Tukholman risteilyt

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja remu
  • Aloitettu Aloitettu

remu

Banned
Ikä
44
Nyt mennään hieman köyhän miehen matkailun puolelle, mutta haluaisin saada lisätietoa ja porukan kokemuksia Tukholman risteilystä kesäaikaan. En ole aiemmin sellaisella ollut, ja kesäkuussa olisi kaveriporukalla tarkoitus lähteä perjantai-iltana laivalla Tukholmaan, olla päivä Tukholmassa ja lauantai-iltana lähteä taas laivalla takaisin Suomeen. Normaali viikonlopun Päivä Tukholmassa - cruise siis.

Kysymyksiä:

Kumpiko laivayhtiö jos haluaa enemmän "nuorta porukkaa" olevan kanssamatkustajina, Silja vai Viking?

Onko Buffet kannattava sijoitus ?

Onko kesäisin miten täyttä, kannattaako varaus tehdä reilusti etukäteen?

Baarihinnat ilmeisesti aika korkeat laivalla, tax-free viunaa hytissä sitten, vai ?

Saa kertoa yleisiä omia kokemuksia, vinkkejä yms. Kiitoksia. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No Viikkari on enemmän köyhien ja kipeiden suosima. Siljalla viihtyy ehkä iäkkäämpi ja perheellinen väestönosa paremmin hieman tasokkaammasta laivakalustosta ja puhtoisemmasta imagosta johtuen.
Itse olen ravannut lähinnä viikkarin risteilyillä, koska saan sinne ilmaislahjakortteja tasaiseen tahtiin, niinkuin aika moni muukin.

Pelkän ruoan takia buffettiin ei budjettitietoisen risteilijän kannata lähteä. Ei melko varmasti tule saamaan rahoillensa vastinetta vain syömällä. Mutta jos niitä kaljahanoja siellä käyttää urakalla, niin se alkaa oleen jo ihan hyvä vaihtoehto laivan a'la carte puolella syömiselle.

Parempi varata kuukausi etukäteen. Etenkin, jos meinaa tarjouksia tai lahjakortteja käyttää hyväkseen, koska niitä paikkoja on yleensä aina rajoitetusti ja menevät nopeasti.

Baarihinnat eivät juuri maiden hinnoista eroa. Tapana on ollut ostaa yksi huurteinen baaritiskiltä ja sitten santsata sitä lasia omilla eväillä hytissä ja pöydänalla.

Vuoden sisällä oon kumpaakin yhtiötä käyttänyt ja suosittelen ehdottomasti Siljaa. Se oli kaikin puolin parempi. Buffetti oli viikkarilla ala-arvoinen, suurin osa ruuista pahan makuisia ja huono valikoima. Viking linen laivat on myös todella paljon huonommat. Viking linen ainoa hyvä puoli oli halvempi tax free, ja jos on varaa matkalle lähteä se ei varmaan ole enää se tärkein asia.

Silja line ehdottomasti! Viikkarit on kunnon räkälöitä jne. Ainoo vaan huono puoli siljassa on se tosiaan, että sieltä löytyy enemmän "kunnollista" porukkaa eli lapsiperheitä tms. joten pitää osata vähän ees käyttäytyä:D. Jos oot kova syömään niin ehdottomasti siljalla meet buffettiin. Ok, se maksaa perkeleesti, mutta ruokaa löytyy nauravista nakeista ja perunamuusista lähtien mätiin ym. "gourme" sapuskaan. Ja se jälkiruokapöytä, aaaah:kuola:

Tallinkhan osti Siljan?.. Omasta mielestä on mennyt osat toisinpäin kun muutama vuosi sitten.. Viking nykyään paljon parempi kun Silja. Siljalla lähinnä ryssiä & muita ulkomaalaisia.

Mun mielipide tosin vaan.

Tallinkhan osti Siljan?.. Omasta mielestä on mennyt osat toisinpäin kun muutama vuosi sitten.. Viking nykyään paljon parempi kun Silja. Siljalla lähinnä ryssiä & muita ulkomaalaisia.

