Treenivehkeitä matkalle

Terve,

Olen aina pitänyt kuminauhoja ym. muita 90-luvun villityksiä mummojen treenivehkeinä, mutta viikko mökillä pisti ajattelemaan että mitäköhän käteviä treenihärveleitä olisi matkoilla ollessa? Pitäisi mahtua matkalaukun kokoon.

Käsipainot ainakin... vielä parempi on mennä paikan päällä paikalliselle salille

apulus

TheAlphaSquad
En tiedä että minkä kokonen matkalaukku sulla on ja viitsitkö mitään painavaa roudata mutta tässä jotain suht pienikokoista: punnerruskahvat, voimapyörä, vatsalauta, leuanvetotanko, gripperit, käsipainot ja ne kuminauhat :)

ojr

Melko monessa hotellissa/kaupungissa on kuntosali. Jos matkustelee työkseen kuntoilu on järkevää. Jos kyse on lomamatkasta, turha stressata treenamisesta.

Powerball, nopeusmittarilla. Vaikkei tällä mitään välttämättä kasvateta, niin omaa ennätystä voi ainakin yrittää rikkoa.

apulus

TheAlphaSquad
Powerball on muuten loistava, mulla kuus vuotta ollu kaks sellasta, vois ruveta joskus taas leikkimään niillä :)

Ikä
38
Melko monessa hotellissa/kaupungissa on kuntosali. Jos matkustelee työkseen kuntoilu on järkevää. Jos kyse on lomamatkasta, turha stressata treenamisesta.
Vaan entäpä jos HALUAA ihan oikeasti treenata?

Mä tulin vajaan kahden viikon matkalla hulluksi, kun ainoa treeni oli rullaluistelu, kävely ja uinti (ihan oikeasti uin kilsan, pari päivässä, eikä vaan lilluttelua). Ens kerralla, oli matka viikon tai pari, varaan hotellin, jossa se punttis on. tulokset ei laske ja ihan sama vaikka laskiskin, mutta paikat prakaa, kun kroppa on tottunut rääkkiin ja ei pääsekään treenaamaan.

Landelle kannattaa hommata girya-kuulia, jos ei halua pelkästään lomailla.

Vapaat painot nyt tuskin ovat hirveen kätevä ottaa mukaan kassin, ja sali voi olla sadan kilsan päässä. Lähinnä ajattelin että jos ihmisillä olisi kokemusta jostain treenituotteesta. Kai niitä on jotain sellaisia kumunauhoja jossa on kahvat, tai jotain...

Muuta tarvitse mukaan kantaa, jos mökiltä löytyy soutuvene, niin sillä lähtee suhailee ympäri niemiä niin eiköhän siinä ole reeniä kerrakseen. Ja jos uimataitoa löytyy niin pakkaa mukaan uikkarit/ shortsit.. mutta eipähän mökeillä yleensä naapureita katella niin munasilteenki homma luistaa.

Jos ei noista ole treeniks, niin kirvestä käteen ja puu nurin ja siitä sahaamaan saunaklapeja, hyvällä lykyllä kaadat vielä oikeasta kohtaa niin saat sopivan reijän mistä tiirailla naapurintyttöä.

Gymctickin jumppakeppiä, jossa vastuskuminauhat, löytyy neljää eri vahvuutta. Sillä saa monipuolisen treenin aikaan. Toki kunnon Bodarille siitä tuskin on apua muuta kuin selänrapsuttamiseen, mutta mun mielestä ihan monipuolinen treenikumppani.

En tiedä että minkä kokonen matkalaukku sulla on ja viitsitkö mitään painavaa roudata mutta tässä jotain suht pienikokoista: punnerruskahvat, voimapyörä, vatsalauta, leuanvetotanko, gripperit, käsipainot ja ne kuminauhat :)

Suht pienikokoista? Kyllähän käsipainot millä yhtään mitään tekee, painaa useamman kilon. Eikä sellasia ole mitään järkeä kuljettaa mukana. Leuanvetotanko menee samaan kategoriaan, on kyllä harvinaisen hankala väline ottaa mukaan ja kiinnittää johonkin. Ja vatsalauta, wtf?!

Punnerruskahvat oli periaatteessa ihan hyvä vinkki, tosin punnertaa voi aivan hyvin ilmankin. Mä kelpuuttaisin tosta listasta siis vain voimapyörän, gripperit ja kuminauhat.

Oikeesti olen kyllä sitä mieltä että alle kuukauden lomamatkat pitäisi pystyä tekemään välineittä. Jos on pakko lomamatkalla urheilla niin on se vähän sairasta. Jotkut lenkit, patikoimiset sun muut erikseen. Toki hotellin kuntosalia voi käyttää hyödykseen ja vaikka maastossa jonkun minuutin jumpatakin mut kyllä itellä jää väliin.

Hotellien kuntosalit on kyllä yleensä täysin kelvottomia. Pienellä googlaamisella löytyy yleensä joku oikeakin sali ja voi mennä tutustumaan paikalliseen voimailukulttuuriin.

Alkuperäiseen kysymykseen vastaisin, että kuminauhat, jos on pakko saada tehdä samankaltaisia liikkeitä kuin salilla. Muuten keskittyisin kehonpainotreeniin ja ottaisin vaikka jonkin joogakirjan mukaan.