Tulehdusherkät jalat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sadyy
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs, ongelmanahan alunperin oli joka suatanan vaiheessa saatu penikka jalkoihin, joka vaivasi lähinnä viime vuoden talvena yhtäkkisestä superlenkkeilyn aloittamisesta. Homman sai kuitenkin hoidettua pois levolla (laiskuudella) ja buranalla, ja kevät-talvesta ei ollut enää ongelmia.

Oon treenannu nyt vähän päälle vuoden aktiivisesti vapaaottelua. Hiukan höllempiä kausiakin oli mm. kesällä (käsi kipsissä), kausittain salilla rimpuilemassa, ja fiiliksistä riippuen lenkeillä.

Nyt pamahti tossa 3kk sitten älyttömät kivut sääriin juostessa. Lähinnä mukavasti tuntu siltä että joku huitasee kirveellä koipeen jokasella juoksuaskeleella. Töissä pienikin kävely sai jalat jomottamaan iltasin.
Olin tosiaan suht hyvin treenannut samalla temmolla koko vuoden ja olin juuri siirtynyt seisomatyöstä istumatyöhön. Millään logiikalla mun jalat ei ois pitäny yhtäkkiä ylirasittua kun kävelyä on 8h päivässä vähemmän..

Kävin yksityisellä näyttämässä koipia, ja Herra Tohtori totes että "onhan ne vähän noista rustottumista päätellen runtua saaneet" ja että sääret olivat saaneet nyt potkuista ja juoksemisesta tarpeekseen -> 6-8vko lepoa. (taisi mainita jotain sääriluun lihassiteen tulehduksesta tjsp, en tiedä)

Kävi sitte sopivasti niin, että sain joka ikisen sairauden mikä maan päällään kantaa, ja olin muutenkin veto veks ja saikulla. Olin treenaamatta mitään yli kaksi kuukautta. Ja otin juoksuaskelia korkeintaan bussiin, jos hyvä päivä oli.

Nyt kun oon saanu itteni vihdoin kuntoon *koputtaa puuta* aloitin salilla käymisen taas ja pääsin vihdoin osallistumaan treeneihin.
Tästä on nyt kolme viikkoa, ja oon kerennyt käydä 2-3 kertaa viikossa salilla, ja yhteensä kolmet pystytreenit sekä saman verran mattotreenejä. Salilla oon juossu matolla korkeintaan 10 min kerrallaan alkulämmöissä, loput pyörällä. Lenkillä oon käyny kerran.
JA TATTADAAA Samat oireet palannut. Ei ehkä yhtä kovina, mutta toisen säären vihlonta tuntuu jo häiritsevältä treeneissä ja illalla jomottaa. Koitin alottaa mahdollisimman varovasti ettei vaan sattuis palaamaan.. Mutta eih. Ilmeisesti mulle ei sovi jalkojen käyttö lainkaan ja turvaudun pyörätuoliin. Ei huvittais olla taas liikuttamatta alaraajoja 6-8 viikkoon, ja jos oireet taas palaakin..

Onko kellään samoja kokemuksia? Lääkäritarinoita? Vinkkejä? Asiaa? Anything?

Hyi kun tuli pitkä teksti...

Tää nyt ei auta sua yhtään, mutta itellä sama juttu nilkan kanssa. Siihen iskee ihan ihmeellisen vähästä bursiitti. Joskus tosi pahakin, ettei aamulla meinaa päästä kunnolla liikkeelle, kun ei nilkkaa pysty taivuttamaan mihinkään suuntaan. Lääkärin neuvo oli juurikin tulehduskipulääkkeiden popsiminen ja lepo.
Auttaa oireisiin toisinaan, mutta itse syyn selvittämiseen kukaan ei ole paneutunut.
En itse asiassa myöskään minä :jahas:
Tyhmä pää mulla ja kipuileva ruumis.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom