Treeniohjelmaa ja muita vinkkejä tälle aloittelijalle?

Olen laihduttanut 8kg elopainostani pois, ja nyt haluan lisää lihasta. Lähtökohdat on (tai ainakin olivat vielä elokuussa) huonot: Mitään liikuntaa ei ole oikein ikinä tullut harrastettua säännöllisesti joten käytännössä lähdin nollista. Nyt olen sekalaista liikuntaa (kotijumppaa ja crossaria) harrastanut elokuusta joulukuuhun 2-3 päivänä viikossa, ja nyt tammikuun alusta 4-6 päivänä viikossa. Käytännössä tällähetkellä olen vaihtanut crossailut reippaisiin kävelylenkkeihin joilla pyrin käymään ainakin 5krt/viikko ja jumpan vaihdoin 3 viikkoa sitten 2krt viikossa kuntosaliin. Pari kertaa viikossa olen tehnyt myös 35min tiukan vatsalihasohjelman yhden dvd:n avulla ja satunnaisesti kahvakuulaa. Tahtoisin myös opetella kevään aikana juoksemaan, mitä en ikinä ole tehnyt!

Kuntosaliharjoittelusta pidän todella paljon ja tavoitteet + motivaatio ovat kovat:

Tahtoisin ja toivoisin nyt pääseväni sellaisiin Fitnessmalli/Bikiniftness -lihaksien välimaastoon. Pituutta on 171cm ja paino tällä hetkellä 70kg. Käytännössä siis läski ja sellu löllyy vielä pienehköjen (joskin paikoin jännittämällä löytyvien olevien lihasten) päällä. Tästä vararavinnosta eroon ja sixpakki tilalle kiitos! Reidet on selkeä ongelmakohtani johon kaikki rasva tuntuu kertyvän, kädet ja yläruumis taas ovat rimpulat ja periaatteessa päälle menisi yläkropan puolesta s-koon paita, tilannetta ei auta yhtään istumatyöni. Painoni toivoisin olevan kesään mennessä ainakin 65kg mutta 60kg olis ehkä se ihanne...

Ruokavalio on tietty näytellyt suurta roolia laihtumisessani. Herkuttelua ei juuri ole puoleen vuoteen harrastettu, ja hiilareita on karsittu. Välillä on menty 1200-1400 kalorin määrillä mutta viimeaikoina olen pyrkinyt syömään enemmän ja aina salitreenin päälle olen juonut palarin: Dietmixiä alkuun ja nyttemmin Muscle+:ssaa. Protskua syön joka aterialla jossain muodossa.

Mitenkäs te kokeneemmat naiset minua neuvoisitte treenaamaan jotta pääsisin tavoitteisiini kesään mennessä? Onko edes mahdollista päästä niihin tässä ajassa ja näin huonoilla lähtökohdilla? Ja miten laihdutus ja kova lihastreeni sopivat yhteen? Kuinka monta kertaa salille/viikko ja mitä liikkeitä/toistomääriä? Olisko kellään ihan jotain ohjelmaa ehdottaa?

Kiitoksia kovasti jos jaksatte vastailla! :)

Back
Ylös Bottom