Kyl siljalla ainakin nyt pääsiäisenä oli ihan asiallinen fiilis ja ihmiset. Ei siel juurikaan ollut esim virolaisia tarjoilijoita. Raflas oli hyvää ruokaa jne. Viikkarilta ei niin hyviä kokemuksia sitten olekkaan..

Moon menossa ens torstastaina miniristeilylle Silja Europalla Turusta Tukholmaan. Osaako kukaan sanoa, onko siellä kuinka paljon väkeä ja minkälaista sellaista. Viikonloppuristeily ei ollut mahdollinen ikärajoituksista johtuen.

Buffetista sen verran, että ei IMHO kannata mitenkään ajateltuna. Jos viinaa haluaa, niin osta laivan kaupasta kaljaa ja ryyppää sitä hytissä. Ruokahan on tuolla ainakin meikän kokemuksen mkaan aika perseestä. Siljan ja Tallinkin kokemusten perusteella. Alkupaloja aika paljon ja kaikki suht valjun makuisia, osa jopa inhoittavaa. Pääruokana joku kuiva paisti ja kylmiä perunoita. Jälkkäriksi suklaavaahtoa joka on aina hyvää. Mutta taas kerran sen suklaan saa halvemmalla kaupasta.

Pöydät on yleensä isoja ja pöytäkaveria et saa valita. Viereen tulee joku albaaniperhe YH äipän kanssa. Kakarat huutaa ja heittelee nakeilla. Äiti tunkee muussia käsilaukkuun. Vastapäätä istuu tuulipukupari. Äijä vetää punkkua nenä punaisena ja muija vetelee lihapullaa permanentti täristen.

Jos ei aiemmin ole tullut käytyä, niin ehdottomasti buffet, vähintään aamiainen.:kuola:

Aamiaisbuffetille täältä ääni. Kun on yön juonu, niin siitä on hyvä käydä syömässä tukeva aamiainen ja sit nukkuu pariks tunniks, että jaksaa taas dokailla paluumatkan. :D

Jees. Kiitoksia ohjeistuksesta. :)

Onkos jengi ollut kesällä tuolla risteilyllä, onko siellä eri meininki kuin talvella.. ?

Ainakin nuo Viikkarin koko vklopun risteilyt on loppuunmyyty jo tässä vaiheessa halvimpien hyttien osalta, lukuunottamatta juhannusvkloppua. :wtf:

Laivan sisällä ei vuoden tai vuorokauden ajalla ole mitään merkitystä. Mutta onhan kesällä mukava siellä kannella lojua auringon porottaessa nassuun ja alkoholiannosten kihistessä kivasti nuppiin.

Talvellahan sinne kannelle ei kannata ees kurkata, ellei sitten oo ekaa kertaa reissussa. Sillon kannattaa laivan vielä ollessa satamassa käydä kyyläilemassa miltä siellä/sieltä näyttää. Jos keli on yhtään talvinen, niin laivan ehdittyä ulapalle on talvisin kannella meno ku suoraan napatutkimusretkiä kuvaavilta videonauhoilta. Tuuli puhaltaa nuskat huulesta ja muutenkin viima hyydyttää nupin paremmin ku hytissä vetästy kossuvodu 60% puteli.

Mä oon tässä asiassa täysin samaa mieltä. Tallinkin ostettua Siljan toiminnan kokonaisuuden kannalta merkityksentöntä meneekö Siljalla vai Viikkarilla. Itse käyttäisin ehdottomasti Viikkaria, vaikkakin sen laivat saattavat olla vähän "ränsistyneempiä".

Ruotsinlaivoiltahan on turha lähteä hakemaan mitään siistiä. Omasta mielestäni ainoa järkevä peruste risteilylle on tarve saada pidettyä seurue noin läjässä. Ja sekään ei kovin hyvin laivalla onnistu. Itse käytän ruotsinlaivoja ihan matkustamiseen pakon edestä (vielä pakomman edestä Siljaa), koska Finnair lopetti suotuisat lentoyhteytensä Ahvenanmaalle.

