Ylermi sanoi:
Ajattelin että joku 3x viikossa koko kroppa läpi sopis varmaan parhaiten mutta miten tiuhaan niitä eri treenisysteemejä kannattais vaihtaa? Olisko esim. 4 viikkoo perusvoimaa, 4 viikkoo räjähtävää ja 4 viikkoo maksimia ja tietenki aina viikon palautus 4 viikon välein. Ja miten kuinkas sitten näitä kimmoisuus/ketteryys harjoituksia siihen sais vielä ympättyä sekaan...HELPPIVÄ.
Ei mitn paniikkia
. Tsekkaa vielä noi linkit ja muita threadejä täältä, kyllä näistä on puhetta ollut. Katotaan saanko mä mitään järkevää nyt sulle tässä sanottua.
Tästä vois laittaa jonkun kysymyksen tuonne voimapuolelle myös. Kysymyksiä jto:lle ketjussa ainakin on ollut aiheesta puhetta, ja muutenkin kamppailulajien voimatreenistä taitaa joku threadi olla.
Peruskuntokausi kannattaa siis sijoittaa siihen maksimin pohjalle - esim. peruskuntokausi vois olla pari kuukautta, maksimi sitten 4-6 viikkoa. Maksimin päälle sitten nopeusvoimaa. Silloinkin ylläpitävästi vähän maksimia kannattaa jaksottaa sinne sekaan, samoin normaalit noi kestävyysjutut (tulee varmaan lajitreenissä aika usein).
Nyrkkeilyn voimaharjoitteluista löytyy tuolta mutta se on vähän sekava. Johonkin tuohon jaksottamiseen voisi löytyä vinkkiä.
Aika jännästi tuo kisailu teillä jaksottuu, minusta vähän hankalaa kun ei ole mitään "kautta". Ellet sitten itse jätä jotain kisoja pois välistä ja sen mukaan jaksottele sitä treeniohjelmaa. Jonkinlaista vaihtelua tuohon punttitreeniin silti tarvinnee, näin mutu-arviona. Edelleen kannattaa miettiä
millasta voimaa tarvitset siellä ottelussa, kestävyyttä ilmeisesti on ihan tarpeeksi? Mä kun en lajia niin tunne, mutta veikkaisin että ei esim. nopeudesta ainakaan haittaa olisi ;) Miten ois vaikka puntilla kaksi kertaa viikossa räjähtävää ja yks maksimitreeni ylläpitävästi näin alakuun? Ja ennen kisaa 1-2 viikkoa punttitreeni kokonaan pois tai teet jotain herkistelevää irrottelua vaan siellä.
EDIT: No perhana, laitetaanpa oikein
linkki tuonne voimailupuolelle. Olen painiskellut samantyyppisten kysymysten kanssa, meillä vaan kausi jaksottuu selkeämmin.