Tsekatkaa mun ruokavalio ja auttakaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AK-47
  • Aloitettu Aloitettu
Ensiksi pakko sanoa, että rookiena mä en tiedä, kuinka tälläseen suhtaudutaan Pakkiksella, mutta koska täällä ei ole varsinaista "journal"-osiota, jossa homman voisi hoitaa, päätin postittaa ruokavalioni tänne treeni/ravinto-osioon, mihin se mielestäni parhaiten sopii.

Jep, näin syödään tällä erää. Hiilarit on just nyt hieman tavallista alempana, mutta painoa otetaan hitaasti jos ollenkaan ja läskiä vältellään sekä tiukennetaan snadisti. Antakaa mahd. parannusehdotuksia, tai kertokaa, jos jotkut ruoka-aineet ym. pistää silmään/mahdollisia huonoja puolia. Mä todella arvostan sitä, uskokaa pois! Ruokailu tapahtuu kuudesti päivässä ja aiheuttaa suunnatonta pahennusta kanssaeläjissä, opiskelukavereissa ja kynäniskoissa!

1.
banaani
n. 70g mysliä (täs on sokereita vain n. 2g/100) + 1/6l maitoa
munakas, jossa kolme kokonaista ja yks valkuainen
1/3l maitoa, jossa 15g soijaa

2.
banaani
n. 50g mysliä, makaroonia tai vastaavasti tummaa leipää
rasvatonta raejuustoa 200g (35g proteiinia)
1/6l maitoa

3.
50g makaroonia tai riisiä
200g kanaa esim. hunajassa tai tomaattikastikkeella

4.
50g mysliä tai vastaavasti tummaa leipää
150g tonnikalaa öljyssä
10g heraa

5.
drinkki, jossa 25g soijaa ja 25g heraa (+ usein hieman rypsiä - mutta kuinka paljon?)

6.
200g kanaa + 2 ruokalusikallista pestoa

JA yöllä vessaan herätessä 10g soijaa + 1/3l maitoa

Morjentes.

Kaikenkaikkiaan näin nopeesti katottuna näyttää aika hyvältä! Jos nyt jotain, niin ehdottomasti lisäisin tuohon hyviä rasvoja, eli vaikka joka ruualla ruoklusikallinen rypsi tai oliiviöljyä ja pari kertaa päivässä pirkan kalaöljykapseleita .

Aamulla ottaisin tossa munakkaassa 6 valkuaista / 2 keltuaista, se tekee ~30g proteiinia.

Eli ihan hyvältä näyttää mun silmiin. Lisää vaan sitä tavaraa jos tuntuu että pystyy vaan syömään ilman että lihoo, ja sitten lisää tuohon vielä vähän vihanneksia niin avot :)

En tiedä unohtuiko vain kirjoittaa sulla tuohon, mutta otatko palautusjuoman? jos et, niin suosittelen ottamaan.

Kiitti vastauksesta!

Vihanneksia ym. vitamiineja en kirjannut - mutta niitä tulee syötyä pitkin päivää.

Munakkaasta sen verran, että olen tottunut aamulla rasvoja ottamaan, joten toi n. 10g, mitä tuosta tulee, ei muo tapa.

Palautumiseen 50g heraa + 50 maltoa + n. 20 dekstroa.

Aineenvaihdunta on kohtalaisen hidas, ja tolla määrällä pidän tällä erää n. 103kg painoa.

Oletko laskeskellut millasia määriä ja suhteellisia osuuksia makroravinteille tuossa tulee? Helpottaisi arviointia..

Phat, joskus olen, mutta silloin ruokavalio saattoi olla dramaattisesti erilainen. Ja mä en usko, että on yhtä oikeaa suhdetta makroille, jolloin kasvu tai ylläpito on optimaalista. Pääperiaate on, että yritän pitää rasvat hyvinä, ja vuosien hiilarit on saanut ehkä enemmän kyytiä suuntaan ja toiseen; protskuja olen tasaisesti nostanut ylöspäin, ja ne on menny välillä överiksikin hiilarien laskiessa. Samoin rasvat mutta hieman maltillisemmin.

Joo pointti oli että vaikka ruoka-aineet sinänsä näyttää hyviltä, voisi olla huomautettavaa jos vaikka proteiinin määrä on posketon muihin verrattuna. Tämä tuli mieleen siitäkin että hiilareita ei näyttäisi kovin paljon tulevan sun kokoiselle jampalle. Mutta enpä käynyt laskemaan, se olisi kai jo liikaa vaadittu. ;)

Back
Ylös Bottom