pakaroissa ja taatusti peppu pyöristyy ja lihakset kasvaa! Etureidetkin saa mukavan poltteen.
Tämä ilmeisesti ns. pakaroiden massaliike, siis ihan eristävä, mikäli samanlainen tuo suoritustekniikka kuin esimerkiksi Taluksen Pauliinan kirjassa. Ei siis korvaa kyykkyä mutta tehokas pepulle!:D

Johan on omituinen liike, sanoisin, tuosta Claudian versiosta. Jokainen kyykkii tyylillään. Saattaapa muuten olla mainio mökillä/reissussa, ämpärin kanssa jos treenihimo iskee.

Jaa, mun mielestäni liikkeessä ei ole mitään omituista. Voi toki kuullostaa hassulta, eikä sinun toki tarvitse sitä kokeilla :) Liikkeen olen tosiaan löytänyt Taluksen kirjasta, sieltä löytyy hyvät kuvat oikealle suoritustekniikalle.

Jaa, mun mielestäni liikkeessä ei ole mitään omituista. Voi toki kuullostaa hassulta, eikä sinun toki tarvitse sitä kokeilla :) Liikkeen olen tosiaan löytänyt Taluksen kirjasta, sieltä löytyy hyvät kuvat oikealle suoritustekniikalle.

Juu ei munkaan mielestä tuossa mitään kummaa ole, Taluksen kirjan luettuani mäkin tuota aloin tekemään.

Et on meitä "kummajaisia" muitakin! :D

Juu ei munkaan mielestä tuossa mitään kummaa ole, Taluksen kirjan luettuani mäkin tuota aloin tekemään.

Et on meitä "kummajaisia" muitakin! :D

Muunnoksia kyykystä on lukemattomia. Kaikki omalla tavallaan tehokkaita ja tuo pepun eristävä liike tosiaan supertehokas kohdealueelle. muutoinkin kyykyn leveyden sekä syvyyden vaihtelut ym, ovat loistava tapa monipuolistaa harjoitteluaan:) mitäs siitä jos vähän omituiselta tai kummalliselta näyttää...pääasia että kehittyy:D
mutta en minäkään aina uusia suorituskulmia ja liikkeitä hahmota jos jostain luen tai joku selittää..joskus saattaa tulla ihan oikeastikin 'omituinen' kuva suoritustavasta...:D

Luulen kyllä tietäväni kyseisen liikkeen,mutta olisko mahdollista laittaa linkkia tai kuvaa? Meinaan peppu onkin kohta tehotreenin tarpeessa:D

Kyllähän käsipainoilla voi kotosalla tehdä mitä vaan.. Joskus pitää hakea vaan uusia ideoita esim. netistä kun oma mielikuvitus on vähän rajallinen kapasiteetiltaan. Itte olen lisäksi tykänny tuosta kuminauhasta, se on simppeli mutta niiiiin monipuolinen kotitreeneihin (loitontajat/lähentäjät jne jne)

Vaihtelu virkistää sano kissa kun mummolla pöytää pyyhki mutta mun mielestä on pointti sekin että kuntosalin laitteissa on turvallista tehdä oikein ne liikkeet mitä esim. tämmönen fiilispohjainen, puolitosissaan oleva tallukka tekee.. siis teknisesti oikein. Joskus on taas kiva tehdä vapareilla!

Ja aina on kiva saada vinkkejä ja ohjausta paikanpäällä, arvostan sitä aina tosi korkealle jos teen jotain liikettä päin peetä ja joku fiksu & kokeneempi tulee avuksi. :worship:

Argh, tässähän tätä jo yhelle perjantaille :kippis1:

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom