• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Treeniohjelma kotisalilla, ei tankoa!

Moi,
Elikkä treeniohjelma/vinkkejä hakusessa. taustaa sen verran että mulla on sali kontona ja välineet sen verran erikoiset että löytyy trap bar, levypainoja 200+ kiloa, kahvakuulia väliltä 16-32kg,leuanvetotanko,penkki,penkki bulgarialaista kyykkyä varten ja 30kg painoliivi esim etunojapunnerruksiin tuomaan lisäpainoa. mutta ei siis perinteistä suoraa levytankoa. Jalkoja saa tehtyä trap bar mavelle ja eri 1 jalan kyykyillä. Olkapäät ja rinta onnistuu loistavasti kahvakuulia ja käsipainoilla.

Vinkkejä on netti pullollaan mutta just näille välineille en oo löytäny mitään kunnon treeniohjelma ja oonkin koonnut treenin esimerkiksi seuraamalla tiettyä trap bar mave ohjelmaa, leuanveto ohjelmaa ym yksittäisten liikkeiden ohjelmia.

Hakusessa ois voimabodaus tyylinen ohjelma. Salikokemusta 15vuotta,paino 92kg ja n. 5-10kg ois varaa kiristää mutta en hae mitää ripped kuntoa ja lihasta sais tulla lisää. Jalat suhteessa yläkroppaan on isot johtuen mm. Jääkiekkotaustasta eli kyykättyä on tullut paljon. Painoja on noilla välineillä tehtäviin liikkeisiin sen verran että voi tehdä mitä vaan maksimitoistoista pitkiin sarjoihin. Ajatus on myös tehdä lisähankintoja salille.

Jos jollain ois aikaa ja mielenkiintoa antaa ideoita ohjelmasta jota noilla välineille sais tehtyä. Pystyn treenaamaan 3-5kertaa viikossa.

Kiitokset jo etukäteen.

Ikä
46
Kaupunki
Helsinki
Moi,
Elikkä treeniohjelma/vinkkejä hakusessa. taustaa sen verran että mulla on sali kontona ja välineet sen verran erikoiset että löytyy trap bar, levypainoja 200+ kiloa, kahvakuulia väliltä 16-32kg,leuanvetotanko,penkki,penkki bulgarialaista kyykkyä varten ja 30kg painoliivi esim etunojapunnerruksiin tuomaan lisäpainoa. mutta ei siis perinteistä suoraa levytankoa. Jalkoja saa tehtyä trap bar mavelle ja eri 1 jalan kyykyillä. Olkapäät ja rinta onnistuu loistavasti kahvakuulia ja käsipainoilla.

Vinkkejä on netti pullollaan mutta just näille välineille en oo löytäny mitään kunnon treeniohjelma ja oonkin koonnut treenin esimerkiksi seuraamalla tiettyä trap bar mave ohjelmaa, leuanveto ohjelmaa ym yksittäisten liikkeiden ohjelmia.

Hakusessa ois voimabodaus tyylinen ohjelma. Salikokemusta 15vuotta,paino 92kg ja n. 5-10kg ois varaa kiristää mutta en hae mitää ripped kuntoa ja lihasta sais tulla lisää. Jalat suhteessa yläkroppaan on isot johtuen mm. Jääkiekkotaustasta eli kyykättyä on tullut paljon. Painoja on noilla välineillä tehtäviin liikkeisiin sen verran että voi tehdä mitä vaan maksimitoistoista pitkiin sarjoihin. Ajatus on myös tehdä lisähankintoja salille.

Jos jollain ois aikaa ja mielenkiintoa antaa ideoita ohjelmasta jota noilla välineille sais tehtyä. Pystyn treenaamaan 3-5kertaa viikossa.

Kiitokset jo etukäteen.
Mulla hieman samankaltaista, trap bar ja leuka kotona ja sit penkki salilla ovat kolme "päälajia". Mitä teet yläkropan työntäville massaliikkeenä että tulee kuormaa? Vaikka jalkoja nostaa ja laittaa reppua selkään, niin aika pitkäks menee sarjat ja ei saa kyllä samaa mitä penkkaamisesta mun mielestä. Yhden käden punnerrus taasen ihan törkeen vaativa kaikelle tukilihaksistolle sitten, että hukkuu potentiaalia sinne..? :unsure: Ei varmaan se liike huonoksi mitenkään jos semmosta yleistä fitnessiä hakee, että ei sillä.
Sori näin vanhana ikuisena aloittelijana enempi kysymysvoittoinen tämä mun vastaus.

Itteä ei kiinnosta lihaksen kasvatus niinkään, en oikein ymmärrä sitä konseptia, yritän kasvattaa sarjapainoja ja jto:n juttuja hiffata ja siltä pohjalta. Varmaan sitten lihaksetkin jonkun verran kasvais jos kehittyisin niissä painoissa. =D Veivaan kyllä penkkiä silmälläpitäen pystäriä kp, peckdeckiä, penkkikonetta ja paria muuta. Leukaa neutraali + myötä + vasta pikkusen + haba kp pikkusen, vaakavetoa koneessa salilla penkkipäivänä. Trap bar kaks kertaa viikossa, raskas:david: treeni kerran ja sit toinen treeni missä eri korkeuksilta pn-kengillä enempi selkä pystyssä ja nyt alotin enempi suorin jaloin version + yhden jalan kp split-kyykkää apuna/vaihteluna ollu. Tossapa ne.

Mitä olet tehny ite noin tarkemmin ottaen?

_MrSiima

VIP
Minkä takia et hommaa 20kg levytankoa? Nykypäivänä kun niitä saa uutenakin aika halpojakin malleja, esim. Prismasta saa alle satasella. Ja kyllä nostelee niillä 200-300kg rautoihin asti harrastehommina aivan hyvin. Tanko tuo ihan hemmetisti lisää variaatioita siihen kotitreenaamiseen varsinkin ottaen huomioon se fakta, että harvalla on kovin hyvää käsipainovalikoimaa kotona. Eli saat sitten riittävästi kuormaa ainakin punnerrus- ja soutuliikkeisiin.

Ikä
46
Kaupunki
Helsinki
Mulla suora tankokin, mutta en ole oikein keksinyt missä jutussa se olis parempi ja palannut tekemään ne traditional suora tanko jutut trap barilla. Just viimeksi toi suorin jaloin mave, tajusin että miks levitellä enempi eri kamoja, kun voin tehdä samalla trap barilla.

Fea

I found my inner bitch and ran with her.
Ikä
36
Kyllähän trap barilla pystyy tekemään myös soutuja. Joskus katselin inspiraatioksi Erin Sternin videon aiheesta. (Varmaan etsimällä löytyy myös miehisempi esimerkkihahmo. :) )
Minulla on kuitenkin myös suora tanko mutta hyvin tiiviisti kotona salikamat; gofitnekseltä 50mm:n laakeroitu pätkätanko, pituutta 152 cm, paino 11 kg, hinta 109,90 €.
Tuntuu käytössä myös ihan hyvältä (alkuun mietin tätä, kun olin isoa tankoa tottunut liikuttelemaan). Tämä vaatii voimakkaan miehen käytössä isoja painolevyjä, koska ei ole saman verran tilaa ladata painoja kuin täyspitkässä tangossa. Kapasiteettimaksimi kuitenkin 250 kg, joka varmaan monelle kotitreenajalle on aivan tarpeeksi.