Hei! olen joutunut pitämään sairastelun ( flunssaa jne.) vuoksi taukoa lähes kaikesta liikunnasta lähes koko syksyn ja tän talven. Lenkkeillyt oon kun kunto on sallinut, ettei pohjakunto aivan rapaantuisi... Nyt alan olla voiton puolella viimeisimmästä flunssasta ja mietin treenauksen aloittamista jo etukäteen. Haluaisin suunnitella tällä kertaa aloituksen niin, ettei harrastukset taas tyssäisi siihen, et aloitan liian lujaa ja vastustuskyky kun on heikko niin joku paikka hajoo tai saan taas jonkun taudin. Tarkoitus ois aloittaa tanssitreenit alkuun 3x 1,5h/ vko ja sit siihen päälle lenkit ja salitreeni, mutta millainen salitreeni sopisi parhaiten tanssijalle??? kesällä vedin 4-jakoisella 4x/vko aika kovaa, lyhyitä sarjoja perusliikkeillä; hain lähinnä lihaksia ja voimaa, mutta syksyllä tanssitunneilla huomasin, että lihaskestävyyttä ei ollut juuri lainkaan. Esim. jalat alkoi tärisemään treenin puolivälissä ja se vaikutti ikävästi tasapainoon ja kaikkiin lopputunnin liikesarjoihin. Olin tosi pettynyt sillä kuitenkin lenkkeilinkin kesällä paljon. En tiedä mitä tein väärin, mutta jotain ilmeisesti. Tällä kertaa ajattelin, että tanssi on se tärkein juttu, muun esim. salin täytyisi tukea sitä, että saisin voimaa ja kestävyyttä juuri oikeisiin lihaksiin ja oikeassa suhteessa koko kroppaan. Olen tanssinut pienestä pitäen, mutta joutunut pitämään taukoja mm. anoreksian takia viimeisen 10 vuoden aikana. Tanssilajit vaihtelevat klassisesta baletista nykytanssiin, jazz- ja showtanssiin, hiphopiakin ja lattareitakin oon kokeillut, mutta aloitan nyt ihan perusteista eli baletista ja nykytanssista, sitten kun kunto kasvaa niin otan tunteja lisää. Niin tuosta anoreksiasta, nyt paino on vihdoin normaalin alarajoilla eli n.50kg, pituutta 162cm. Viime kesänä sain sen nousemaan 10kg salitreenin avulla. Syön vieläkin liian vähän, koska aineenvaihdunta on jäänyt "säästöliekille", jos söisin enemmän, paino nousisi, mikä ei ole tavoitteeni. Kuitenkin syön monipuolisesti ja monta kertaa päivässä, vaikka ateriakoot ovat pieniä. Lisäksi syön vitamiineja, kalkkia ja rautaa ym. hivenaineita purkista. Olisi kiva jos jotain apua ja vinkkejä saisin pulmaani. Tiedän, että täällä on ihmisiä joilla on kokemusta niin treenauksesta kuin myös syömisongelmista ja niistä toipumisesta... Kiitos jo etukäteen vastauksista!