Suosittelen ehdottomasti vaihtoehtoa jossa yövytte Tukholmassa yhden yön ja tarkastatte kaunpungin ulos. Ero Helsingin välillä on samansuuruinen kuin se klassinen junalla Saksasta Sveitsiin saapuminen....

Onks ketään lähdös ens lauantaina Turusta Tukholmaan

Kyllä on molempien firmojen laivoja käytetty ja nykyään suosin Viikkaria. Viime syksynä tosin viimeksi käynyt. Mutta silloin ei Viikkarin buffet-ruuissa ollut todellakaan mitään vikaa, päinvastoin.

Kyllä on molempien firmojen laivoja käytetty ja nykyään suosin Viikkaria. Viime syksynä tosin viimeksi käynyt. Mutta silloin ei Viikkarin buffet-ruuissa ollut todellakaan mitään vikaa, päinvastoin.
Mulla taas mennyt toisinpäin. Eli ennen kävin aina viikkarilla, mutta nykyään käyny siljalla. Voiskin ottaa seuraavaks viikkarilta risteilyn, kun lähtee moiselle retkelle.

Herätetääs henkiin.

Ykkösprioriteettina olis hakea kaverin kanssa ruottista snuussia, eli todennäköisesti halvin risteily olisi turku-tukholma päiväristeily(?).

Eivät oo kuitenkaan laivayhtiöt tota halvimman reissun löytämistä helpoksi tehneet, eli voisiko joku lähiaikoina ruottissa laivalla käynyt kertoa omia kokemuksia halvimmista reissuista.

Herätetääs henkiin.

Ykkösprioriteettina olis hakea kaverin kanssa ruottista snuussia, eli todennäköisesti halvin risteily olisi turku-tukholma päiväristeily(?).

Eivät oo kuitenkaan laivayhtiöt tota halvimman reissun löytämistä helpoksi tehneet, eli voisiko joku lähiaikoina ruottissa laivalla käynyt kertoa omia kokemuksia halvimmista reissuista.

Viikkarilla kaikki tuntuu olevan halvempaa, mutta niin on myös laivakin... Jos rymyjengillä tuonne lähtee, niin suosittelen Viikkaria. Ja erittäin edullisia matkoja löytyy mm. Matkapoikien kautta. Turusta jos lähtee lyhkäsemmälle Ruotsin risteilylle, niin sekin on varmasti edullinen vaihtoehto.

Itse olen päässyt melkeinpä aina ilmaiseksi, tai saanut erittäin edullisesti jollakin bonuskupongilla 2pv risteilyn ja nuo risteilyt eivät ikinä ole olleet halpoja(erittäin hauskoja kylläkin). Riippuu tosiaan, mitä siellä laivalla tekee. Halvimmat nuuskat(merkistä riippuen) kannattaa hakea maista Kungstobakista.

Viikkarilla kaikki tuntuu olevan halvempaa, mutta niin on myös laivakin... Jos rymyjengillä tuonne lähtee, niin suosittelen Viikkaria. Ja erittäin edullisia matkoja löytyy mm. Matkapoikien kautta. Turusta jos lähtee lyhkäsemmälle Ruotsin risteilylle, niin sekin on varmasti edullinen vaihtoehto.

Itse olen päässyt melkeinpä aina ilmaiseksi, tai saanut erittäin edullisesti jollakin bonuskupongilla 2pv risteilyn ja nuo risteilyt eivät ikinä ole olleet halpoja(erittäin hauskoja kylläkin). Riippuu tosiaan, mitä siellä laivalla tekee. Halvimmat nuuskat(merkistä riippuen) kannattaa hakea maista Kungstobakista.

Dodiin, kiitoksia! Enköhän mä tällä informaatiopaketilla saane jotakin aikaseks :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom